
Ільяна Валентина Михайлівна
кандидат педагогічних наук
старший науковий співробітник
Портфоліо
ORCID iD: orcid.org/0000-0001-5208-8399
Профіль ученого у Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=9NiuJNsAAAAJ&hl=ru
Сторінка науковця в Електронній бібліотеці Національної академії педагогічних наук України: https://lib.iitta.gov.ua/cgi/stats/report/authors/9cd460ac19a5e508d72e5c92537555aa/
Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук
Вчене звання: старший науковий співробітник
Коло наукових інтересів: діагностика, попередження та корекція писемного мовлення, зокрема дислексії; формування фонологічних знань у школярів з тяжкими порушеннями мовлення; розробка та науково-методичне забезпечення навчання дітей з мовленнєвими розладами.
Публікації:
- Меліченко В.М. До проблеми порушення процесу читання в учнів молодших класів шкіл для дітей з ТВМ/ В.М. Меліченко // Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі : наук.-метод. зб. / за ред. В. І. Бондаря, В. В. Засенка. – К., 2005. – Вип. 6. – С. 382–384.
- Меліченко В.М. Сучасні форми організації навчання української мови в спеціальній школі для дітей з тяжкими вадами мовлення/ В.М. Меліченко // Теорія і практика сучасної логопедії: Збірник наукових праць: Вип. 2. – К.: Актуальна освіта. – 2005 – С. 131–141.
- Меліченко В.М. Стан сформованості навички читання в учнів молодших класів шкіл для дітей з ТПМ / В.М. Меліченко // Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі : наук.-метод. зб. / за ред. В. І. Бондаря, В. В. Засенка. – К., 2006. – Вип. 8, т. 2. – С. 229–232.
- Меліченко В.М. Теоретичні засади вивчення порушень читання у молодших школярів з ТПМ / В.М. Меліченко // Дефектологія. – 2006. – №4. – С.4–5.
- Меліченко В.М. Аналіз сформованості навички читання в учнів молодших класів спеціальної школи для дітей з ТПМ / В.М. Меліченко // Теорія і практика сучасної логопедії : зб. наук. праць. – К. : Актуальна освіта, 2006. – Вип. 3. – С. 55–62. http://www.studmed.ru/
- Меліченко В.М. До питання вивчення механізмів читання молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення / В.М. Меліченко // Теорія і практика сучасної логопедії : зб. наук. праць. – К. : Актуальна освіта, 2007. – Вип. 4. – С. 88–91.
- Меліченко В.М. Основні напрямки діагностики стану сформованості психічних функцій та операцій у молодших школярів з ТПМ / В.М. Меліченко // Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі : наук.-метод. зб. / за ред. В. І. Бондаря, В. В. Засенка. – К., 2008. – Вип. 10. – С. 212–219.
- Меліченко В.М. Основні напрямки методики вивчення механізмів рецептивної діяльності молодших школярів з ТПМ / В.М. Меліченко // Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціально-психологічні аспекти колекційної роботи у спеціальній школі : наук.-метод. зб. / за ред. В. В. Засенка. – К., 2009. – Вип. 11. – С. 175–180.
- Ільяна В. М. Методика діагностики порушень читання у молодших школярів з ТПМ / В.М. Ільяна // Український логопедичний вісник: (Наук.-метод. зб.) – К.: ПП. Актуальна освіта, 2010. – вип. 1. – С. 57–64.
- Ільяна В. М. Корекція дислексій в учнів молодших класів спеціальних шкіл для дітей з тяжкими порушеннями мовлення. : автореф. Дис.. на здобуття наук. ступеня канд.. пед.. наук : спец. 13.00.03 «Корекційна педагогіка» / В. М. Ільяна. – К., 2010. – 20 с. http://irbis-nbuv.gov.ua/
- Ільяна В.М. Технології визначення особливостей рецептивної діяльності у контексті попередження дислексій у дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку / В.М. Ільяна // Дефектологія. Особлива дитина: навчання та виховання. – 2012. – № 3. – С. 6–10.
http://irbis-nbuv.gov.ua/ - Ільяна В.М. До проблеми пропедевтики дислексії в контексті вивчення особливостей рецептивної діяльності у дітей з мовленнєвими розладами / В.М. Ільяна // Український логопедичний вісник: (Наук.-метод. зб.) – К. : Актуальна освіта, 2012. – Вип. 3. – С. 26–32.
- Ільяна В.М. Сучасний стан вивчення читання як процесу (психолого-педагогічний аспект) / В.М. Ільяна // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови : зб. статей молодих вчених / за ред. В.В.Засенка, А.А. Колупаєвої. – К.: 2012 – Вип. 3. С. 36–40. http://www.irbis-nbuv.gov.ua/
- Ільяна В.М. Виявлення своєрідності формування компонентів психолінгвістичної структури читання у старших дошкільників з порушеннями мовленнєвого розвитку / В.М. Ільяна // Дефектологія. Особлива дитина: навчання та виховання. – 2013. – № 3. – С. 30–37. http://csnukr.in.ua/
- Ільяна В.М. Визначення механізмів дислексій в учнів з тяжкими порушеннями мовлення. / В.М. Ільяна // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови : наук.-метод. зб.: Вип. 4. Частина 1. / за ред. В.В.Засенка, А.А. Колупаєвої. – К.: Педагогічна думка, 2013 – Вип. 4 – С. 38–42.
http://www.irbis-nbuv.gov.ua/ - Ільяна В.М. Специфіка організації занять з корекції порушень писемного мовлення у молодших школярів з ФФНМ / Ільяна В.М., Шепель Ю.С. / Дефектологія. Особлива дитина: навчання та виховання. – 2013. – № 4. – С. 58–62. http://csnukr.in.ua/
- Ільяна В.М. Попередження дислексій у дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку [Електронний ресурс] / В.М. Ільяна // Навчально-методичний посібник. – 2014. – 120 с. http://lib.iitta.gov.ua/
- Ільяна В.М. Подолання дислексій в учнів 2-4 класів загальноосвітніх шкіл для дітей з тяжкими порушеннями мовлення / В.М. Ільяна // Особлива дитина: навчання та виховання. – 2014. – № 1. – С. 18–27. http://csnukr.in.ua/
- Ільяна В.М. Вивчення стану сформованості фонематичних процесів у дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку в контексті попередження дислексій / В.М. Ільяна // Особлива дитина: навчання та виховання. – 2014. – № 4. – С. 31–38. http://csnukr.in.ua/
- Ільяна В.М. «Математика» [Електронний ресурс] / В.М. Ільяна // Навчальні програми для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з тяжкими порушеннями мовлення (за ред. Колупаєвої А.А., Данілавічютє Е.А.) – (Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (№ 750 від 24.06.2014 р.) Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/
- Ільяна В.М. «Математика» [Електронний ресурс] / В.М. Ільяна // Навчальні програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з тяжкими порушеннями мовлення (за ред. Колупаєвої А.А., Данілавічютє Е.А.) (5 клас) – (Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (№ 750 від 24.06.2014 р.) Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/
- Ільяна В. М. Особливості організації корекційної роботи вчителя-логопеда з розвитку фонематичних процесів у дітей молодшого шкільного віку з ТПМ /В. М. Ільяна // Особлива дитина: навчання та виховання. – 2015. – № 2. – С. 45–53. http://www.irbis-nbuv.gov.ua/
- Ільяна В.М. Особливості організації корекційно-розвивальної роботи вчителя-логопеда з попередження та подолання дислексії у дітей молодшого шкільного віку з ТПМ // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови: зб. наук. праць: Вип. 10. / за ред. В.В. Засенка, А.А. Колупаєвої. –2015. – С.88-93. http://www.irbis-nbuv.gov.ua/
- Ільяна В.М. «Математика» [Електронний ресурс] / В.М. Ільяна // Навчальні програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з тяжкими порушеннями мовлення (за ред. Колупаєвої А.А., Данілавічютє Е.А.) (6,7 класи) – (Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (№ 750 від 24.06.2014 р.) Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/
- Ільяна В.М.,Аркадьєва О.О. Реалізація психолінгвістичного підходу до розробки підручника «Читанка» для школярів з тяжкими порушеннями мовлення / В.М. Ільяна, О.О. Аркадьєва // Проблеми сучасного підручника : зб. наук. праць / [ред. кол. ; голов. ред. – О. М. Топузов]. – К. : Педагогічна думка, 2016. – Вип. 17. – С. 143–150. http://ipvid.org.ua/
- Ільяна В.М. Дослідження рецептивної діяльності різної модальності у контексті читання / В.М. Ільяна // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови: наук.-метод. зб. / за ред. В.В. Засенка, А.А. Колупаєвої. – К., 2016. Вип. 15 – С. 56–74. http://www.irbis-nbuv.gov.ua/
- Ільяна В.М. «Алгебра», «Геометрія» [Електронний ресурс] / В.М. Ільяна // Навчальні програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з тяжкими порушеннями мовлення (за ред. Колупаєвої А.А., Данілавічютє Е.А.) (8,9 класи) – (Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (№ 1148 від 26.09.2016р.) http://www.mon.gov.ua/
- Ільяна В.М. «Корекція та розвиток фонематичних процесів», «Корекція дислексій» [Електронний ресурс] / Л.І. Трофименко, В.М. Ільяна, З.С. Пригода, Г.В. Грибань, О.О. Аркадьєва // Програма з корекційно-розвиткової роботи «Корекція мовлення» для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх шкіл для дітей з тяжкими порушеннями мовлення (відповідальна за випуск Трофименко Л.І.) – (Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (№ 1148 від 26.09.2016р.) http://mon.gov.ua/
- Ільяна В.М. «Корекція та розвиток фонематичних процесів», «Корекція дислексій» [Електронний ресурс] / Л.І. Трофименко, В.М. Ільяна, З.С. Пригода, Г.В. Грибань, О.О. Аркадьєва // Програма з корекційно-розвиткової роботи «Корекція мовлення» для 5-10 класів спеціальних загальноосвітніх шкіл для дітей з тяжкими порушеннями мовлення (відповідальна за випуск Трофименко Л.І.) – (Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (№ 1148 від 26.09.2016р.) http://mon.gov.ua/
- Ільяна В.М. До проблеми вивчення механізму дислексії у здобувачів освіти початкової ланки з тяжкими порушеннями мовлення / В.М. Ільяна // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови: зб. наук. праць: Вип. 16 / за ред. В.В. Засенка, А.А. Колупаєвої. – 2020. – С. (0,5 др. арк.)