Інститут
спеціальної педагогіки

НАПН України
         
         
Про
Інститут
Напрями
діяльності
Бібліотека Наші
партнери
Новини
укр/en
 
Контакти
 

 

 

РЕЗОЛЮЦІЯ

Всеукраїнського науково-методичного семінару

«Навчання дітей з порушеннями слуху: сучасні тенденції та технології»

(19-20 травня 2016 року, м. Чернівці)

Організатори семінару:

Лабораторія сурдопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України;

Департамент освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації;

Комунальний заклад «Чернівецька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №2»

Захід присвячено обговоренню актуальних проблем навчання та виховання, соціалізації дітей з порушеннями слуху.

Мета проведення семінару: обмін досвідом, новими теоретичними та практичними ідеями в організації педагогічної та психологічної допомоги дітям з порушеннями слуху та інноваційним змінам в структурі і змісті освіти.

У роботі семінару взяли участь науковці, представники Департаменту освіти і науки Чернівецької облдержадміністрації, викладачі спеціальних дисциплін у вищих навчальних закладах, Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, члени обласної психолого-медико-педагогічної консультації, керівники та педагоги закладів для дітей з порушеннями слуху.

Заслухано 26 виступів, продемонстровано 6 уроків та занять.

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ

Всеукраїнського науково-методичного семінару

«Навчання дітей з порушеннями слуху: сучасні тенденції та технології»

Визнаючи важливість напрацювань семінару щодо поширення результатів наукових досліджень, обговорення питань організації, змісту та впровадження нових технологій навчання і виховання дітей з порушеннями слуху, учасники семінару:

  1. Відзначають високий рівень організації заходу, актуальність, наукову та практичну значущість виголошених доповідей, інноваційність, відповідність сучасним освітнім тенденціям та методичним підходам у навчанні і вихованні дітей з порушеннями слуху представлених уроків та занять.
  2. Наголошують на доцільності щорічного проведення подібних заходів для подальшого обміну досвідом та ознайомлення з новими науковими розробками в галузі освіти дітей з особливими потребами.
  3. Визнають необхідність об'єднання зусиль Міністерства освіти України, Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства соціальної політики України, медичних, педагогічних працівників, психологів, батьків дітей з порушеннями слуху для запровадження на державному рівні ранньої діагностики порушень слуху (в перші місяці життя дитини) та організації ранньої комплексної допомоги дітям з порушеннями слуху та їхнім родинам.
  4. Зазначають доцільність співіснування у системі надання освітніх та розвитково-корекційних послуг дітям з порушеннями слуху різних типів навчальних закладів: спеціальних загальноосвітніх закладів, закладів з інклюзивною формою навчання, навчально-реабітаційних центрів та їх тісної взаємодії у питаннях супроводу дітей з порушеннями слуху.
  5. Звертають увагу Міністерства освіти і науки України на доцільність збереження системи спеціальної освіти дітей з порушеннями слуху з огляду на те, що

а) навчання дітей з порушеннями слуху вимагає спеціальних підходів та методик, технічних засобів, додаткових розвитково-корекційних курсів, що ускладнює їх масовий перехід до закладів з інклюзивним навчанням, а у спеціальних школах-інтернатах сконцентровані необхідні ресурси (висококваліфіковані профільні фахівці, технічні засоби для забезпечення слухового сприймання, спеціальні технічні засоби навчання, інші ресурси);

б) досвід розвинених країн світу доводить необхідність існування спеціальних закладів для дітей зазначеної категорії;

в) у багатьох країнах світу працюють заклади для дітей з порушеннями слуху, які застосовують різні методичні підходи, що забезпечує дотримання права батьків на вибір доцільного способу навчання дитини й зумовлює необхідність існування не менше двох закладів в області вбачається доцільним;

г) розпорошеність місць проживання родин з дітьми з порушеннями слуху диктує необхідність функціонування закладів в інтернатному режимі (де частина дітей навчається і проживає, а інша - тільки навчається).

  1. Звертаються до Міністерства освіти і науки України та Національної академії педагогічних наук України з проханням забезпечити наукову виваженість, врахування соціальних, фінансових та інших чинників у процесі реформування освіти, в тому числі освіти дітей з порушеннями слуху; збільшити підтримку та науково-методичну допомогу закладам спеціальної освіти, зокрема тим, які обрали інноваційний шлях розвитку (спеціальні дитячі садочки та школи, які впроваджують нові навчальні технології, НРЦ, центри ранньої допомоги та ін.); сприяти забезпеченню спеціальних закладів підручниками, навчальними посібниками, дидактичними матеріалами; забезпечити можливість підвищувати фаховий рівень педагогів на базі Інституту спеціальної педагогіки НАПН України.

 

РІШЕННЯ

Всеукраїнського науково-методичного семінару

«Навчання дітей з порушеннями слуху: сучасні тенденції та технології»
  1. Схвалити практику проведення щорічних науково-методичних семінарів з проблем навчання і виховання дітей з порушеннями слуху.
  2. Рекомендувати учасникам семінару популяризувати доробок українських науковців та практиків в організаційній та педагогічній діяльності.
  3. Підтримати ініціативу проведення курсів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів на базі Інституту спеціальної педагогіки НАПН України.
  4. Продовжити розробку теоретичних підходів та змісту навчання дітей з порушеннями слуху різного віку.
  5. Сприяти зростанню обізнаності відповідальних установ, громадськості, батьків у питаннях специфіки надання допомоги дітям з порушеннями слуху та їхнім родинам.

 

 

 

 

 
       
       
       
   

Засідання робочої групи з розроблення проекту нормативно-правового акта щодо використання формату «спрощеного читання»

  ______________________________________
       
   

Семінар-презентація «Розвиток мовлення у молодших школярів із затримкою психічного розвитку: теоретичне підґрунтя, зміст, алгоритми реалізації вчителем-логопедом та вчителем початкових класів»

  ______________________________________
       
    28 березня 2017 року о 1400 відбудеться захист дисертації ПРОХОРЕНКО ЛЕСІ ІВАНІВНИ
  ______________________________________
       
   
28 березня 2017 року о 1630 відбудеться захист дисертації МАКАРЧУК ЛЮДМИЛИ ОЛЕКСІЇВНИ
  ______________________________________
       
   
«Загальний недорозвиток мовлення у дошкільників: психофізіологічні механізми, діагностичні критерії, напрями подолання»
  ______________________________________
       
   
«Методична реалізація змісту корекційного навчання учнів початкових класів з мовленнєвими порушеннями»
  ______________________________________
       
   

Науково-практичний семінар «Інклюзивна освіта незрячих школярів: моделі, рішення, виклики»

  ______________________________________
       
   

Науково-практичний семінар з питань впровадження інклюзивної освіти дітей з інвалідністю в дошкільних навчальних закладах

  ______________________________________
       
 
 
1 грудня 2016 року відбулася науково-педагогічна конференція на тему…
  ______________________________________
       
   

«Круглий стіл» на тему: «Корекційна робота у закладах для дітей з порушеннями слуху»

  ______________________________________
       
   

Міжнародна спеціалізована виставка закордонних навчальних закладів «Education abroad» та «Освіта та кар'єра – День студента 2016»

  ______________________________________
       
    Тематичні робочі зустрічі з педагогами
  ______________________________________
       
   

До уваги логопедів! Стартує реєстрація на курси підвищення кваліфікації за програмою "Інноваційні технології моделювання мовлення в умовах психолінгвістичного дефіциту"

  ______________________________________
       
       
       
 
 

 

 
  

Інститут спеціальної педагогіки НАПН України - провідна наукова установа у складі НАПН України, що визначає стратегічні напрями розвитку спеціальної педагогіки та психології, здійснює фундаментальні і прикладні дослідження з проблем освіти дітей з особливими потребами.

вул. М. Берлинського 9, м. Київ,
04060, Україна
Тел./факс: +380 44 440 42 92
http://ispukr.org.ua/
ispukr@ukr.net
Skype: isp4404292

   
   
Про Інститут

Напрями діяльності

Бібліотека Наші партнери Новини Контакти  
Керівництво Науково-дослідна робота Особлива дитина: навчання і виховання        
Лабораторії Експериментальна робота Електронна бібліотека        
Аспірантура/ Докторантура Міжнародна діяльність Автореферати, Дисертації        
Спеціалізована вчена рада Масові заходи Законодавчо-нормативна база