28 жовтня 2021 року відбулася четверта Всеукраїнська науково-практична веб-конференція «РОЗВИТОК ЖИТТЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ В УМОВАХ ОСВІТНІХ ТРАНСФОРМАЦІЙ: ВИХОВНИЙ, ПСИХОЛОГІЧНИЙ, ІНКЛЮЗИВНИЙ ВИМІРИ», яка проходила на базі кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради під патронатом МОН України. Співорганізаторами заходу були Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України; Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія.
У заході взяли участь понад 100 учасників з різних куточків України. Учасниками конференції були науковці, науково-педагогічні та педагогічні працівники закладів вищої, післядипломної, професійної, позашкільної освіти, докторанти, аспіранти, представники органів державної влади і громадських організацій, усі зацікавлені з різних регіонів України (Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Івано-Франківська, Київська, Одеська, Полтавська, Тернопільська, Харківська, Херсонська, Хмельницька, Чернігівська області). Цікаві фахові доповіді на пленарному засіданні та активні дискусії впродовж засідань секцій були сконцентровані навколо наступних актуальних векторів Всеукраїнської конференції:
- життєва компетентність педагога й учня у вимірах концепції нової української школи;
- виховні пріоритети розвитку життєвої компетентності особистості;
- психологічний супровід становлення особистості в освітньому просторі;
- сучасний стан і перспективи розвитку інклюзивної освіти в Україні.
Напрями роботи конференції дали змогу всебічно і змістовно розкрити проблему життєвої компетентності педагога й учня у вимірах Концепції Нової української школи.
У Всеукраїнській конференції взяли участь науковці Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України. З доповідями-презентаціями на пленарному засіданні виступили завідувач відділу освіти дітей з порушеннями слуху Світлана Литовченко з темою «Інклюзивно-ресурсні центри у системі супроводу дітей з порушеннями слуху» та завідувач відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Олена Чеботарьова, яка презентувала тему «Сучасні підходи до освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в контексті Нової української школи». Доповідачами висвітлено найсучасніші підходи до навчання та супроводу дітей з особливими освітніми потребами, пріоритети удосконалення системи освіти в Україні в контексті трансформаційних змін в суспільстві, забезпечення її компетентнісної спрямованості, реалізація інноваційного потенціалу навчальних закладів щодо розвитку життєвої компетентності учнів. Автори акцентували увагу на врахуванні світового та вітчизняного досвіду навчання та супроводу дітей в ракурсі сучасних методологічних підходів й особливих освітніх потреб.
Цікаві та актуальні теми щодо освітніх та корекційно-розвивальних технологій навчання дітей з особливими освітніми потребами в рамках секційних засідань було презентовано старшими науковими співробітниками відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Ганною Блеч «Корекційно-розвивальні технології з розвитку мовлення у навчанні дітей з особливими освітніми потребам» та Іриною Гладченко «Числова грамотність як складова життєвої компетентності дитини з порушеннями інтелектуального розвитку». Автори висвітлили сучасні технології, форми, засоби навчання, виховання та розвитку дітей, представили методичні прийоми, які апробовано та успішно впроваджено в практику навчання дітей в контексті реалізації концепції Нової української школи.
Висловлюємо щиру вдячність організаторам Всеукраїнської конференції за співпрацю та можливість обміну цінним досвідом щодо розвитку життєвої компетентності особистості в умовах модернізації освіти. Бажаємо усім нових досягнень та творчих успіхів!