З 8 по 10 листопада 2021 року в Харкові на базі Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди відбувся Міжнародний круглий стіл «Якість сучасної освіти в контексті постнекласичної парадигми: методологія, теорія, практика». Одним із співзасновників заходу був Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.
У складі делегації Національної академії педагогічних наук України на чолі з доктором педагогічних наук, професором, академіком, академіком-секретарем Відділення професійної освіти і освіти дорослих Нелею Григорівною Ничкало, активну участь у роботі Міжнародного круглого столу взяв доктор педагогічних наук, в.о. Вченого секретаря Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Володимир Миколайович Шевченко. Співорганізаторами та учасниками заходу були представники Академії спеціальної педагогіки імені Марії Гжегожевської у Варшаві та Державного інституту імені Стефана Баторія у Скєрнєвіцах, делегації яких очолювали ректори закладів, а також декани, завідувачі кафедр та викладачі Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди.
Протягом першого дня відбулася презентація учасників круглого столу «Сучасний стан та стратегія розвитку закладів вищої педагогічної освіти і наукових установ» і дві панельні дискусії: «Критерії якості сучасної освіти в контексті постнекласичної парадигми» та «Порівняльний аналіз інклюзивної освіти в Україні й Республіці Польща». Відбулися ґрунтовні виступи та жваві обговорення.
Другий і третій день роботи були практикоорієнтованими. Учасники ознайомились з проектом Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди «Інтелект України» та його результатами і з діяльністю спеціальних навчальних закладів міста. Присутні взяли активну участь у воркшопах та обговоренні.
Неформальне спілкування, яке щодня відбувалося між учасниками, зокрема і з польськими колегами, було спрямоване на обмін досвідом, ідеями та думками, а також на подальшу співпрацю.
Загалом, в рамках Міжнародного круглого столу були розглянуті такі актуальні питання: проблеми та перспективи сучасної освіти, виклики сучасної освіти, інклюзія, навчання дітей з особливими освітніми потребами, посилення ролі практики у формуванні компетентностей майбутніх фахівців. На закінчення заходу були зроблені підсумки Міжнародного круглого столу, який став ще одним кроком до вирішення практичних завдань, пов’язаних з удосконаленням загальної й спеціальної освіти в Україні та необхідністю формування нового мислення у педагогів, дітей, батьків і випускників вищих навчальних закладів.
Щиро дякуємо Харківському національному педагогічному університету імені Г.С. Сковороди та його ректору Юрію Дмитровичу Бойчуку за чудову організацію і насичену, плідну та цікаву роботу!