26-29 2020р. Інститутом спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України було організовано дистанційні курси підвищення кваліфікації за програмою «CУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ТА ФОРМУВАННЯ ЖИТТЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ТА КОМБІНОВАНИМИ ПОРУШЕННЯМИ РОЗВИТКУ», які успішно проведено відділом освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку.
Педагоги в он-лайн форматі, використовуючи платформу Google Classroom, мали змогу ознайомитись із сучасними підходами щодо навчання учнів з особливими освітніми потребами в умовах трансформаційних змін в освіті, підвищити свій фаховий рівень, опрацювати практичні завдання на основі відео-матеріалів, а також через платформу ZOOM – поспілкуватись безпосередньо з викладачами курсів на он-лан конференціях та отримати відповіді на актуальні питання, які виникали у ході роботи та під час опрацювання науково-практичних матеріалів.
Відповідно до Програми було висвітлено три навчальні модулі:
Модуль 1. Актуальні питання освіти дітей з інтелектуальними та комплексними порушеннями розвитку (Чеботарьова О.В., к.пед.н., завідувач відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку);
Модуль 2. Корекційно-абілітаційні технології у навчання учнів з інтелектуальними та комбінованими порушеннями розвитку (Гладченко І.В., к.пед. н., старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку);
Модуль 3. Психолого-педагогічний супровід дітей з інтелектуальними та комбінованими порушеннями розвитку (Мякушко О.І, к. психол. н, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку).
Під час курсів слухачам було представлено:
- наукове підґрунтя кваліфікації порушень інтелектуального розвитку та стратегії організації навчально-виховного процесу з дітьми з легким та помірним ступенем інтелектуального порушення;
- компетентнісний підхід до навчання згідно Концепції НУШ;
- сучасні технології корекційно-розвивального впливу на психосоціальний розвиток учнів з інтелектуальними та комбінованими (комплексними) порушеннями;
- сучасні вектори освіти та особливості організації навчання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в спеціальних закладах і закладах з інклюзивною формою навчання;
- алгоритм розроблення індивідуального освітнього маршруту учнів;
- методичні основи психолого-педагогічного супроводу дітей з різними інтелектуальними можливостями;
- шляхи оптимізації взаємодії та психолого-педагогічної допомоги сучасній родині, що виховує дитину з порушеннями інтелектуального розвитку.
Організатори та учасники відмітили важливість дистанційного формату, який надає нові можливості опрацювання лекційного та практичного матеріалу, створює умови для професійного розвитку педагогів.
Вдячні усім учасникам курсів за співпрацю та плідну взаємодію в он-лайн форматі. Вітаємо учасників із успішним проходженням курсів та завершенням навчання! Бажаємо усім творчих успіхів!