Інститут
спеціальної педагогіки

НАПН України
         
         
Про
Інститут
Напрями
діяльності
Бібліотека Наші
партнери
Новини
укр/en
 
Контакти
 

 

Успішний досвід.

 

15 лютого 2017 року у Київському будинку вчителя відбувся Науково-практичний семінар «Інклюзивна освіта незрячих школярів: моделі, рішення, виклики». У заході взяла участь завідувач лабораторії сурдопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки НАПН України Світлана Литовченко.

Організатори семінару – команда Ресурсного центру освітніх інформаційних технологій для осіб з особливими потребами Національного університету «Львівська політехніка», зокрема: керівник – Оксана Потимко, психолог ПМПК м. Львова Жанна Катерняк, яка здійснює супровід дітей, що планують навчатися в інклюзивних закладах та під час навчання, а також учитель інклюзивного класу Галина Ліщинська.

Представлено успішний досвід включення дітей з тяжкими порушеннями зору до навчально-виховного процесу загальноосвітні школи, організації підтримки дитини, батьків та вчителів, забезпечення необхідними технічними засобами. Зокрема, фахівці виділяють такі ключові моменти української моделі інклюзії: підготовка дитини, батьків, педагогів; облаштування робочого місця учня з порушеннями зору; забезпечення адаптованими підручниками, організація корекційної допомоги.

Пізнавальним був презентований на заході міжнародний досвід роботи ресурсних центрів, різноманіття сучасних інформаційних засобів, необхідних для здобуття освіти дітей з особливими потребами тощо.

Слід акцентувати на таких моментах, цікавих для фахівців:

неприпустимою є ситуація, коли асистент вчителя сидить поряд з дитиною з порушеннями зору і постійно озвучує (шепоче) їй все, що відбувається у класі, тим самим заважає сприймати слова вчителя та учнів. Учитель має продумувати урок таким чином, щоб максимально донести матеріал для всіх учнів, а асистент разом з вчителем планує урок, готує необхідні адаптації, підтримує дитину з порушеннями там, де це необхідно.

Справжній творчий Вчитель, п. Галина зазначила – по-справжньому визнала інклюзію своє дівчинки (так вона лагідно називає ученицю), не тоді, коли вона успішно виконувала навчальні завдання, а тоді, коли дівчинка почала бігати на перервах та порушувати дисципліну разом з іншими учнями!

Дякуємо організаторам заходу та сподіваємося на співпрацю)))

 

 

 
       
       
       
       
   
Надходження літератури з інклюзивної освіти
  ______________________________________
       
   
23 травня 2017 рокуо 1600 відбудеться захист дисертації МЕЛЬНІЧЕНКО  ТЕТЯНИ  ВАСИЛІВНИ
  ______________________________________
       
   
23 травня 2017 року о 1400 відбудеться захист дисертації ДРОБОТ ОЛЕНИ АНАТОЛІЇВНИ
  ______________________________________
       
   
21-22 квітня 2017р. розпочато проведення курсів підвищення кваліфікації на тему: "Інноваційні технології моделювання мовлення в умовах психолінгвістичного дефіциту"
  ______________________________________
       
   
7 квітня 2017 року відбувся семінар-практикум «Сучасні технології навчання дітей з порушеннями слуху»
  ______________________________________
       
   
VIII Міжнародний науково-практичний семінар «Дошкільна освіта: досвід, проблеми, перспективи»
  ______________________________________
       
   
5 квітня 2017р. відбулося  урочисте нагородження керівників творчих груп
  ______________________________________
       
   
2 квітня проведено майстер-клас «Психологічний супровід дітей з порушеннями зору»
  ______________________________________
       
    6-8 квітня 2017 року семінар «Психолого-педагогічні умови організації навчання школярів із затримкою психічного розвитку в інтегрованих та інклюзивних класах»
  ______________________________________
       
   
25 квітня 2017 року проводиться науково-практичний семінар «Навчання та ви ховання дітей з порушеннями зору: історія і сьогодення».
  ______________________________________
       
   

Вітаємо  Прохоренко  Лесю  Іванівну  з  успішним захистом  докторської   дисертації

  ______________________________________
       
 
 

Круглий стіл що до участі української команди у міжнародному проекті "Расмус".

  ______________________________________
       
    30 березня 2017 р. відбувся науково-методологічний семінар із історії освіти
  ______________________________________
       
       
       
       
 
 

 

 
  

Інститут спеціальної педагогіки НАПН України - провідна наукова установа у складі НАПН України, що визначає стратегічні напрями розвитку спеціальної педагогіки та психології, здійснює фундаментальні і прикладні дослідження з проблем освіти дітей з особливими потребами.

вул. М. Берлинського 9, м. Київ,
04060, Україна
Тел./факс: +380 44 440 42 92
http://ispukr.org.ua/
ispukr@ukr.net
Skype: isp4404292

   
   
Про Інститут

Напрями діяльності

Бібліотека Наші партнери Новини Контакти  
Керівництво Науково-дослідна робота Особлива дитина: навчання і виховання        
Лабораторії Експериментальна робота Електронна бібліотека        
Аспірантура/ Докторантура Міжнародна діяльність Автореферати, Дисертації        
Спеціалізована вчена рада Масові заходи Законодавчо-нормативна база