Шевченко Володимир Миколайович

Шевченко Володимир Миколайович
доктор педагогічних наук
старший науковий співробітник
старший науковий співробітник
Портфоліо

(ORCID: 0000- 0003- 0119- 3206)
shevchenko_volodumur@ukr.net

Коло науково-практичної діяльності: науково-методичне забезпечення навчально-виховного процесу у спеціальній школі для дітей з порушеннями слуху; консультування педагогів щодо педагогічного супроводу учнів з порушеннями слуху в умовах спеціального та інклюзивного навчання; розроблення й проведення навчально-методичних семінарів та круглих столів; викладацька діяльність на курсах підвищення кваліфікації педагогів.

Серед наукових інтересів: ранній розвиток дітей з порушеннями слуху; реабілітація, навчання та розвиток дітей з кохлеарними імплантами; історія сурдопедагогіки; різні аспекти інклюзивного навчання дітей з порушеннями слуху.

Основні публікації

Публікації у вітчизняних виданнях:

Граф Ільїнський – основоположник української сурдопедагогіки. Гуманітарні науки: Україна-Польща: Зб. наук. праць / За ред. Д.Г. Зволейко. – Кам’янець-Подільський-Жехів, 2010. – С. 303-310.

Входження осіб з особливими потребами в суспільство: історичний аспект (на прикладі осіб з вадами слуху). Зб. наук. праць «Педагогічна освіта: теорія і практика». – Випуск 7. – Кам’янець-Подільський: Видавець ПП Зволейко Д.Г., 2011. – С. 107-112.

Кохлеарна імплантація як метод реабілітації дітей з тяжкими порушеннями слуху. Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова, корекційна педагогіка та спеціальна психологія, серія 19, випуск 21. – 2012. – С. 316-320.

Сучасні методи реабілітації дітей з порушеннями слуху. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови: наук.-метод. зб.: Вип. 4. Частина 1. / за ред. В.В. Засенка, А.А. Колупаєвої. – Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2013. – С. 95-102.

Олександрівське училище-хутір глухонімих. Наукові записки. Збірник праць молодих вчених та аспірантів Інституту української археографії та джерелознавства імені М.С. Грушевського. – К., 2013. – Т. 27. – С. 277-285.

Фізичне виховання дошкільників з порушеннями слуху в умовах реформування освіти. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови: наук.-метод. зб.: Вип. 5 / за ред. В.В. Засенка, А.А. Колупаєвої. – К.: Педагогічна думка, 2014 – С. 103-112.

Реабілітація осіб з тяжкими порушеннями слуху (досвід Німеччини). Дитина із сенсорними порушеннями: розвиток, навчання, виховання: зб. наук. пр. Вип. 5 / Ін-т спец. педагогіки Нац. акад. пед. наук України. – Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2014. – С. 144-154.

Навчально-методичне забезпечення трудового виховання дошкільників з порушеннями слуху. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови: наук.-метод. зб.: Вип. 8. / за ред. В.В. Засенка, А.А. Колупаєвої. – К.: ТОВ «Поліграф плюс», 2015 – С. 180-186.

Система допомоги дітям з глибокими порушеннями слуху: від раннього виявлення до комплексного супроводу. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки). Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. – Вип. 5. – Т.2. – К-П.: Медобори-2006. – 2015. – С. 360-368.

Організація ігрової діяльності дітей з порушеннями слуху в дошкільному закладі. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки). Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. – Вип. 7. – Т.2. – К-П.: Медобори-2006. – 2016. – С. 438-447.

Сучасні методи та технології навчання у вищій школі України. Вища освіта України у контексті інтеграції до Європейського освітнього простору. Матеріали ХІ  Міжнародної науково-практичної конференції – Київ-Слупськ. – 2016. – С. 151-160.

Дидактичні основи предметно-практичного навчання дітей з порушеннями слуху в умовах оновлення змісту освіти. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка [Текст]. Вип. 142 / Чернігівський національний педагогічний ун-т імені Т.Г. Шевченка; гол. ред. Носко М.О. – Чернігів: ЧНПУ, 2017. – С. 208-212.

Життя та діяльність польського дворянина Фелікса Францовича Мовчановського (кінець ХІХ – початок ХХ століття). Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Лабунець В.М.]. – Вип.22 (1-2017). – Ч.1. – Кам’янець-Подільський, 2017. – С. 247-251.

Мультимедійні технічні засоби навчання дітей з порушеннями слуху в сучасній школі. Актуальні питання корекційної освіти: педагогічні науки / Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. – Вип. 9 – Т.2. – Кам’янець-Подільський, 2017. – С. 263-271.

Розвиток спеціальної освіти для дітей з порушенням слуху в Україні у ХІХ – на початку ХХ століття. Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова, корекційна педагогіка та спеціальна психологія. – 2017. – Серія 19. Вип. 33. – С. 94-98.

Публікації у закордонних виданнях:

Реабілітація дітей з тяжкими порушеннями слуху (на прикладі України). Наука та освіта в Австралії, Америці та Євразії: фундаментальні та прикладні науки. І Міжнародна наукова конференція. – Мельбурн. – 2014. – Ч. 2. – С. 138-140.

Реабілітація осіб з кохлеарними імплантами в Німеччині – важливий досвід для України. Proceedings of the International Scientific and Practical Conference «Scienеtific and Practical Results in 2014» 2014, Vol. II (December 22-24, 2014, Dubai, UAE)”. – Dubai.: Rost Publishing, 2014. – C. 111-116.

Рання допомога дітям з глибокими порушеннями слуху. Proceedings of the International Scientific and Practical Conference «The Goals of the World Science» 2015, (January 24-25, 2015, Dubai, UAE)”. – Dubai.: Rost Publishing, 2015. – C. 110-114

Розвиток спеціальних шкіл для дітей з порушеннями слуху в Україні (ХІХ – початок ХХ століття). Навчання вчора – сьогодні – завтра. Освіта в діалозі поколінь і побудова кращого майбутнього. Матеріали Міжнародної наукової конференції. – Радом. – 2015. – С. 43-49.

Роль сім’ї в освіті дітей з порушеннями слуху. Теорія і практика підтримки родин дітей з неповносправністю: проблеми педагогів. – Семяновіце Слаське. – 2015. – С. 161-172.

Ринок праці для осіб с порушеннями слуху в Україні: можливості та перепони. Неповносправні в закладах праці: користь і потреби. Матеріали Міжнародної наукової конференції. – Варшава. – 2016. – C. 226-235.

Учебно-методическое обеспечение физического воспитания детей дошкольного возраста в условиях реформирования системы образования Украины. Збірник матеріалів VIII Міжнародного науково-практичного семінару «Дошкільна освіта: досвід, проблеми, перспективи». Барановичі, БарДУ. – 2017. – С. 170-171.

Книги:

2010 року за результатами дисертаційного дослідження вийшла монографія «Виникнення і розвиток в Україні спеціальних шкіл для глухонімих у другій половині ХІХ – початку ХХ століття».

2014 року вийшли «Методичні рекомендації з фізичного розвитку дітей дошкільного віку з порушеннями слуху».

2017 року вийшла монографія «Польський дворянин Фелікс Мовчановський: життя та діяльність».

Навчальні матеріали:

Стежки у світ: програма розвитку дітей дошкіл. віку зі зниженим слухом / [Л.В. Борщевська, М.Ф. Вовчук та ін. Ін-т спец. педагогіки Нац. акад. пед. наук України. – Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2014. – С. 115-162. Фізична лінія

Навчальні програми для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей глухих; для дітей зі зниженим слухом «Предметно-практичне навчання» «Трудове навчання». Київ, 2014.

Навчальні програми  для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей  глухих; для дітей зі зниженим слухом «Трудове навчання» (5 клас). Київ, 2014.

Навчальні програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для глухих дітей; дітей зі зниженим слухом: «Трудове навчання» (6-7 класи). Київ, 2014.

Навчальні програми  для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей глухих; для дітей зі зниженим слухом «Основи здоров’я». Київ, 2015.

Навчальні програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для глухих дітей; дітей зі зниженим слухом: «Трудове навчання» (8-10 класи). Київ, 2015.