Відділи

Відділ освіти дітей з порушеннями слуху
(Department of education of children with hearing disabilities) – підрозділ Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, який проводить фундаментальні та прикладні дослідження з питань навчання дітей з порушеннями слуху (глухих та зі зниженим слухом).

Відділ психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами здійснює розроблення змісту навчання, інноваційних технологій навчання, виховання, розвитку; технологій психологічної діагностики та корекції дітей різних вікових груп із затримкою психічного розвитку.

Відділ інклюзивного навчання 
(Department of inclusive education)
веде свою діяльність з 2011 році. П’ятирічний термін експериментальної діяльності сприяв отриманню переконливих результатів на користь подальшого упровадження нової інклюзивної форми навчання на теренах України та створенню наукового підрозділу для забезпечення зазначеного процесу.

Відділ навчання жестової мови
(Department of Sign Language Education) створений в Інституті у 2006 році з метою вивчення лінгвістичних особливостей української жестової мови, розроблення лінгводидактичного забезпечення викладання жестової мови, визначення теоретико-методичних засад використання національної жестової мови в умовах двомовності навчально-виховного процесу.

Відділ освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку – підрозділ Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, що проводить фундаментальні і прикладні дослідження з питань навчання та виховання дітей з порушеннями розумового розвитку.

Відділ освіти дітей з порушеннями зору (Department of education of children with vision disabilities) – структурний підрозділ Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, який розробляє проблеми теорії т практики корекційного навчання, виховання, соціалізації та соціальної адаптації дітей з порушеннями зору.

Відділ логопедії – підрозділ Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, який проводить фундаментальні і прикладні дослідження з питань навчання та виховання осіб із порушеннями мовленнєвого розвитку. Наразі лабораторія працює над розробкою наукового та програмно-методичного забезпечення навчання школярів із тяжкими порушеннями мовлення.