Відділ психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами

ВІДДІЛ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ

DEPARTMENT OF PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL SUPPORT OF CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS

Тема НДР: (2021 – 2023) Теоретико-методичні основи психолого-педагогічного супроводу осіб з порушеннями когнітивного розвитку ДР №0121U108682

Theoretical and methodical bases of psychological and pedagogical support of persons with cognitive development disorders

Відділ психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами здійснює розробку психолого-педагогічних засад навчання дітей з порушеннями когнітивного розвитку, орієнтованих на реалізацію компетентнісного та особистісно-орієнтованих підходів; компетентнісно орієнтованих програм галузевих знань; інноваційних технологій навчання, виховання, розвитку; технологій психологічної діагностики та корекції дітей різних вікових груп з порушеннями когнітивного розвитку; прогнозування подальшого розвитку дитини.

Напрями діяльності відділу :

  • наукове обґрунтування та розроблення психолого-педагогічних засад навчання дітей з порушеннями когнітивного розвитку;
  • розроблення стандартизації змісту освіти школярів з порушеннями когнітивного розвитку в умовах комптентнісного підходу;
  • розроблення методологічних та теоретичних засад науково-методичного та навчального забезпечення навчання школярів з порушеннями когнітивного розвитку в аспекті комптентнісно орієнтованого підходу;
  • визначення шляхів корекційно-розвиткового впливу на психічну сферу з порушеннями когнітивного розвитку різних вікових груп (дошкільники, молодші школярі, підлітки);
  • розроблення технологій навчання школярів з порушеннями когнітивного розвитку в інклюзивних класах;
  • наукове обґрунтування та розроблення класифікаційних ознак порушення когнітивного розвитку у дітей;
  • теоретико-прикладні основи забезпечення психологічного супроводу дітей з порушеннями інтелекту легкого ступеня в умовах спеціального та інклюзивного навчання;
  • обґрунтування та реалізація компетентнісного підходу в процесі психологічного супроводу дітей з порушеннями інтелекту легкого ступеня в умовах спеціального та інклюзивного навчання;
  • теоретико-експериментальне дослідження психолого-педагогічних умов формування емоційної сфери дошкільників із затримкою психічного розвитку;
  • теоретико-експериментальне дослідження психології комунікативної діяльності дошкільників із затримкою психічного розвитку;
  • обґрунтування змісту і методів корекційно-розвивального навчання дітей з розладами аутистичного спектра;
  • обґрунтування інноваційних технологій діагностики та формування міжособистісної сфери школярів із затримкою психічного розвитку;
  • розроблення та експериментальна перевірка змісту, форм, методів навчання дітей з когнітивними порушеннями.

Бабяк (Асадулова) Ольга Олексіївна
завідувач
кандидат психологічних наук
старший дослідник
Портфоліо

 

Прохоренко Леся Іванівна

доктор психологічних наук
професор
головний науковий співробітник
Портфоліо 

 

Душка Алла Луківна
доктор психологічних наук
провідний науковий співробітник

 

Омельченко Ірина Миколаївна
провідний науковий співробітник
доктор психологічних наук
Портфоліо

 

Баташева Наталія Іванівна
старший науковий співробітник
кандидат психологічних наук
Портфоліо

 

Недозим Інна Вікторівна
кандидат психологічних наук
науковий співробітник
Портфоліо

 

 

Орлов Олег Вікторович
науковий співробітник
кандидат психологічних наук
Портфоліо

 

 

Бужинецька Ксенія Борисівна
молодший науковий співробітник
Портфоліо