Освіта Вища Досвід роботи 21 рік Теми дисертацій (захищених) Кандидатська дис.: Формування самоконтролю у молодших школярів із ЗПР (на матеріалі текстових математичних задач) Докторська дис.: Саморегуляція навчальної діяльності школярів із затримкою психічного розвитку Громадська активність
Додаткові відомості
Перелік продукції Наукова діяльність
Монографії (одноосібні, колективні)
Назва
Рік
Прохоренко Л. І. Психологія саморегуляції школярів із затримкою психічного розвиткуО.І. Кононенко, Л.І. Прохоренко, Г.Б. Соколова. (2019). Психологічний супровід родин, які виховують дітей з особливими потребами: контент-аналіз проблеми / колективна монографія «Концептуалізація системи сімейно-орієнтованого психолого-педагогічного супроводу родини, яка виховує дитину з особливими потребами». – Мелітополь: Люкс, 2019. – 419 с. (С. 10-23).Prokhorenko L. I., Kostenko T. M. Рsychological support of families of children with special needs in the conditions of the COVID-19 pandemic / Pedagogical and psychological sciences: regularities and tendencies of development: Collective monograph. Riga, Latvia: “Baltija Publishing”, 2020. 469 с : http://baltijapublishing.lv/omp/index.php/bp/catalog/book/94
2016 2019 2020
Посібники (одноосібні, колективні)
Назва
Рік
Дитина із затримкою психічного розвитку / Т.В. Сак, Т.Ф. Марчук, Л.І. Прохоренко // Путівник для батьків дітей з особливими освітніми потребами: Серія «Інклюзивна освіта»Прохоренко Л. І. Формування самоконтролю на уроках математики у молодших школярів із ЗПРПрохоренко Л. І. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів із затримкою психічного розвитку : Освітня галузь «Математика»Прохоренко Л. І. Формування саморегуляції на уроках математики у молодших школярів із затримкою психічного розвитку 5. Прохоренко Л.І., Бабяк О.О., Недозим І.В., Баташева Н.І. Бар’єри в навчанні та участі дітей з когнітивними порушеннями: особливості розвитку дітей із ЗПР, РАС, ГРДУ. / Л.І.Прохоренко, О.О.Бабяк, І.В.Недозим, Н.І.Баташева. – Чернвці: «Букрек», 2018. – 31 с. 6. Організаційно-методичні засади діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Навчально-методичний посібник / М.А.Порошенко, М.В.Ярошук, А.А.Колупаєва, О.М.Таранченко, Л.І.Прохоренко, І.М.Гудим, О.Ф.Федоренко, Е.А.Данілавічюте, Ю.В.Рібцун, А.Ю.Мельник, О.В.Воробей, Г.О.Ярова, Ю.В.Заруденко, М.О.Болкун, В.Є.Новосад, О.О.Макарук, Л.А.Самойленко. / за заг. ред. М.А.Порошенко. – Київ: 2018. – 252 с. 7. Прохоренко, Л.І., Соколова Г.Б., Мельнікова Л.О. Математика: Підручник для 5 класу (F70) / Л.І. Прохоренко, Г.Б.Соколова, Л.І.Мельникова. – Чернівці : Букрек, 2018 – 206 с. 8. Прохоренко Л. І. Програма з корекційно-розвивальної роботи «Корекція розвитку» (корекція когнітивного розвитку) для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку / Т. В. Сак, Л. І. Прохоренко. – Київ : Інститут спеціальної педагогіки НАПН України, 2018. – URL: http://lib.iitta.gov.ua/ 9. Стандартизація навчання школярів з порушеннями когнітивного розвитку : навчально-методичний посібник / О.О.Бабяк, Н.І.Баташева, А.Л.Душка, Н.В.Недозим, О.В.Орлов, Л.І.Прохоренко // за ред. В.В.Засенко, Л.І.Прохоренко. – Київ : Наша друкарня, 2019. – 332с. 10. Програма розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років “Віконечко” / Т. В. Сак, Л. І. Прохоренко, Г. Б. Соколова; за заг. ред. д-ра психол. наук Л. І. Прохоренко. — Тернопіль : Мандрівець, 2019. – 312 с. 11. Навчання дітей з порушеннями когнітивного розвитку в умовах компетентнісного підходу : навчально-методичний посібник / Л.І.Прохоренко, О.О.Бабяк, Н.І.Баташева, А.Л.Душка, Н.І.Недозим, О.М.Омельченко, О.В.Орлов // за ред. В.В.Засенко, Л.І.Прохоренко. – Київ : Наша друкарня, 2020. – 352 с. 12. Учні початкових класів із особливими освітніми потребами: навчання та супровід : навчально-методичний посібник/ Л. І. Прохоренко, О. О. Бабяк, В. В. Засенко, Н. А. Ярмола // за ред. В. В. Засенко, Л. І. Прохоренко. — Харків : Вид-во «Ранок», 2020. — 160 с.
Статті у виданнях, що входять до наукометричних баз даних
Назва
Рік
1. Прохоренко Л. І. Психологічні особливості вольового акту як одного з механізмів саморегуляції навчальної діяльності молодших школярів із ЗПР / Л. І. Прохоренко // Дефектологія. Особлива дитина: навчання і виховання. – 2013. – №2 (66). – С. 27-32. URL: http://lib.iitta.gov.ua/9747/
2014
Прохоренко Л. І. Особливості операційного компоненту саморегуляції у молодших підлітків із затримкою психічного розвитку / Л. І. Прохоренко // Особлива дитина: навчання і виховання. – 2014. – №1 (69). – С. 47-55. URL: http://lib.iitta.gov.ua/9746/ Концепція науково-методичного забезпечення формування навчальної діяльності учнів із затримкою психічного розвитку (Проект) / Т. В. Сак, Л. І. Прохоренко, І. М. Омельченко, І. П. Логвінова, О. О. Бабяк // Особлива дитина: навчання і виховання. – 2015. – № 3 (75). – С. 7-17. URL: http://lib.iitta.gov.ua/107198/Прохоренко Л. І. Мотиваційні чинники навчальної діяльності школярів із затримкою психічного розвитку / Л. І. Прохоренко // Особлива дитина: навчання і виховання. – 2015. – № 1(73). – С. 58-64.Прохоренко Л. І. Формування рефлексії у школярів із затримкою психічного розвитку / Л. І. Прохоренко // Технології розвитку інтелекту : електрон. наук. фахове вид. – 2016. – Т.2, №4 (15). – URL: http://psytir.org.ua/upload/journals/2.4/authors/2016/ Прохоренко Л. І. Діагностика саморегуляції навчальної діяльності школярів із затримкою психічного розвитку / Л. І. Прохоренко // Особлива дитина: навчання і виховання. – 2016. – № 3 (79). – С. 36-44.Прохоренко Л. І. Психологічні особливості рефлексії школярів із затримкою психічного розвитку в процесі саморегуляції навчання http://lib.iitta.gov.ua/708626/1/ Прохоренко Л. І. Формування саморегуляції навчальної діяльності школярів із затримкою психічного розвитку / Л. І. Прохоренко // Особлива дитина: навчання і виховання. – 2017. – № 2 (82). – С. 7-17. URL: http://lib.iitta.gov.ua/708236/Засенко В.В., Прохоренко Л.І. Бар’єри та стратегія підвищення освітнього рівня дорослих з особливими потребами / В.Засенко, Л.Прохоренко // Концептальні засади розвитку освіти дорослих: світовий досвід, українські реалії і перспективи. Київ – 2018. – С. 93-98. Засенко В.В., Прохоренко Л.І. Нова українська школа – стратегія розвитку освіти дітей з особливими потребами / В.Засенко, Л.Прохоренко // Nauka Edukacja Wychowanie I Praca. – Warszawa-Siedlce. – 2018. – С. 149-158.Zasenko V., Рrokhorenko L. Educational Development Priorities for People with Special Needs in Ukraine / V.Zasenko, L.Prokhorenko // Education: Modern Discourses. – 2018. № 1. – С. 161-167 Прохоренко Л.І. Науково-психологічний супровід в освіті дітей з особливими потребами / Вісник Національної академії педагогічних наук України. Том 1 № 1 (2019). Режим доступу: http://visnyk.naps.gov.ua/index.php/journal/article/view/19/27.Прохоренко, Л. І. Освіта осіб з особливими потребами: науково-психологічний супровід / Л. І. Прохоренко // Педагогіка і психологія. Вісник Академії педагогічних наук України. – Київ, 2019. – № 4. – С. 25-34. Режим доступу – http://libtomcat.knute.edu.ua/library/DocDescription?doc_id=254368Особливості класифікації об’єктів інформаційного поля дітьми із затримкою психічного розвитку [Електронний ресурс] / Л. І. Прохоренко, О. В. Романенко // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2019. – Т. 74, № 6. – С. 266-277. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2019_74_6_22 (Web of Science)Zasenko Vіacheslav, Onufriieva Liana, Chaikovska Oksana, Prokhorenko Lesya, Sadova Myroslava. (2020). Ecocentric and anthropocentric settings as determinants of youth social maturity and eco-culture development. Volume 24 – Issue 6. Month: April. Лондон: Hampstead Psychological Associates. Pages: 13079-13091. DOI: 10.37200/IJPR/V24I6/PR261274 (Scopus)Ihor Popovych, Olena Blynova, Oleksandr Savchuk, Vіacheslav Zasenko, Lesіa Prokhorenko. (2020). Еxpectations of a winning result in women’s handball team: comparison of different age groups / Journal of Physical Education and Sport ® (JPES), Vol.20 (5), Art 369, pp. 2709 – 2717, 2020 online ISSN: 2247 – 806X; p-ISSN: 2247 – 8051; ISSN – L = 2247 – 8051 (Scopus)Lytvynenko, O., Zlatova, L., Zasenko, V., Prokhorenko, L., & Lunov, V. (2020). Adaptive Potential of Young People as a Factor af Mental Health-Preserving. Journal of History Culture and Art Research, 9(3), 374-385. doi:http://dx.doi.org/10.7596/taksad.v9i3.2846 (Scopus)Засенко В., Прохоренко Л. «Особливі діти» в умовах особливого навчального року. Вісник національної академії педагогічних наук України. том 2 № 2 (2020). С. 1-6.Prokhorenko Lesіa, Kostenko Tetyana. Research of psychological and pedagogical typologization of delay of mental development of schoolchildren. У друці// Інсайт: психологічні виміри суспільства, No 4 (2020). – С. 111-131. – DOI: 10.32999/2663-970X/2020-4-7. Прохоренко, Л. І., & Орлов, О. В. (2021). Діти з особливими потребами в умовах кризових викликів: навчання і супровід. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 3(2). Прохоренко, Л. І., & Ярмола, Н. А. (2021). ДІТИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ — РІВНІ СЕРЕД РІВНИХ: Підсумки VII Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки та психології «Діти з особливими потребами: від рівних прав — до рівних можливостей», 7-8 жовтня 2021 р., м. Київ, Україна. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 3(2). https://doi.org/10.37472/2707-305X-2021-3-2-3-4Прохоренко, Л. І. (2021). Психологічний супровід дітей з особливими потребами та їхніх родин в умовах кризових викликів. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 3(1). https://doi.org/10.37472/2707-305X-2021-3-1-13-7Prokhorenko, L., Popovych, I., Sokolova, H., Yarmola, N., & Forostian, O. (2021). Research on reflective-evaluative competence in pupils with intellectual disabilities. Amazonia Investiga, 10(46), 138-151. https://doi.org/10.34069/AI/2021.46.10.13URI:http://eKhSUIR.kspu.edu/123456789/15557
Статті у наукових фахових виданнях, що затверджені МОН України
Назва
Рік
Прохоренко Л. І. Особливості мотиваційного компоненту саморегуляції молодших школярів із затримкою психічного розвитку в навчальній діяльності / Л. І. Прохоренко // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. – 2012. – Вип. 5, ч. 1. – С. 129-134. Прохоренко Л. І. Проблема регулюючого компоненту саморегуляції у дітей зі зниженим інтелектом в пізнавальній діяльності / Л. І. Прохоренко // Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами : Зб. наукових праць. – 2012. – №9 (11) – С.153- 161. Прохоренко Л. І. Дослідження особливостей мотиваційного компоненту саморегуляції у молодших підлітків із ЗПР / Л. І. Прохоренко // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. – 2013. – Вип. 5, ч. 2. – С. 157-165. Прохоренко Л. І. Проблема саморегуляції в структурі навчальної діяльності школярів із затримкою психічного розвитку // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. – 2014. – Вип. 5 – С. 131-140. URL: http://lib.iitta.gov.ua/9744/ Прохоренко Л. І. Психологічні особливості рефлексії школярів із затримкою психічного розвитку в процесі саморегуляції навчання / Л. І. Прохоренко // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. – 2016. – Вип. 11. – С. 155-161. Прохоренко Л. І. Експериментальна модель формування саморегуляції навчальної діяльності школярів із затримкою психічного розвитку / Л. І.Засенко В.В., Прохоренко Л.І. Компетентнісний підхід як основа теоретико-методологічної моделі розбудови освіти дітей з особливими потребами / Практична психологія в інклюзивному середовищі: Збірник статей І Всеукраїнської наукової інтернет-конференції (м. Переяслав-Хмельницький, 21 лютого 2019 року) / За заг. ред. В. А. Вінс, Т. М. Кузьменко, І. М. Зозуля – Переяслав-Хмельницький: Видавець Я. М. Домбровська, 2019. – С. 22-27.Засенко В.В., Прохоренко Л.І. Освіта «особливих» дітей: стратегія розвитку. – Рідна школа , №3–4. 2019, С.48-52.Р. Процюк, Л. Прохоренко. Стратегії психологічного супроводу дітей з особливими потребами в інклюзивному освітньому середовищі. Освіта осіб з особливими потребами : шляхи розбудови : зб. наук. праць / за ред. В.В. Засенка. – К.: ТОВ «Наша друкарня», 2019. – Вип. 15. – С. 272-283.Засенко В.В., Прохоренко Л.І. Інклюзія: філософія освіти для миру / Вʼячеслав Засенко, Леся Прохоренко // Освіта для миру – Edukacja dla pokoju: зб. наук. пр.: у 2 т. / редкол.: Кремень В.Г. (голова); Коцур В.П., Ничкало Н.Г., Шльосек Ф. (заст голови); Довгий С.О., Лукʼянова Л.Б., Вовк М.П., Котун К.В. (члени редколегії). – К.: Вид-во ТОВ «Юрка Люченка», 2019. – Т. 1. – 720 с. – С. 109–119.Засенко В., Прохоренко Л. До проблеми реформування галузі освіти дітей з особливими потребами. Освіта осіб з особливими потребами : шляхи розбудови : зб. наук. праць / за ред. В.В. Засенка. – К.: ТОВ «Наша друкарня», 2020. – Вип. 16. – С. 143-160.
Прохоренко // Вісник Одеського національного університету. Психологія. – 2017. – Т. 2, Вип. 3 (45). – С. 81-87.
Інші праці
Назва
Рік
Програми Програма розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років «Віконечко» / [Т. В. Сак, Л. І. Прохоренко та ін.] ; За заг. ред. Т. В. Сак. – Тернопіль : Мандрівець, 2015. – 236 с. URL: http://lib.iitta.gov.ua/708235/Прохоренко Л. І. Програма з корекційно-розвивальної роботи «Корекція розвитку» (корекція когнітивного розвитку) для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку / Т. В. Сак, Л. І. Прохоренко. – Київ : Інститут спеціальної педагогіки НАПН України, 2016. – URL: http://lib.iitta.gov.ua/705801/ Сак, Т.В., Прохоренко, Л.І. (2016) програми з корекційно-розвиткової роботи для 5-9 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку «Корекція розвитку» [Навчальний матеріал]. URL: http://lib.iitta.gov.ua/705786/ Сак, Т.В. , Прохоренко, Л.І., Мельнікова, Л.О. (2016)Навчальні програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку «Інформатика» (6-9 класи) [Навчальний матеріал]. URL: http://lib.iitta.gov.ua/706055/Сак, Т.В., Прохоренко, Л.І., Ващенко, В.М. (2016) Навчальні програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку «Алгебра», «Геометрія» (8-9 класи) [Навчальний матеріал]. URL: http://lib.iitta.gov.ua/706053/Сак, Т.В., Прохоренко, Л.І., Ващенко, В.М. (2016) Навчальні програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку «Алгебра», «Геометрія» (7 клас) [Навчальний матеріал] URL: http://lib.iitta.gov.ua/706051/Підручники Сак Т. В., Прохоренко Л. І. Математика. підготовчий клас : підручник для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку / Т. В. Сак, Л. І. Прохоренко. – Чернівці : Букрек, 2014. – 144 с. Сак Т. В., Прохоренко Л. І. Математика. 1 клас : підручник для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку / Т. В. Сак, Л. І. Прохоренко. – Чернівці : Букрек, 2014. – 144 с. Прохоренко, Л. І., Фесенко В.Г.Математика: Підручник для 2 кл. спец. загальноосвіт. навч. закл. для дітей із затримкою психічного розвитку / Л. І. Прохоренко, В. Г. Фесенко. – 192 с. – Чернівці : Букрек, 2015. – 176 с.Сак Т. В., Прохоренко Л. І. Зошит з математики для підготовчого класу : зошит з математики для підготовчого класу для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку / Т. В. Сак, Л. І. Прохоренко. – Чернівці : Букрек, 2015. – 66 с.
Сак Т. В., Прохоренко Л. І. Зошит з математики для 1 класу : зошит з математики для 1 класу для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку / Т. В. Сак, Л. І. Прохоренко. – Чернівці : Букрек, 2015. – 66 с.Прохоренко, Л. І., Фесенко В.Г. Математика: Підручник для 4 кл. спец. загальноосвіт. навч. закл. для дітей із затримкою психічного розвитку / Л. І. Прохоренко, В. Г. Фесенко. Чернівці : Букрек, 2016. – 176 с.Прохоренко, Л. І., Фесенко В.Г. Зошит з математики для 2 класу : зошит з математики для 2 класу для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку / Л. І. Прохоренко, В. Г. Фесенко. – Чернівці : Букрек, 2015. – 72 с.
2016 2015
Участь у науково-практичних заходах
Назва заходу
Тема доповіді
Місце проведення
Дата проведення
Педагогіка здоров’я : Матеріали V Всеукраїнської науково-практичної конференції присвяченої 170- річчю з дня народження І.І.Мечникова. Освіта дітей з особливими освітніми потребами: від інституалізації до інклюзії : Міжнародний науковий конгрес: зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології. Всеукраїнська науково-практична конференція «Педагогіка та психологія: стратегії, технології, інновації» Участь в урядових засіданнях, міжвідомчих комісіях, засіданнях, нарадах; участь у нарадах, робочих групах НАПН УКраїни, МОН
Проблема мотивації навчальної діяльності молодших школярів із затримкою психічного розвитку Концепція саморегуляції навчальної діяльності школярів із затримкою психічного розвитку Теоретико- психологічна модель формування саморегуляції навчальної діяльності школярів із порушеннями когнітивного розвитку
Харків, Вінниця, Київ, Київ
15 травня, 2015 р. 27-28 жовтня, 2016 р. 15 червня 2017 р. Протягом року
України, МСП України та ін. 5. Методологічний семінар НАПН України «Актуальні проблеми психологічної протидії негативним інформаційним впливам на особистість в умовах сучасних викликів» 6. Веб-конференція «Вчені НАПН – українським вчителям» 7. Зустріч між Інститутом спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України (Л.Прохоренко, О.Орлов, Н.Ярмола, В.Шевченко, В.Засенко) та Едмонтонським Університетом Конкордія (Канада) (зі сторони Університету Конкордія – Тім Лорман – президент; Манфред Крепскі Зейх – віце-президент із зовнішніх та міжнародних зв’язків; Брент Бредфорд, Шеріл Крокер, Донна МакГі Річмонд, Сіммі Чанг – професори). : https://ispukr.org.ua/?p=7798&fbclid=IwAR1cMhjvvSh4QixzWZAztXXnPlBPSnXmQqYYDss_P1qQdVG2qDRkh3N_VFI#.YTdt_TEzbX4 8. XV конгрес педіатрів України «Актуальні питання педіатрії» 9. Організація і участь VІI Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки та психології «Діти з особливими потребами: від рівних прав – до рівних можливостей»
Психологічний супровід дітей з особливими потребами та їхніх родин в умовах кризових викликів Наукова доповідь на пленарному засіданні: «Діти з особливими потребами в умовах кризових викликів: навчання та супровід». : https://undip.org.ua/wp-content/uploads/2021/08/2021_Prohrama_serpnevykh-konferentsiy.pdf Психологічний супровід дітей з особливими потребами та їх родин в умовах кризових викликів Освіта осіб з особливими потребами: проблеми, розвиток, супровід
Київ Київ Київ Київ
8 квітня 2021 25 серпня 2021 26 Серпня 2021 7-8 жовтня 2021
Науково-організаційна діяльність
Організація науково-експериментальної роботи відділів Інституту спеціальної педагогіки НАПН України; організація масових заходів відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП; координатор проектів, до яких залучений Інститут спеціальної педагогіки НАПН України «Нова українська школа», «Розробка методичного забезпечення для ІРЦ», «Розвиток інклюзивного освітнього середовища у Запорізькій області»; організація роботи вчених у ЕБ НАПН України; інформаційна підтримка сайту Інституту спеціальної педагогіки НАПН України.
Науково-педагогічна діяльність
Наукове керівництво аспірантами, докторантами, здобувачами
Формування навчальної мотивації старших дошкільників з порушеннями когнітивного розвитку Комплексна діагностика та корекція сенсорного розвитку дошкільників з розладами аутистичного стпектра
19.00.08 13.00.03
Аспірант 1-го року навчання Аспірант 2-го року навчання
Наукова школа /школи
Міжнародна діяльність
Участь у міжнародних проектах
Назва програми
Номер проекту
Організація гранд- холдер
Назва проекту
Участь у міжнародних програмах академічної мобільності