
Федоренко Оксана Филимонівна
кандидат педагогічних наук
старший науковий співробітник
Портфоліо
(ORCID:0000-0003-0656-9444)
rfoksana@bigmir.net
У колі науково-практичної діяльності є : корекційно-розвивальні заняття з дітьми з порушеннями слуху; консультування й наставництво щодо педагогічного супроводу школярів з порушеннями слуху в умовах спеціального та інклюзивного навчання; розроблення й проведення навчально-методичних семінарів, тренінгів, курсів підвищення кваліфікації педагогів; викладацька діяльність.
Публікації в наукових фахових виданнях України:
- Федоренко О. Розвиток слухового сприймання у дітей зі зниженим слухом від народження/О.Ф. Федоренко// Дефектологія. Особлива дитина: навчання та виховання. – 2011. – № 3. – С.10 – 14.
- Федоренко О. Науково-методичні засади організації роботи з розвитку слухового сприймання та формування вимови дітей із порушеннями слуху / О. Ф. Федоренко // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. – 2012. – Вип. 3(1). – С. 160-164.
- Федоренко О. Розвиток слухового сприймання у дітей зі зниженим слухом від народження/О.Ф. Федоренко// Дефектологія. Особлива дитина: навчання та виховання. – 2011. – № 3. – С.10 – 14.
- Федоренко О. Науково-методичні засади організації роботи з розвитку слухового сприймання та формування вимови дітей із порушеннями слуху / О. Ф. Федоренко // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. – 2012. – Вип. 3(1). – С. 160-164.
- Федоренко О. Ф. Особливості формування ключових компетентностей в учнів з порушеннями слуху / О. Ф. Федоренко // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. – 2013. – Вип. 23. – С. 248-251
- Федоренко О. Професійна готовність педагогів як чинник успішного впровадження інклюзивного навчання дітей із порушеннями слуху / О.Ф. Федоренко // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови : зб. стат. молод. вчених / за ред.: В. В. Засенка, А. А. Колупаєвої. – 2013. – Вип. 4. – Ч. 2. – С. 362-370.
- Федоренко О. Ф. До питання про впровадження інклюзивного навчання учнів з особливостями психофізичного розвитку: теоретико-методологічні засади / О. Ф. Федоренко // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. – 2013. – Вип. 23(2). – С. 108-115.
- Федоренко О.Ф. Oптимізація процесу навчання учнів з порушеннями слуху // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови : зб. наук. праць / за ред. В.В. Засенка, А.А. Колупаєвої. – 2014. – Вип. 5. – Ч. 1. – С.97–102.
- Федоренко О.Ф. Альтернативні підходи до викладання у процесі навчання учнів з порушеннями слуху в інтегрованих умовах // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови : зб. наук. праць / за ред. В.В. Засенка, А.А. Колупаєвої. – 2014. – Вип. 6. – С. 172–177.
- Федоренко О.Ф. Парактика інклюзивного навчанянучнів із порушеннями слуху /О.Ф. Федоренко / Заступник директора школи. – 2014. – № 10. – С. 52–61.
- Федоренко О.Ф.Забезпечуємо якісну освіту учнів із порушеннями слуху в інклюзивних умовах /О.Ф. Федоренко / Заступник директора школи. – 2015. – № 9. – С. 17–21.
Публікації в наукових фахових виданнях України, які включені до міжнародних наукометричних баз:
- Федоренко О. У пошуках оптимальних шляхів упровадження інклюзивного навчання дітей із порушеннями слуху / О. Федоренко // Дефектологія. Особлива дитина : навчання і виховання. – 2013. – № 2. – С. 41–44.
- Федоренко О. Особливості впровадження технології спільного викладання у процес навчання учнів із порушеннями слуху в різних типах освітніх закладів / О. Федоренко // Особлива дитина : навчання і виховання. – № 4(72). – 2014. –С. 75 – 80.
- Федоренко О. Особливості соціальної інтегрованості молодших школярів зі зниженим слухом в умовах інклюзивного навчання / О. Федоренко // Особлива дитина : навчання і виховання. – № 1(73). – 2015. –С. 79 – 85.
- Федоренко О. Особливості педагогічного супроводу молодших школярів зі зниженим слухом в умовах інклюзивного навчання / О. Федоренко // Особлива дитина : навчання і виховання. – № 2(74). – 2015. –С. 79 – 85.
- Федоренко О. Концепція розвитку системи освіти осіб з порушеннями слуху в Україні (проект) / О.Федоренко, О. Таранченко // Особлива дитина : навчання і виховання. – № 1(73). – 2015. –С. 26 – 33.
- Федоренко О. Особливості реалізації програми з розвитку слухового сприймання та формування вимови для учнів з порушеннями слуху/ О. Федоренко // Особлива дитина: навчання і виховання. – 2017. – № 2 (82) – С. 26 – 33.
Публікації у наукових фахових виданнях інших держав:
- Федоренко О.Ф. Сопровождение как психолого-педагогический феномен и объект инклюзивного образовани / О. Ф. Федоренко // Педагогика жəне Психология Абай атындағы Қазақ Ұлттық Педагогикалық Университеті. –№ 3 (16). – 2013. –С.7
- Fedorenko O. Wprowadzenia edukacji integracyjnej dla uczni?w z wadą słuchu na Ukrainie / O. Fedorenko // Zbiór raportów naukowych. «Nauka dziś: teoria, metodologia, praktyka, problematyka». – Warszawa: Wydawca: Sp. z o.o. «Diamond trading tour», 2014. – str.51-54.
Книги:
- Федоренко О. Діти з порушеннями слуху: крок за кроком від діагностики до інклюзії: посібник для фахівців та батьків /[ авт.: Б. С. Мороз, В. П. Овсянник, О. М. Таранченко, О.Ф. Федоренко ін.; за ред. : А. А. Колупаєвої, Б. С. Мороза].- К. : О. Т. Ростунов, 2013. – 104 с.
- Федоренко О. Стежки у світ: навчально-наочний посібник для роботи з дошкільниками з порушеннями слуху (у 3 книгах) /Жук В.В., Литвинова В.В., Борщевська, Л.В. та ін. – Імекс-ЛТД, м.Кіровоград, Україна (ISBN 978-966-189-319-0)
Навчальні матеріали:
- Федоренко О. Ф. Програма з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток слухового сприймання та формування вимови для дітей зі зниженим слухом» для підготовчих, 1-5 класів загальноосвітніх навчальних закладів зі спеціальною та інклюзивною формами навчання, навчально реабілітаційних центрів / О. Ф. Федоренко, Н. І. Мала, О. О. Савчук, Т. І. Москаленко. – К., 2016.
- Федоренко О. Ф. Програма з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови для глухих дітей» для підготовчих, 1-5 класів загальноосвітніх навчальних закладів зі спеціальною та інклюзивною формами навчання, навчально реабілітаційних центрів / О. Ф. Федоренко, О. М. Ломакіна, В. В. Васильєва, Л. Ф. Юхимович,Ю.М. Аркуша. – К., 2016.
- Федоренко О. Ф Програма з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток слухового сприймання та формування вимови для дітей зі зниженим слухом» для 6-10 класів загальноосвітніх навчальних закладів (спеціальних та з інклюзивним навчанням), навчально-реабілітаційних центрів /Федоренко О. Ф., Автомонова І. В., Різоль М. В., Коноваленко М. В. – К., 2016.
- Федоренко О. Ф Програма з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток слухового сприймання та формування вимови для дітей зі зниженим слухом» для 11-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів (спеціальних та з інклюзивним навчанням), навчально-реабілітаційних центрів /Федоренко О. Ф., Автомонова І. В., Різоль М. В., Коноваленко М. В. – К., 2016.
- Федоренко О. Ф Програма з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови для глухих дітей» для 6-10 класів загальноосвітніх навчальних закладів (спеціальних та з інклюзивним навчанням), навчально-реабілітаційних центрів /Федоренко О. Ф., Васильєва В. В., Юхимович Л. Ф., Ільченко Е. С. – К., 2016.
- Федоренко О. Ф Програма з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови для глухих дітей» для 11-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів (спеціальних та з інклюзивним навчанням), навчально-реабілітаційних центрів /Федоренко О. Ф., Васильєва В. В., Юхимович Л. Ф., Ільченко Е. С. – К., 2016.