Таранченко Оксана Миколаївна
доктор педагогічних наук
провідний науковий співробітник
Портфоліо
(ORCID:0000-0002-5908-3475)
ukreditor@ukr.net
Коло наукових інтересів: теоретичні та методичні аспекти інклюзивного навчання; історія спеціальної педагогіки.
Наукові праці:
Дисертаційні дослідження
- Таранченко О.М. Становлення та розвиток системи спеціального навчання дітей зі зниженим слухом в Україні (ХІХ – початок ХХІ століття). – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.03 – корекційна педагогіка. – Інститут спеціальної педагогіки АПН України, – Київ, 2006.
- Таранченко О.М. Генезис національної системи освіти осіб з порушеннями слуху. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук зі спеціальності 13.00.03 – корекційна педагогіка. – Інститут спеціальної педагогіки НАПН України, – Київ,
Монографії
- Таранченко О.М. Система спеціального навчання дітей зі зниженим слухом в Україні (історичний аспект): монографія / О.М. Таранченко. – К. : “ЛІТО”, 2007. – 212 с.
- Таранченко О.М. Розвиток системи освіти осіб з порушеннями слуху в контексті поступу вітчизняної науки та практики: монографія / О.М. Таранченко. – К. : О.Т. Ростунов, 2013. – 483 с.
- Taranchenko О. , Kolupayeva A., Danilavichute E. (2014), Special Education Today in Ukraine, in Anthony F. Rotatori , Jeffrey P. Bakken , Sandra Burkhardt , Festus E. Obiakor , Umesh Sharma (ed.) Special Education International Perspectives: Practices Across the Globe (Advances in Special Education, Volume 28) Emerald Group Publishing Limited, pp.311 – 351Series ISSN: 0270-4013 www.emeraldinsight.com/
- Таранченко О.М. «Інклюзивівна освіта : від основ до практики» [монографія] / А.А. Колупаєва, О. М. Таранченко // / – К.: ТОВ«АТОПОЛ», 2016. – 152 с. – (Серія «Інклюзивна освіта»).
Підручники
- Таранченко О.М. Я і Україна: підручник для підготовчого класу шкіл для дітей зі зниженим слухом / О.М. Таранченко, С.В. Литовченко. – К. : Педагогічна думка, 2009. – 148 с.
Стандарти, програми
- Програми “Географія” для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей зі зниженим слухом. 6-10кл. [Електронний ресурс] / О.М. Таранченко, І.В. Рижкова // Програми для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей зі зниженим слухом. 5-10 кл. – К., 2009. – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua
- Програми та рекомендації до розподілу програмного матеріалу загальноосвітніх навчальних закладів для 5-10класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей зі зниженим слухом / О.М. Таранченко. – К., 2010. – С. 78–
- Програма розвитку дітей дошкільного віку зі зниженим слухом “Стежки у світ”. Освітня галузь – пізнавальний розвиток [Електронний ресурс] / О.М.Таранченко, В.В.Литвинова. – К., 2012. – http://iitzo.gov.ua/
- Державний стандарт початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами. Освітні галузі : “Технології”, “Літературне читання” [Електронний ресурс] / О.М.Таранченко, Л.В.Борщевська. – К., 2012. – Режим доступу: http://iitzo.gov.ua/
- Навчальні програми для 6-7 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для глухих дітей. http://www.mon.gov.ua.
- Навчальні програми для 6-7 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів дітей зі зниженим слухом. http://www.mon.gov.ua.
- Таранченко О.М. «Географія» / О.М. Таранченко // Навчальні програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для глухих дітей (8-10 класи) – http://www.mon.gov.ua.
- Таранченко О.М. «Географія» / О.М. Таранченко // Навчальні програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей зі зниженим слухом (8-10 класи) – http://www.mon.gov.ua.
Науково-методичні, навчально-методичні посібники
- Таранченко О.М. Методичні рекомендації. Викладання курсу “Я і Україна” у початкових класах середніх загальноосвітніх шкіл для дітей зі зниженим слухом / О.М. Таранченко. – К.: Педагогічна думка, 2007. – 73с.
- Таранченко О.М. Загальні принципи здійснення адаптацій та модифікацій навчально-виховного процесу. Врахування відмінностей розвитку та навчальної діяльності дітей з особливостями психофізичного розвитку в процесі навчання / О.М. Таранченко // Інклюзивна школа: особливості організації та управління : навчально-методичний посібник. – К. : ФО-П Придатченко П.М., 2007. – 124с.
- Таранченко О.М. Забезпечення інклюзивного підходу та рівних прав і можливостей через викладання громадянської освіти / О.М. Таранченко // Громадянська освіта: методичний посібник для вчителя. – К. : Видавництво Етна-1, 2008. – 194с. – С.155–
- Таранченко О.М. Виховання дітей з порушеннями слуху та розумового розвитку / О.М. Таранченко // Психолого-педагогічний супровід дітей з порушеннями слуху та інтелекту / за ред. В.І.Бондаря, В.В.Засенка. – К. : Актуальна освіта, 2008. – 237 с. – С. 143–
- Таранченко О.М. Соціально-побутове орієнтування як спеціальний принцип навчання сліпоглухих дітей / О.М.Таранченко // Психолого-педагогічний супровід дітей з порушеннями зору та слуху / [Л.С. Вавіна, К.О. Глушенко, В.В.Засенко та ін.]; за ред. Л.С. Вавіної. – К. : Наук. світ, 2009. – 168 с. – С. 116–
- Таранченко О.М. Особливості формування знань про навколишній світ у молодших школярів з порушеннями слуху в умовах сім’ї / О.М.Таранченко // Виховання дитини з порушеннями слуху в умовах сім’ї / за ред. Т.В.Сак. – К. : Наук. світ, 2009. – 216 с. – С. 133–
- ТаранченкоО.М. Інклюзивна школа: Особливості організації та управління: навчально-методичний посібник / [КолупаєваА.А., Софій Н.З., Найда Ю.М., Таранченко О.М. та ін.]; за ред. Даниленко Л.І. – [Доповнене вид.]. – К., 2010. – 124 с.
- Таранченко О.М. Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі: початкова ланка. Путівник для педагогів: навчально-методичний посібник / КолупаєваА.А., Таранченко О.М. – Київ, 2010. – 96 с. – (Серія “Інклюзивна освіта”).
- Таранченко О.М. Путівник для батьків дітей з особливими освітніми потребами: навчально-методичний посібник у 9 книгах / За заг. ред. А.А.Колупаєвої . – К., 2010. – (Серія “Інклюзивна освіта”).
- Таранченко О.М. Використання сучасних педагогічних технологій у навчанні дітей шкільного віку із порушеннями опорно-рухового апарату та розумового розвитку / О.М.Таранченко // Психолого-педагогічний супровід дітей шкільного віку із порушеннями опорно-рухового апарату та розумового розвитку / за ред. Л.С. Вавіної. – К. : Наук. світ, 2010.
- Таранченко О.М. Навчання і виховання дітей з порушеннями слуху в інклюзивному закладі / О.М. Таранченко // Особливості розвитку, виховання та навчання дітей з порушеннями слуху дошкільного віку: науково-методичний посібник / за ред. Литовченко С.В. – К., Педагогічна думка, 2011. – 128 с. – С. 120–
- Таранченко О.М. Диференційоване викладання в інклюзивному класі: навчально-методичний посібник / Таранченко О.М., Найда Ю.М.; [за заг. ред. Колупаєвої А.А.]. – К. : “А.С.К.”, 2012. – 124 с.
- Таранченко О.М. Передумови для забезпечення успішної інклюзії. Педагоги як провідники змін. Диференційоване викладання як засіб задоволення навчальних потреб усіх учнів. Диференціація змісту. Процес, кінцевих результатів. Взаємозв’язок диференційованого викладання та оцінювання / О.М. Таранченко // Основи інклюзивної освіти: навчально-методичний посібник; [за заг. ред. Колупаєвої А.А.]. – К .: “А.С.К.”, 2012. – 308 с.– С. 48–63; С. 160–
- Таранченко О.М. Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі: початкова ланка.// Колупаєва А.А., Таранченко О.М. / Путівник для педагогів: навчально-методичний посібник. – К.: ТОВ “АТОПО”. – 2010. – 96 с. (Серія “Інклюзивна освіта”)
- Таранченко О.М. Інклюзивна освіта: вибір батьків. Путівник для батьків дітей з особливими освітніми потребами: навчально-методичний посібник у 9 книгах / за заг. ред. Колупаєвої А.А. – К. : ТОВ ВПЦ “Літопис –ХХ”. – 2010. – Книга 1. – (Серія “Інклюзивна освіта”)
- Таранченко О.М. Навчально-методичний посібник для батьків дітей з особливими освітніми потребами: посібник / за заг. ред. Колупаєвої А.А. – К. : Педагогічна думка, 2012. – 112 с. – С. 3–
- Таранченко О.М. Інклюзивна освіта: визначаємо освітній шлях. Навчально-методичний посібник для батьків дітей дошкільного віку з особливими потребами: посібник / за заг.ред. Колупаєвої А.А. – К. : Педагогічна думка, 2012. – с. 112. – С. 3–
- Діти з порушеннями слуху: крок за кроком від діагностики до інклюзії: посібник для фахівців та батьків / [авт. : Б.С. Мороз, В.П. Овсянник, О.М Борисенко та ін.; за ред. : А.А. Колупаєвої, Б.С. Мороза]. – К. : О. Т. Ростунов, 2013. – 104 с. – С. 42–
- Таранченко О.М. Педагогічні технології інклюзивного навчання. Навчально-методичний посібник /А.А. Колупаєва, О.М.Таранченко/ – К.: ТОВ «АТОПОЛ», 2015. – 136 с. (Серія «Інклюзивна освіта»).
Статті
- Таранченко О.М. Прогресивні погляди українських науковців ХІХ- початку ХХ століття щодо навчання та виховання осіб з порушеннями слуху.// До збірника І Всеукраїнської конференції УТОГ “Проблеми реабілітації інвалідів зі слуху в Україні на сучасному етапі та можливі шляхи їх вирішення”. – Київ, 2002 р. – С.295-299.
- Таранченко О.М. Еволюція поглядів українських сурдопедагогів на можливості розвитку слабочуючих// Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами: Зб. наук. пр. № 2 / За заг. ред. П.Таланчука, Г.Онкович. – К., Університет “Україна”, 2002. – 339 с. – С. 323-328.
- Таранченко О.М. Гуманізація як освітня парадигма ХХІ століття.// Дефектологія. – 2002. – № 2. – С.49 – 53.
- Таранченко О.М. Образотворча діяльність як засіб соціальної реабілітації дітей з розладами слуху. // Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі: Наук.-метод. зб.: Вип. 2 / За ред. В.І.Бондаря, В.В.Засенка. – К.: Наук. світ, 2001. – 247 с. – С.203-207.
- Таранченко О.М. Формування особистості дітей з порушеннями слуху через образотворче мистецтво (роль вчителя у сучасних умовах).// Szanse і bariery dzialalnosci zawododwej .- Warszawa: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2001. 250 с.- С. 87-88.
- Таранченко О.М. Проблема корекційної спрямованості в наукових працях І.Г.Єременка.// Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі: Наук.-метод. зб.: Вип. 4 / За ред. В.І.Бондаря, В.В.Засенка. – К.: Наук. світ, 2002. – С. 158 – 162.
- Таранченко О.М., Колупаєва А.А. Актуальні питання вдосконалення змісту освіти дітей з особливостями психофізичного розвитку та критерії оцінювання їхніх навчальних досягнень.// Дефектологія. – 2002. – № 3. – С. 53-56.
- Таранченко О.М. Значення образотворчої діяльності для розвитку дітей з особливими потребами в умовах інтегрованого навчання.//Кроки до демократичної освіти. – 2002. – лютий – С.21-22 .
- Oksana Taranchenko. Terapeuticzna funkcja sztuki plastycznej w rozwoju dziecka z zabureniem sluchu// Sztuka w zyciu i educacji osob niepelnosprawnych (Wybrane zagadnenia) /Pod redakcja Ewerliny Jutrzyny.- Warszawa : Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2003. – 235 с.- С.162-167.
- Таранченко О.М., Колупаєва А.А. Сучасна спеціальна освіта в Україні.// Дефектологія. – 2003. – № 2. – С.2-3 обкладинки.
- Діти з особливими потребами у загальноосвітньому просторі: початкова ланка / Бондар. В.І., Засенко В.В., Колупаєва А.А., Сак Т.В., Вавіна Л.С., Софій Н.З., Таранченко О.М. / За ред. В.І.Бондаря, В.В.Засенка. К.: 2004 – 152 с.
- Таранченко О.М., Колупаєва А.А.Спеціальна освіта: погляд у майбутнє.// Дефектологія. – 2004. – № 2. – С.50 – 53.
- Таранченко О.М., Засенко В.В. Державний стандарт спеціальної освіти: коментар фахівця.// Дефектологія. – 2004. – № 2. – С.2-6.
- Таранченко О.М. Українська сурдопедагогіка у другій половині ХХ століття.// Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі: Наук.-метод. зб.: Вип. 5 / За ред. В.І.Бондаря, В.В.Засенка. – К.: Наук. світ, 2004. – 372 с. – С. 48-51.
- Таранченко О.М. Здобутки української сурдопедагогічної науки у другій половині ХХ століття.// Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами: Зб. тез доповідей V Міжнародної науково-практичної конференції. – К.: Університет „Україна”, 2004. – 348 с. – С. 72 -73.
- Таранченко О.М. Сурдопедагогічна теорія та практика другої половини ХХ століття в Україні.// Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами: Зб. наук. пр.: Вип. 1 (3) / За заг. ред. П. Таланчука, Г.Онкович. – К., Університет “Україна”, 2004 р. – 448 с. – С. 283-290.
- Таранченко О.М. Українська сурдопедагогічна теорія і практика другої половини ХХ століття (50-ті роки).// Дефектологія. – 2005. – № 4. – С.52 – 54.
- Таранченко О.М. Передумови становлення вітчизняної системи навчання і виховання слабочуючих.// Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі: Наук.-метод. зб.: Вип.6 / За ред. В.І. Бондаря, В.В. Засенка. – К.: Наук. світ, 2005. – 440 с. – С. 88-92.
- Таранченко О.М. Окремі аспекти життєвої компетентності в дослідженнях українських сурдопедагогів.// Розвиток життєвої компетентності учнів у загальноосвітньому навчальному закладі: Збірник матеріалів Всеукраїнської науково-пошукової конференції. – Запоріжжя 7-8 жовтня 2005 р. – С.271-274.
- Таранченко О.М. Вітчизняна сурдопедагогічна теорія та практика.// Реабілітація дітей з особливостями психофізичного розвитку: сучасність і перспективи. Матеріали І Кримської конференції. – Сімферополь: Кримське навчально-педагогічне державне видавництво, 2005. – 280 с. – С. 218-220.
- Таранченко О.М. Розвиток сурдопедагогічної теорії і практики в Україні// Вісник Луганського національного педагогічного університету імені Тараса Шевченко. – 2005. – №13 (93). – 219 с. – С. 67-72.
- Таранченко О.М. Періоди становлення та розвитку системи спеціального навчання дітей зі зниженим слухом в Україні.// Дефектологія. – 2006. – № 3. – С.47 – 52.
- Таранченко О.М. Періоди розвитку системи навчання дітей зі зниженим слухом в Україні // Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі: Наук.-метод. зб.: Вип. 7/За ред. В.І.Бондаря, В.В.Засенка. – К.: Наук. світ, 2006. – С. 88-92.
- Таранченко О.М. Приєднуємося до світової наукової спільноти / О.М. Таранченко // Дефектологія. – № 4. – 2006. – С. 2–
- Таранченко О.М. Періоди становлення та розвитку системи спеціального навчання дітей зі зниженим слухом в Україні / О.М. Таранченко // Дефектологія. – № 4. – 2006. – С. 47–
- Таранченко О.М., Литовченко С.В. Окремі аспекти викладання курсу “Я і Україна” // Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі: Наук.-метод. зб.: Вип. 9 / За ред. В.І. Бондаря, В.В. Засенка. – К.: Актуальна освіта, 2007 – 237 с. – С. 222-227.
- Таранченко О.М., Литовченко С.В. Особливості реалізації змісту освіти дітей з порушеннями слуху // Педагогічна газета. – № 12. – 2007. – С.
- Таранченко О.М., Литовченко С.В. Методичні рекомендації. Викладання курсу «Я і Україна» у початкових класах середніх загальноосвітніх шкіл для дітей зі зниженим слухом. – К.: Педагогічна думка, 2007. – 73 с.
- Таранченко О.М. Генезис науково-теоретичних підходів до проблеми навчання дітей зі зниженим слухом / О.М. Таранченко // Дефектологія. – №1. – 2007. – С. 41–
- Таранченко О.М. Сурдопедагогіка – життя і доля Е.І. Пущина / О.М. Таранченко // Жестова мова й сучасність: збірник наукових праць. – Київ: ПП “Актуальна освіта”, 2007. – Випуск 2. – 284 с. – С. 242–246.
- Таранченко О.М. Особливості розвитку вітчизняної системи спеціального навчання дітей зі зниженим слухом у другій половині XX – на початку XXI століття / О.М. Таранченко // Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі: наук.-метод. зб. / За ред. В.І. Бондаря, В.В. Засенка. – К. : Актуальна освіта, 2007. – 237 с. – Вип. 9. – С. 40–
- Таранченко О.М. Система спеціального навчання дітей зі зниженим слухом в Україні (історичний аспект) / О.М. Таранченко // Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами: тези доповідей. – К. : Університет “Україна”, 2007. – 484 с. – С. 172–
- Таранченко О.М. Окремі аспекти викладання курсу “Я і Україна” / О.М. Таранченко // Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі: наук.-метод. зб. / За ред. В.І. Бондаря, В.В. Засенка. – К. : Актуальна освіта, 2007 – 237 с. – Вип. 9. – С. 222–
- Таранченко О.М. Особливості реалізації змісту освіти дітей з порушеннями слуху / О.М. Таранченко // Педагогічна газета. – № 12. – 2007.
- Таранченко О.М., Литовченко С.В. Актуальні проблеми реалізації змісту освіти дітей з порушеннями слуху.// Дефектологія. – 2008. – № 1. – С.
- Таранченко О.М. Індивідуалізація у навчальному процесі спеціальних шкіл для дітей з порушеннями слуху / Таранченко О.М. // Зб. наук. праць Кам’янець-Подільского національного університету імені Івана Огієнка / за ред. О. В. Гаврилова, В. І. Співака. – Вип. Х. Серія соціально-педагогічна. – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2008. – С. 416–
- Таранченко О.М. Система спеціального навчання дітей зі зниженим слухом в Україні (історичний аспект) / Таранченко О.М. // Актуальні проблеми навчання і виховання людей з особливими потребами: тези доповідей. – К. : У-т “Україна”, 2007. – 484 с. – С. 172–
- Таранченко О.М. Особистісний підхід у вихованні дітей зі складними порушеннями // Актуальні проблеми навчання і виховання людей з особливими потребами: тези доповідей. – К. : У-т “Україна”, – С.151–153.
- Таранченко О.М.Практикум для авторів-початківців / О.М. Таранченко // Дефектологія. – 2008. – № 1. – С. 37, 46.
- Таранченко О.М. Особливості реалізації змісту освіти дітей з порушеннями слуху/ О.М. Таранченко // Дефектологія. – 2008. – № 1. – С. 52–
- Таранченко О.М. Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків з курсу “Я і Україна” для підготовчого, 1–2 класів шкіл для дітей зі зниженим слухом / О.М. Таранченко // Дефектологія. – 2008. – № 2. – С. 38–
- Таранченко О.М. Інклюзивна освіта. Освіта дітей з особливими потребами / О.М. Таранченко // Позашкілля. Шкільний світ. – 2008. – № 3. – С. 18–
- Таранченко О.М. Роль Канадсько-Українського проекту перекладів наукових статей “Ластівка” у популяризації сучасних тенденцій західної спеціальної освіти / О. Таранченко, Т. Берник // Діаспора як чинник утвердження держави Україна у міжнародній спільноті. Українська діаспора у світовій цивілізації: збірник доповідей. – Львів: Національний університет “Львівська політехніка”, 2008. – 463 с. – С. 383–
- Таранченко О.М. Формування науково-методичних засад освіти дітей зі зниженим слухом / Таранченко О.М. // Актуальні проблеми навчання і виховання людей з особливими потребами: зб. наук. праць. – К. : У-т “Україна”, 2008. – №5 (7). – С. 266–
- Таранченко О.М. Психолого-педагогічна та корекційно-реабілітаційна підтримка дітей зі зниженим слухом на сучасному етапі / Таранченко О.М. // Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі: науково-методичний збірник. –Вип. 10. – С. 354–
- Таранченко О.М. Можливості оптимізації навчання дітей зі зниженим слухом в умовах інклюзивного навчального закладу / О.М. Таранченко // Дефектологія. – 2009. – № 2. – С. 8–
- Таранченко О.М. До питання інтегрування дітей з порушеннями слуху в загальноосвітні заклади / О.М. Таранченко // Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі: – наук.-метод. зб. / За ред. В.В. Засенка. – К. : Наук. світ, 2009. – Вип. 11. – С. 249–
- Таранченко О.М. Промінь розвитку. Очима науковців / О.М.Таранченко // Всеукраїнський часопис для педагогів -“дошкільників” – “Дитячий садок”.– 2009. – Січень. – С. 2.
- Таранченко О.М. Розширити світ дитини / О.М.Таранченко // Всеукраїнський часопис для педагогів – “дошкільників” – “Дитячий садок”. – 2009. – Січень. – С. 11.
- Таранченко О.М. Оптимізація навчання дітей зі зниженим слухом в інклюзивному закладі освіти / О.М.Таранченко // Дитина із сенсорними порушеннями: розвиток, навчання, виховання: зб. наук. праць. – К., 2010. – Вип. 1. – 254 с. – С. 101–106.
- Таранченко О.М. Окремі аспекти індивідуалізації навчання дітей з порушеннями слуху / Таранченко О.М. // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови: наук.-метод. зб. / За ред. В.В. Засенка, А.А. Колупаєвої. – К., 2010. – Вип. 1. – 317 с. – С. 250–
- Таранченко О.М. Діти з порушеннями слуху в інклюзивному закладі / О.М.Таранченко // Дефектологія. Особлива дитина: навчання та виховання. – 2010. – №4. – С. 3–8.
- Таранченко О.М. Освіта осіб з порушеннями слуху: розгортання та диференціювання системи / О.М.Таранченко // Дитина із сенсорними порушеннями: розвиток, навчання, виховання: зб. наук. праць / за ред.: С.В. Литовченко, І.М. Гудим. – К. : О.Т. Ростунов, 2011. – Вип. 2. – 250 с. – С. 234–
- Таранченко О.М. Тенденції сучасної освіти: роль педагога у створенні ефективної інклюзивної школи / О.М.Таранченко // Дефектологія. Особлива дитина: навчання та виховання. – 2011. – № 1. – С. 18-24.
- Таранченко О.М. Варіативність дошкільної підготовки дітей з порушеннями слуху – один з чинників вибору освітнього маршруту / О.М. Таранченко // Освітній простір. Глобальні, регіональні та інформаційні аспекти: наук.-метод. журнал. – Чернівці: Черемош, 2011. – Вип. 4 (6). – С.171–
- Таранченко О.М. Система спеціальної освіти осіб з порушеннями слуху: вчора, сьогодні, завтра / Таранченко О.М. // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови: наук.-метод. зб. / За ред. В.В. Засенка, А.А. Колупаєвої. – К., 2011. – Вип. 2. – 317 с. – С. 250–
- Таранченко О.М. Диференційоване викладання: сучасні підходи щодо задоволення навчальних потреб учнів з порушеннями психофізичного розвитку в масових та спеціальних освітніх закладах / Таранченко О.М. // Дитина із сенсорними порушеннями: розвиток, навчання, виховання: зб. наук. Праць / за ред. Колупаєвої А.А. – К. : Педагогічна думка, 2012. – Вип. 3. – С. 40-61.
- Таранченко О.М. Особливості становлення національних систем спеціальної освіти осіб з порушеннями слуху в країнах Західної Європи: Німеччина / Таранченко О.М. // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови: наук.-метод. зб. / За ред. В.В. Засенка, А.А. Колупаєвої. – К., 2012. – Вип. 3. – Частина 1. –184 с. – С. 155– 160.
- Таранченко О.М. Спеціальна освіта осіб з порушеннями слуху: періоди розбудови. / О.М.Таранченко // Дефектологія. Особлива дитина: навчання та виховання. – 2012. – № 1. – С. 2–
- Таранченко О.М. Наукові напрями в галузі спеціальної освіти: Україна початку ХХ століття. / О.М.Таранченко // Дефектологія. Особлива дитина: навчання та виховання. – 2012. – № 2. – С. 2–
- Таранченко О.М. Західноєвропейський контекст формування національних систем спеціальної освіти осіб з порушеннями слуху / О.М.Таранченко // Дефектологія. Особлива дитина: навчання та виховання. – 2012. – № 3. – С. 40–
- Таранченко О.М. Сучасні підходи задоволення навчальних потреб учнів з порушеннями психофізичного розвитку в спеціальних та інклюзивних закладах освіти / О.М.Таранченко // Дефектологія. Особлива дитина: навчання та виховання. – 2013. – № 1. – С.23–27
- Таранченко О.М. Нові освітні маршрути для дітей з порушеннями слуху: інклюзивні заклади/ О.М. Таранченко // Початкова школа. – 2013. – №2. – С. 47–
- Таранченко О.М. Універсальна практика навчання та надання підтримки учням з особливими потребами / О.М.Таранченко // Дефектологія. Особлива дитина: навчання та виховання. – 2013. – № 2. – С.18–
- Таранченко О.М. Стратегія сучасного викладання: надання підтримки учням з особливими потребами в умовах інклюзивного навчання / О.М.Таранченко // Початкова школа. – 2013. – №4. – С. 51–
- Таранченко О.М. Пріоритетні напрями розвитку національної освіти осіб з порушеннями слуху / О.М.Таранченко // Дефектологія. Особлива дитина: навчання та виховання. – 2013. – № 3 – С. 43–
- Таранченко О.М. Напрями розвитку системи освіти осіб з порушеннями слуху в контексті впровадження інклюзивної форми навчання / О. М. Таранченко // Ідеї гуманної педагогіки та сучасна система інклюзивного навчання: зб. матер. Всеук. науково-метод. конференції, присвяченої 97-річчю від дня народження В. Сухомлинського 29-30.09.2015. / уклад. О.Е. Жосан. – Кіровоград : Ексклюзив-систем, 2015. – 468с. – С.393- 397.
- Таранченко О.М. Супровід освіти осіб з порушеннями розвитку: еволюційний поступ у вітчизняній системі освіти / Таранченко О.М. // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови: наук.-метод. зб. Вип. 8/ За ред. В.В. Засенка, А.А. Колупаєвої. – К.: ТОВ «Поліграф плюс», 2015 – 204 с. – С. 141- 150.
- Taranchenko O., Kolupayeva А., Canada-UKRAINE COLLAborative initiative for introducing inclusive education in Ukraine: Participant perspectivas //School Effectiveness and School Improvement / 2015.
- Таранченко О. М. Концепція розвитку системи освіти осіб з порушеннями слуху в Україні (Проект) / О. М. Таранченко, О.Ф. Федоренко // Особлива дитина: навчання і виховання. — № 1. — 2015. — С. 26-33.
- Таранченко О.М. Вектори змін фахової діяльності педагогів у новому соціокультурному контексті / Освіта дітей з особливими потребами: від інституалізації до інклюзії / О. М. Таранченко, // Зб. тез доп./ Редкол.: В.В.Засенко, А.А. Колупаєва, Н.І. Лазаренко, З.П. Ленів. – Вінниця: ТОВ фірма «Планета», 2016. – 416с. – С.18-20.
- Таранченко О.М. Освіта дітей з особливими потребами за часів незалежності України: етапність у стратегічному вимірі / О.М. Таранченко, А.А. Колупаєва // Особлива дитина : навчання і виховання. – № 3(79). – 2016. – С. 7 – 18.
- Таранченко О. Соціокультурний контекст змін в освіті осіб з особливими потребами в Україні / О. Таранченко// Особлива дитина : навчання і виховання. – № 4(80). – 2016. – С. 82 – 96.
- Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні. Нац. акад. пед. наук України; (розділ у співавторстві) Освіта дітей з особливими потребами: від інституалізації до інклюзії. – С. 68-77.
- Таранченко О. Соціальне інтегрування: ключовий концепт інклюзії / О. Таранченко// Особлива дитина : навчання і виховання. – № 3(83). – 2017.