Інститут
спеціальної педагогіки

НАПН України
         
         
Про
Інститут
Напрями
діяльності
Бібліотека Наші
партнери
Новини
укр/en
 
Контакти
 

 

Семінари, методичні ради, тренінги лаб. Олігофренопедагогіки за 2016 рік

21 січня 2016р. на базі Київського дитячого закладу №49 співробітниками лабораторії олігофренопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки НАПН України було проведено науково-практичний семінар «Інноваційні технології корекційного супроводу у спеціальному закладі». На семінарі обговорювались актуальні проблеми забезпечення корекційного супроводу, специфіки проведення корекційно-розвиткових занять у дошкільних закладах з сенсорного виховання, з конструювання, з розвитку мовлення (Г.Блеч « Корекційно-розвивальне навчання з розвитку мовлення дітей в дошкільному закладі»; С.Трикоз «Сенсорне виховання дітей з порушеннями розумового розвитку»; О.Чеботарьова «Конструюємо разом» - методична скарбничка (доповідь-презентації).

В рамках семінару відбувся тренінг - ділова гра «Ігрова діяльність дошкільників в аспекті креативності педагога. «Ігровий калейдоскоп», який провела І.  Гладченко. 

Співробітники лабораторії щиро вдячні всім учасникам семінару за відкритість, професіоналізм та теплий прийом! Дякуємо за співпрацю!

 

 
     
 

2 лютого 2016 року відбулося засідання міської методичної секції заступників директорів професійно-технічних навчальних закладів з навчально-виховної роботи (на базі Державного навчального закладу "Київський професійний коледж з посиленою військовою та фізичною підготовкою"), яке було присвячено пошуку шляхів вирішення проблем проектування соціального розвитку особистості учня.

До роботи методичної секції долучилася низка фахівців, які опікуються проблемами становлення особистості підлітків та юнаків в умовах сьогодення. Педагоги коледжу продемонстрували власні напрацювання організації роботи учнівської соціальної служби та волонтерської діяльності учнів.

Також було обговорено проблеми та труднощі інтеграції учнів, які навчаються в системі професійно-технічної освіти та мають порушення адаптації. Оскільки несприятливі соціально-психологічні фактори значно підсилюють деструктивні властивості особистості було розглянуто альтернативні технології психолого-педагогічного супроводу в системі професійно-технічного освітнього середовища.

 

18 лютого 2016 року в межах угоди про співпрацю між ПМПК Шевченківського району та Лабораторією олігофренопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки НАПН України відбувся науково-методичний семінар на тему: «Технології формування особистісної саморегуляції дошкільників з порушеннями розумового розвитку». До участі у семінарі були долучені вихователі, корекційні педагоги, вихователі, психологи ДНЗ № 488, №159, № 325, СШ № 28, НВК «Пізнайко», консультанти ПМПК (Шевченківського району) та ДНЗ №49 Оболонського району. На семінарі було окреслено коло актуальних питання щодо корекційно-розвиткової роботи з дошкільниками з порушеннями розумового розвитку та їх батьками. Учасники ознайомились з основними чинниками, умовами та технологіями і методичними засобами формування особистісної саморегуляції дошкільників з порушеннями розумового розвитку. Ми виражаємо вдячність керівництву СШ № 28 за надання приміщення для проведення семінару та учасникам за активність, щирість та професіоналізм!

 

 

25 лютого 2016 року спеціалісти інклюзивних груп ДНЗ №138, зокрема, психолог, вихователі, корекційний педагог, логопеди, соціальний педагог та директор закладу, взяли участь у роботі науково-практичного семінару на тему: «Розвиток особистості дитини з синдромом Дауна в умовах інклюзивного дошкільного навчального закладу» (доповідач: Анна Міненко – науковий співробітник лабораторії олігофренопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки НАПН України). Учасники семінару отримали достовірну інформацію щодо особливостей психічного розвитку дошкільників з синдромом Дауна, формування їхньої особистості, обговорили основні чинники та умови формування особистісної саморегуляції цих дітей, доповнили свій професійний досвід технологіями, засобами та прийомами психолого-педагогічного впливу на процес формування особистості дошкільників з синдромом Дауна в умовах інклюзивної групи дошкільного навчального закладу. Учасники продемонстрували небайдужість, зацікавленість та професіоналізм у роботі з цими дітьми та поділились своїми напрацюваннями, такими як «Журнал спостережень за особливостями прояву психо-емоційного стану дітей» та «Зошит взаємодії дошкільного закладу по роботі з дітьми інклюзивної групи», ефективність використання яких була підтверджена у процесі роботи. Дякуємо за гостинність!Бажаємо подальшого професійного розвитку колективу ДНЗ №138 та сподіваємось на плідну співпрацю!

 

 
     
 

22 березня в Київській спеціальній школі-інтернат №16 відбулося чергове розширене засідання педагогічної ради, присвячене висвітленню результатів дослідно-експериментальної роботи «Формування інноваційного корекційно-розвивального освітнього простору спеціальної школи». У заході взяли участь освітяни спеціальних навчальних закладів м. Києва, науковці Інституту спеціальної педагогіки НАПН України – Чеботарева О.В., Трикоз С.В., Макарчук Н.О, Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка – Базиль Л.О., представники НМЦ Святошинської районної у м. Києві державної адміністрації.

Презентуючи результати дослідно-експериментальної роботи регіонального рівня, педагогічні працівники ознайомили присутніх із досягненнями у царині спеціальної педагогіки та методик розвитку дітей із особливими потребами у навчально-виховній діяльності старшої школи.

Учасники заходу мали змогу ознайомиться з авторськими програмами і варіативними модулями із трудового навчання «Елементи кухарської справи і художньої кулінарії», допрофесійної підготовки «Крок до успіху» (вчитель-методист Молодід А.Б.), з методичними порадами щодо поширення та поглиблення знань розумово відсталих учнів з географії (вч.-методист Мальчевська О.П., автор експериментального модуля), з фізики та хімії у побуті (вч.Дзіядевич Л.Г., автор експериментального модуля) у позаурочний час, послухати про досвід впровадження в практичну роботу інноваційних модулів (вихователь Бліновська О.М), обговорити результати позитивних змін у пізнавальному розвитку дітей на проміжному етапі експериментальної діяльності навчального закладу (психолог Салієва Т.Р.), обговорити інновації з корекційними педагогами спеціальної школи-інтернату № 8. Директор спеціальної школи-інтернат № 16 Н. М. Нікуленкова повідомила присутніх про здобутки та проблеми створення інноваційного корекційно-розвивального освітнього простору в умовах трансформаційних змін в освіті, визначила перспективні напрями та можливості реалізації ідей дослідно-експериментальної роботи. Старший науковий співробітник лабораторії олігофренопедагогіки, кандидат педагогічних наук Чеботарева О.В. виголосила доповідь щодо наукових здобутків та новацій у трудовому навчанні дітей з порушеннями розумового розвитку.

Результати проведення розширеного засідання педагогічної ради школи–інтерната №16 засвідчують, що експериментальна робота має позитивний вплив на підвищення фахового рівня педагогів, а головне – сприяють розвитку та соціальній адаптації дітей в умовах спеціального загальноосвітнього навчального закладу для дітей з розумовою відсталістю.

 

 

24 березня 2016 р. на базі дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу «Чебурашка» м. Вишневого Київської області відбувся районний семінар-практикум «Завідувач дошкільного навчального закладу як організатор взаємодії учасників корекційного процесу», на якому з доповіддю «Підвищення ефективності роботи інструктора з фізичного виховання в процесі навчання дошкільників з порушенням розумового розвитку» виступила молодший науковий співробітник лабораторії олігофренопедагогіки І. В. Бобренко і з доповіддю «Педагоги дошкільного навчального закладу − колеги-однодумці» виступила к.п.н., с.н.с. лабораторії логопедії Інституту спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України Ю. В. Рібцун.

 

 

29 березня 2016 року на базі Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної освіти відбувся авторський семінар Ірини Гладченко з теми «Інноваційні освітні технології в системі спеціальної дошкільної освіти дітей із порушеннями психофізичного розвитку» для методистів районних, міських методичних кабінетів з питань дошкільної освіти та слухачів курсів підвищення кваліфікації зі спеціальності «Вихователь ДНЗ».

В роботі семінару взяли участь:

- Семак Світлана Мирославівна, методист з дошкільної освіти та корекційної освіти Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти, яка виступила з вітальним словом та поінформувала про перспективи розвитку дошкільної освіти у 2016 році.

- Ухіна Тетяна Борисівна, заступник директора видавництва «Мандрівець», завідувачка редакції дошкільної і початкової освіти, яка ознайомила присутніх з навчально-методичним забезпеченням навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах;

- Гладченко Ірина Вікторівна, старший науковий співробітник лабораторії олігофренопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, яка презентувала серію навчально-методичних посібників «Світ навколо мене» (програма розвитку дітей дошкільного віку з розумовою відсталістю та методичні рекомендації) та розкрила суть програмно-методичного забезпечення формування ігрової діяльності та фізкультурно-оздоровчого виховання дітей дошкільного віку з порушеннями психофізичного розвитку відповідно до Базового компонента дошкільної освіти та Концептуальних засад дошкільної освіти дітей з розумовою відсталістю.

 
     
 
     

 

31 березня та 1 квітня 2016 року педагогічний колектив Трипільської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІ ступенів прослухали курс лекцій: "Впровадження сучасних корекційно-розвиткових технологій у процес навчання та виховання дітей з порушеннями розумового розвитку" (лектор - Міненко А.В. - наук.спів. лабораторії олігофренопедагогіки ІСП НАПН) в межах проходження курсів підвищення кваліфікації, організованих Інститутом спеціальної педагогіки НАПН України. В межах курсу були висвітлені питання, як-то: психологічні особливості дітей з легкою та помірною розумовою відсталістю, зокрема, розвиток особистості цих дітей; наочність, наочний метод у роботі педагога з дітьми з розумовою відсталістю, технології; подолання агресивності та агресивної поведінки у дітей з розумовою відсталістю, витоки агресивної поведінки – психологічні аспекти; новітні розвиткові методи навчання та виховання таких дітей. Слухачі курсу збагатили теоретичні знання та практичні навички. Виражаємо вдячність колективу та адміністрації школи за проявлену активність, допитливість та відкритість! Бажаємо творчої наснаги та успіхів! Сподіваємось на подальшу співпрацю!

 

 
     
 
     

 

 

 

 

 

 

 

 

 
       
       
       
   

Засідання робочої групи з розроблення проекту нормативно-правового акта щодо використання формату «спрощеного читання»

  ______________________________________
       
   

Семінар-презентація «Розвиток мовлення у молодших школярів із затримкою психічного розвитку: теоретичне підґрунтя, зміст, алгоритми реалізації вчителем-логопедом та вчителем початкових класів»

  ______________________________________
       
    28 березня 2017 року о 1400 відбудеться захист дисертації ПРОХОРЕНКО ЛЕСІ ІВАНІВНИ
  ______________________________________
       
   
28 березня 2017 року о 1630 відбудеться захист дисертації МАКАРЧУК ЛЮДМИЛИ ОЛЕКСІЇВНИ
  ______________________________________
       
   
«Загальний недорозвиток мовлення у дошкільників: психофізіологічні механізми, діагностичні критерії, напрями подолання»
  ______________________________________
       
   
«Методична реалізація змісту корекційного навчання учнів початкових класів з мовленнєвими порушеннями»
  ______________________________________
       
   

Науково-практичний семінар «Інклюзивна освіта незрячих школярів: моделі, рішення, виклики»

  ______________________________________
       
   

Науково-практичний семінар з питань впровадження інклюзивної освіти дітей з інвалідністю в дошкільних навчальних закладах

  ______________________________________
       
 
 
1 грудня 2016 року відбулася науково-педагогічна конференція на тему…
  ______________________________________
       
   

«Круглий стіл» на тему: «Корекційна робота у закладах для дітей з порушеннями слуху»

  ______________________________________
       
   

Міжнародна спеціалізована виставка закордонних навчальних закладів «Education abroad» та «Освіта та кар'єра – День студента 2016»

  ______________________________________
       
    Тематичні робочі зустрічі з педагогами
  ______________________________________
       
   

До уваги логопедів! Стартує реєстрація на курси підвищення кваліфікації за програмою "Інноваційні технології моделювання мовлення в умовах психолінгвістичного дефіциту"

  ______________________________________
       
       
       
 
 

 

 
  

Інститут спеціальної педагогіки НАПН України - провідна наукова установа у складі НАПН України, що визначає стратегічні напрями розвитку спеціальної педагогіки та психології, здійснює фундаментальні і прикладні дослідження з проблем освіти дітей з особливими потребами.

вул. М. Берлинського 9, м. Київ,
04060, Україна
Тел./факс: +380 44 440 42 92
http://ispukr.org.ua/
ispukr@ukr.net
Skype: isp4404292

   
   
Про Інститут

Напрями діяльності

Бібліотека Наші партнери Новини Контакти  
Керівництво Науково-дослідна робота Особлива дитина: навчання і виховання        
Лабораторії Експериментальна робота Електронна бібліотека        
Аспірантура/ Докторантура Міжнародна діяльність Автореферати, Дисертації        
Спеціалізована вчена рада Масові заходи Законодавчо-нормативна база