16 травня 2019 р. на базі Вінницької академії неперервної освіти співробітниками відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України було організовано та проведено науково-методичний семінар «Сучасні підходи та приклади реалізації педагогічних новацій для дітей з особливими освітніми потребами», приурочений до Всесвітнього дня науки.
У роботі семінару взяло участь 40 осіб. Серед них: завідувач, методисти відділу «Обласний ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти» Вінницької академії неперервної освіти, асистенти вчителів регіональних інклюзивних шкіл.
Мета семінару: підвищення компетентності асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти з організаційних, змістових та методичних питань інклюзивного навчання в контексті Нової української школи.
Науковці виступили з доповідями:
- «Актуальні аспекти науково-методичного супроводу навчання дітей з порушеннями слуху: український та зарубіжний досвід» –Литовченко С. В.;
- «Особливості реалізації змісту освіти дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання» – Жук В. В.;
- «Діяльність асистента вчителя у загальноосвітній школі: організаційні та практичні аспекти» – Литвинова В. В., Піканова Н. В.
У межах семінару проведено тренінг-практикум «Адаптація навчального процесу за принципами універсального дизайну», під час якого ведучі (Литовченко С.В. та Жук В.В.) ознайомили учасників із цілями та принципами адаптації та навели приклади адаптацій освітнього середовища та навчальних завдань.
Практична частина тренінгу передбачала групову роботу учасників з адаптації процесу роботи з текстом.