26 лютого 2019 р. на базі Бучанського закладу дошкільної освіти № 1 «Сонячний» (м. Буча Київської обл.) відбувся науково-практичний семінар учителів-логопедів закладів дошкільної освіти м. Бучі з теми: «Розвиток мовленнєвої полікомпетентності у дітей дошкільного віку із порушеннями мовлення шляхом формування та удосконалення різних видів гнозису».
Відкрила семінар Опеньок Л. К., заступник начальника відділу освіти Бучанської міської ради з питань дошкільної освіти, де окреслила загальні нагальні проблеми спеціальної освіти.
З доповіддю «Розвиток зорових функцій у системі корекційно-розвивальної роботи з дітьми з порушеннями мовленнєвого розвитку» виступила Рібцун Ю. В., кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, старший науковий співробітник відділу логопедії Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка. Педагоги мали змогу ознайомитись із видами гнозису, особливостями їх формування за умов типового розвитку та дизонтогенезу, простежити поступальний розвиток зорових функцій у системі корекційно-розвивальної роботи з дітьми з мовленнєвими порушеннями, отримати інформацію щодо авторських розробок із цього питання, зокрема з навчально-методичним комплектом «Я учуся розмовляти», http://lib.iitta.gov.ua/712596/, http://lib.iitta.gov.ua/706606/.
Про важливість формування мовленнєвої полікомпетентності у дітей наголосила Порошинська Н. В., директор Бучанського міського інклюзивно-ресурсного центру. Нею було розкрито особливості проведення діагностичного засідання з комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей спеціалістами ІРЦ.
Релаксаційною і водночас ресурсною частиною семінару був міні-тренінг з розвитку слухового гнозису, проведений Книшоїд Н. О., практичним психологом ЗДО № 1 «Сонячний».
Учитель-логопед ЗДО № 1 «Сонячний» Карікова І. А. виступила з доповіддю «Використання мультфільмів з розвитку гнозису», а також презентувала авторський лепбук з розвитку гнозису у дітей з мовленнєвими порушеннями.
Учитель-логопед ЗДО № 1 «Сонячний» Телепенко О. С. провела міні-тренінг «Визнач вид гнозису», а також презентувала дидактичні ігри, що можна використовувати у логопедичній роботі з дітьми з розвитку гностичних функцій.