«НАУКА ТА ПРАКТИКА: ПРАЦЮЄМО РАЗОМ ЗАДЛЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ!» під таким гаслом напередодні Дня науки, який відзначався 16 травня, відділом освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, спільно з педагогами спеціальної школи № 17 м. Києва, організовано та проведено онлайн-семінар «Інноваційні компетентнісно-орієнтовані технології в освіті дітей з порушеннями інтелектуального розвитку»

У рамках семінару науковцями було презентовано навчально-методичний посібник «ПОРАДНИК БАТЬКАМ: ПРАКТИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ» (Чеботарьова О.В., Блеч Г.О., Гладченко І.В., Трикоз С.В., Сухіна І.В, Бобренко І.В., Мякушко  О.І.), у якому авторами висвітлено питання організації та методичного супроводу навчання дітей в домашніх умовах; представлено для ознайомлення батькам покрокові інструкції та пам’ятки щодо адаптації та подачі навчального матеріалу, важливі корекційні прийоми, які необхідно використовувати в процесі дистанційного навчання з дітьми, які мають різні інтелектуальні можливості.

Співробітники відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку піднімали важливі питання щодо необхідності забезпечення важливих умов для дистанційного навчання дітей з інтелектуальними та комплексними порушеннями розвитку (О.В. Чеботарьова); про способи, прийоми залучення дітей до вивчення навчальних предметів в умовах дистанційного навчання (Г.О. Блеч, І.В. Гладченко, І.В. Бобренко, С.В. Трикоз), важливі методи попередження негативної поведінки дітей в умовах дистанційного навчання (О.І. Мякушко), про самодопомогу батькам щодо подолання емоційного вигорання (І.В. Сухіна).

Фахівці закладу освіти представили свій досвід щодо методичного забезпечення віддаленого освітнього процесу, а саме говорилось про новітні підходи щодо практичної реалізації технологій навчання учнів з інтелектуальними та комплексними порушеннями розвитку в спеціальній школі (Л.І. Остапенко); використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання учнів у спеціальній школі (С.О. Кликова); використання програми «Альтернативні засоби комунікації» у роботі з дітьми з інтелектуальними порушеннями (І.О. Бабкова); корекційно-розвивальні методи та прийоми у роботі з молодшими школярами в умовах дистанційного навчання (О.Ю. Дудниченко).

Підсумовуючи роботу семінару, її учасники висловили переконання, що співпраця з учителем, з використанням технологій дистанційного навчання, або у режимі онлайн спілкування, або оф-лайн (через опрацювання підготовлених для дитини завдань) – це спільна стратегія щодо організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання.