Монографія
Алла Колупаєва
«Інклюзивна освіта: реалії та перспективи»
У монографії подано історико-педагогічне узагальнення науково-теоретичних підходів до процесу залучення осіб з обмеженими можливостями здоров’я у загальноосвітній простір; визначено понятійно-термінологічне поле інклюзивної освіти; проаналізовано міжнародне та українське законодавство стосовно навчання осіб з обмеженими можливостями здоров’я; відтворено генезис, визначено тенденції й розкрито проблеми становлення інклюзивної освіти в країнах Західної Європи та Північної Америки; розкрито особливості впровадження інклюзивного навчання в системі національної освіти; представлено теоретико-експериментальну модель інклюзивної освіти в Україні.
Адресовано фахівцям у галузі загальної і спеціальної педагогіки, науковцям і практикам, студентам педагогічних вузів, батькам.
Навчальний курс
«ВСТУП ДО ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ»
А.А. Колупаєва
С.М. Єфімова
Курс «Вступ до інклюзивної освіти», базується на матеріалах сучасних
наукових світових досліджень з інклюзивного навчання, зокрема канадських
науковців, пропонується для вдосконалення професійної майстерності
педагогічних працівників, які навчаються у вищих навчальних закладах та
закладах післядипломної педагогічної освіти.
Курс розроблено на модульній основі. Передбачено два навчальні модулі: 1 – «Основні положення інклюзивної освіти»; 2 – «Інклюзивна освіта-від основ до практики»
Путівник для батьків дітей з особливими освітніми потребами: Навчально-методичний посібник у 9 книгах
Колупаєва, А.А., Таранченко О.М., Сак Т.В., Марчук Т.Ф., Прохоренко Л.І., Литовченко С.В., Борщевська Л.С., Вавіна Л.С., Жук В.В., Гудим І.М., Мерсіянова, Г.М., Макарчук, Н. О., Чеботарьова, О. В. Сухіна, І.В., Скрипник,Т. В., Рібцун Ю. В.
Матеріали висвітлюють особливості розвитку, навчання та виховання дітей з особливими потребами; методичні рекомендації щодо забезпечення навчальних потреб таких учнів вдома та в інклюзивних умовах загальноосвітнього закладу; поради батькам стосовно взаємодії з учителями та фахівцями, відстоювання інтересів своєї дитини.
Посібник адресовано батькам дітей з особливостями психофізичного розвитку, педагогам загальноосвітніх закладів, методичним працівникам, слухачам курсів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, студентам педагогічних вузів, працівникам соціальних служб.
Науково-методичний посібник
«Діти з особливими освітніми
потребами та організація їх
навчання»
А. А. Колупаєва
Л. О. Савчук
Зміст посібника складають науковоо-теоретичні та методичні матеріали до курсу
«Вступ до інклюзивної освіти». Особлива увага приділяється концептуальним засадам
інклюзивної освіти;практичним аспектам її впровадження на теренах України; питанням
надання корекційно-розвивальних послуг дітям з особливими освітніми потребами.
Призначається для викладачів і слухачів курсів підвищення кваліфікації закладів
післядипломної педагогічної освіти, студентів і викладачів вищих навчальних закладів,
науковців, науково-педагогічних працівників, керівних кадрів загальної та спеціальної
Індивідуальне оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими потребами в інклюзивному класі: навч.курс та наук.-мотод.посібник.
Сак Т.В.
У науково-методичному компексі представлено навчальну програму та науково-методичний посібник. Зміст програми розроблено на модульній основі. У науково-методичному посібнику представлено відомості, які висвітлюють зміст кожного з трьох модулів.
Розраховано на слухачів у закладах післядипломної педагогічної освіти, вчителів загальноосвітніх навчальних закладів, психологів, спеціальних педагогів.
Програма курсу “Основи інклюзивної освіти“.
Колупаєва, А.А.
Навчальна дисципліна «Основи інклюзивної освіти» базується на матеріалах сучасних вітчизняних та зарубіжних наукових досліджень з інклюзивного навчання, зокрема канадських науковців, пропонується для вдосконалення професійної майстерності студентів педагогічних та психологічних спеціальностей, які навчаються у вищих навчальних закладах та закладах післядипломної педагогічної освіти.
Основи інклюзивної освіти. Навчально-методичний посібник
Колупаєва А.А., Таранченко О.М., Найда Ю.М., Сак Т.В., Будяк Л.В., Білозерська І.О., Ленів З.П
У навчально-методичному посібнику представлено навчально-тематичний план,основний зміст лекційних та семінарсько-практичних занять з курсу «Основи інклюзивної освіти». В кожній темі подано основні поняття,контрольні запитання для самоконтролю, практичні завдання для письмового та усного виконання,перелік тем для доповідей та рефератів, питання для дискусій, список рекомендованої літератури.
Для поглибленого вивчення пропонуються корисні ресурси, які складають сучасні наукові матеріали зарубіжних вчених, зокрема,канадських.
Лідерство та інклюзивна освіта: навчально-методичний посібник
Єфімова С.М. , Королюк С. В.
У посібнику вміщено теоретичні та навчально-методичні матеріали до курсу «Лідерство та інклюзивна освіта». Особлива увага приділяється методологічній основі лідерства, практичним аспектам управління загальноосвітнім навчальним закладом, де впроваджується інклюзивна форма навчання.
Посібник адресовано викладачам та слухачам курсів підвищення кваліфікації закладів післядипломної педагогічної освіти, викладачам і студентам вищих навчальних закладів, науковцям, науково-педагогічним працівникам, керівникам закладів загальної та спеціальної освіти.
Диференційоване викладання в інклюзивному класі
Таранченко О.М., Найда Ю.М.
У посібнику представлено програму і навчально-тематичний план курсу «Диференційоване викладання в інклюзивному класі», а також теоретичні та навчально-методичні матеріали до нього.
Особлива увага приділяється технології диференційованого викладання, специфіці організації роботи учнів на уроці з урахуванням їхніх індивідуальних потреб, планування уроків на основі аналізу курикулуму та добору методів викладання.
Професійне співробітництво в інклюзивному навчальному закладі:
навчально-методичний посібник
Колупаєва А.А., Данілавічютє Е.А., Литовченко С.В.
У посібнику представлено програму і навчально-тематичний план курсу «Професійне співробітництво в інклюзивному навчальному закладі», а також теоретичні та навчально-методичні матеріали до нього. Розкрито поняття «професійне співробітництво», розуміння його ролі та місця в умовах інклюзивного середовища. Репрезентовано основні показники, що свідчать про ступінь організації діяльності співробітництва в інклюзивній школі. Особливу увагу приділено стратегії й тактиці використання професійного співробітництва як інструмента впровадження інклюзії.
Посібник адресовано викладачам і слухачам курсів підвищення кваліфікації закладів післядипломної педагогічної освіти, викладачам і студентам вищих навчальних закладів, науковцям, науково-педагогічним працівникам, педагогам-практикам.
Стратегії викладання в інклюзивному навчальному закладі.
Навчально-методичний посібник
Данілавічютє Е.А. , Литовченко С.В.
У посібнику представлено закономірності розвитку вітчизняної інклюзії та її місце у єдиній системі освіти. Розкрито поняття «гуманістична педагогічна взаємодія» як основа стратегій викладання. Репрезентовано концептуальні засади проектування педагогічної діяльності в інклюзивному класі. Особливу увагу приділено стратегіям планування та реалізації навчально-виховного процесу.
Посібник адресовано педагогам-практикам, батькам, викладачам і слухачам курсів підвищення кваліфікації закладів післядипломної педагогічної освіти, викладачам та студентам вищих навчальних закладів, науковцям, науково-педагогічним працівникам.
Навчально-методичний посібник для батьків дітей дошкільного віку
з особливими освітніми потребами
Колупаєва А.А., Таранченко О.М., Сак Т.В.,
Марчук Т.Ф., Прохоренко Л.І. , Литовченко С.В., Борщевська Л.С., Жук В.В.,
Вавіна Л.С., Гудим І.М., Мерсіянова Г.М., Макарчук Н.О.
Посібник висвітлює особливості розвитку, навчання та виховання дітей з особливими потребами; методичні рекомендації щодо забезпечення навчальних потреб таких учнів вдома та в інклюзивних умовах загальноосвітнього закладу; поради батькам стосовно взаємодії з учителями та фахівцями, відстоювання інтересів своєї дитини.
Посібник адресовано батькам дітей з особливостями психофізичного розвитку, педагогам загальноосвітніх закладів, методичним працівникам, слухачам курсів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, студентам педагогічних вузів, працівникам соціальних служб.
Музикотерапія Програмно-методичний комплекс
«Навчання музики дітей зі складними (комбінованими) порушеннями психофізичного розвитку»
Квітка Н.О.
Музикотерапія Програмно-методичний комплекс спрямований на допомогу педагогам, музичним керівникам, вихователям і батькам стимулювати й коригувати розвиток дітей дошкільного віку зі складними (комбінованими) порушеннями психофізичного розвитку (дитячий церебральний параліч, затримка психічного розвитку, аутизм, порушення інтелекту, зору, слуху тощо).
Ключові слова: дитячий церебральний параліч, діти з особливими освітніми потребами, музикотерапія.
Навчально-методичний посібник
для батьків дітей з особливими освітніми потребами
(Частина ІІ)
Колупаєва А.А., Чеботарьова О. В., Сухіна І.В., Скрипник Т.В., Рібцун Ю.В.
Навчально-методичні матеріали висвітлюють особливості розвитку, навчання та виховання дітей з особливими потребами; методичні рекомендації щодо забезпечення навчальних потреб таких учнів вдома та в інклюзивних умовах загальноосвітнього закладу; поради батькам стосовно взаємодії з учителями та фахівцями, обстоювання інтересів своєї дитини.
Посібник адресовано батькам дітей з особливостями психофізичного розвитку, педагогам загальноосвітніх закладів, методичним працівникам, слухачам курсів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, студентам педагогічних вузів, працівникам соціальних служб.
Медико-соціальна адаптація дітей, хворих на епілепсію в організовані дитячі колективи. Методичні рекомендації
Моісеєнко Р.О., Мартинюк В.Ю., Колупаєва А.А., Стеценко Т.І., Терещенко А.В.
Методичні рекомендації складено за матеріалами НДР кафедри дитячої неврології та медико-соціальної реабілітації з метою оптимізувати адаптацію дітей з епілепсією в організовані дитячі колективи.
«Організаційно-педагогічні умови діяльності асистента вчителя
в інклюзивному навчальному закладі»
Навчально-методичний посібник
Колупаєва А.А., Коваль Л.В., Компанець Н.М., Луценко І.В. , Квітка Н.О.
Навчально-методичні матеріали посібника розкривають особливості роботи асистента вчителя в інклюзивному навчальному закладі. Здійснено теоретичне обґрунтування та розроблено дидактико-методичне забезпечення змісту роботи асистента вчителя з особистісно орієнтованого навчання дітей із особливими освітніми потребами. Зокрема, розроблено алгоритм адаптації та модифікації програмового матеріалу з предметів мовного, математично-природничого та естетичного циклів, який ґрунтується на діагностичних результатах дослідження стану пізнавального розвитку дитини.
Посібник адресовано педагогам загальноосвітніх закладів, методичним працівникам, слухачам курсів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, студентам педагогічних вузів, працівникам соціальних служб, батькам дітей з особливостями психофізичного розвитку.
Нормативний бюлетень
Колупаєва А.А., Луценко І.В.
У посібнику здійснено аналіз нормативно-правових засад упровадження інклюзії у систему освіти світову та України, зокрема. Розглянуто законодавчу вітчизняну базу інклюзивних перетворень в Україні, що стартували у 2009 році.
«Педагогічні технології інклюзивного навчання»
Навчально-методичний посібник
Колупаєва А.А., Таранченко О.М.
У посібнику представлено ефективні технології навчання дітей з особливими освітніми потребами, а також методичні рекомендації щодо адаптації та модифікації освітнього середовища.
Інклюзивна освіта: від основ до практики.
Монографія.
Колупаєва А.А., Таранченко О.М.
У монографії розглянуто основоположні засади інклюзивної освіти: соціокультурний контекст, історичне підгрунтя, міжнародне та національне законодавче та нормативно-правове забезпечення впровадження і функціонування інклюзивної освіти. У виданні враховано сучасні деінстуалізаційні тенденції у освіті.ї дітей з особливими потребами в Україні та передовий міжнародний досвід.