Данілавічютє Еляна Анатоліївна
завідувач лабораторії логопедії
кандидат педагогічних наук
старший науковий співробітник
elyana_d@ukr.net
ORCID iD: https://orcid.org/0000-0003-3911-7612
Профіль ученого у Google Scholar: https://scholar.google.com/citations?view_op=list_works&hl=uk&user=HM6KLLAAAAAJ
Сторінка науковця в Електронній бібліотеці Національної академії педагогічних наук України: http://lib.iitta.gov.ua/cgi/stats/report/authors/3b2d5625db7bf3ae1dadf91544bc0a9b/
Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук
Вчене звання: старший науковий співробітник
Коло наукових інтересів: дослідження, спрямовані на виявлення, аналіз порушень усного та писемного мовлення, визначення механізмів їх виникнення, створення методик діагностики та нейродинамічної корекції у дітей різних вікових груп з позицій психолінгвосинергетичного підходу, а також науковий пошук у сфері концептуального та лінгво-дидактичного забезпечення навчання іноземної мови дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку.
Публікації:
Данілавічютє Е. А., Литовченко С. В. Стратегії викладання в інклюзивному навчальному закладі: навчально-методичний посібник / За ред. А. А. Колупаєвої. – К. : Видавнича група «А.С.К.», 2012. – 350 с. (Серія «Інклюзивна освіта»).
Українська мова : підручник для 2 кл. загальноосвітніх шкіл для дітей з тяжкими порушеннями мовлення. Ч. 2 / авт. кол. : В. В. Тищенко, Е. А. Данілавічютє, Л. І. Трофименко – К. : Педагогічна думка, 2012. – 96 с., іл.
Данілавічютє Е. А. Методика викладання теми «Правопис» у молодших класах загальноосвітньої школи для дітей із ТПМ (тема: «Написання глухих і дзвінких приголосних») / Е. А. Данілавічютє // Дефектологія. Особлива дитина: навчання та виховання. – 2012. – № 1. – С. 6–13.
Данілавічютє Е. А. Закономірності виникнення, сутність та місце інклюзії у єдиній системі освіти в Україні / Е. А. Данілавічютє // Дефектологія. Особлива дитина: навчання та виховання. – 2013. – № 1. – С. 2–8.
Danilavichiutie, E. 2013. Aktualjnostj sozdanija pozitivnych nejrodinamičeskich izmenenij dlja razrabotki komplexnoj technologii korekcionnoho vozdejstvija pri DCP. In: Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied, Bratislava: Iris, 2013 s. 767– 776, ISBN 978-80-89238-87-3.
Данилавичюте Е. 2016. Нейродинамическое моделирование речи у детей с ДЦП : Paedagogica specialis XXIX, Univerzita Komenskeho Bratislava: 2016 s. 765– 774, ISBN 978-80-223-4010-6
Данілавічютє Е.А. «Англійська мова» [Електронний ресурс] / Е.А. Данілавічютє // Навчальні програми для 5-9 (10) класів для дітей з тяжкими порушеннями мовлення (6-9класи) – Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (№1148 від 26. 09. 2016 р.) Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/
Данілавічютє Е.А. «Англійська мова» [Електронний ресурс] / Е.А. Данілавічютє // Навчальні програми для підготовчого, 1-4 класів для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату (1-4 класи) – 2014. – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/
Данілавічютє Е.А. «Англійська мова» [Електронний ресурс] / Е.А. Данілавічютє // Навчальні програми для 5-9 (10) класів для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату (5 клас) – 2014. – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/
Данілавічютє Е.А. «Англійська мова» [Електронний ресурс] / Е.А. Данілавічютє // Навчальні програми для 5-9 (10) класів для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату (6-7 класи) – 2015. – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/
Данілавічютє Е.А. «Англійська мова» [Електронний ресурс] / Е.А. Данілавічютє // Навчальні програми для 5-9 (10) класів для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату (8-10 класи) – 2016. – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/
Данілавічютє Е.А. Дитина із церебральним паралічем / О. В. Чеботарьова, Л.В. Коваль, Е. А. Данілавічютє – Харків : Вид-во «Ранок», ВГ «Кенгуру», 2018. – 40с. – (Інклюзивне навчання за нозологіями).
Данілавічютє Е. А. Діти з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі / Е. Данілавічютє // Особлива дитина: навчання і виховання. – 2018. – № 3. – С. 7–19.
Данілавічютє Е. А. Закономірності виникнення, сутність та місце інклюзії у єдиній системі освіти в Україні. / Е. А. Данілавічютє // Дефектологія. Особлива дитина: навчання та виховання. – 2013. – № 1. – С. 2–8.
Данілавічютє Е.А. «Іноземна мова (англійська)» [Електронний ресурс] / Е.А. Данілавічютє // Навчальні програми для підготовчого, 1-4 класів для дітей з тяжкими порушеннями мовлення – (Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (№ 750 від 24.06.2014 р.) Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/
Данілавічютє Е.А. «Іноземна мова (англійська)» [Електронний ресурс] / Е.А. Данілавічютє // Навчальні програми для 5-9 (10) класів для дітей з тяжкими порушеннями мовлення (5 клас) – (Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (№ 750 від 24.06.2014 р.) Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/
Данілавічютє Е. А. Концептуальна модель МКФ-ДП в інклюзивному навчальному процесі / Е. Данілавічютє // Особлива дитина: навчання і виховання. – 2018. – № 4. – С. 57–64.
Данілавічютє Е.А. Концептуальні засади вивчення порушень письма з позицій діяльнісного підходу / Е.А. Данілавічютє // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови: (Наук.-метод. зб.) / За ред. В.В. Засенка, А.А. Колупаєвої – К.: Науковий світ, 2010. – вип. 1. – С. 81-91.
Данілавічютє Е.А. Методика викладання теми «Правопис» у молодших класах загальноосвітньої школи для дітей із ТПМ. / Е.А. Данілавічютє // Дефектологія. Особлива дитина: навчання та виховання. – 2011. – № 3. – С. 2–5.
Данілавічютє Е.А. Методика викладання теми «Правопис» у молодших класах загальноосвітньої школи для дітей із ТПМ (тема: «Ненаголошені Е, И у коренях слів»). / Е.А. Данілавічютє // Дефектологія. Особлива дитина: навчання та виховання. – 2011. – № 4. – С. 3–6.
Данілавічютє Е.А. Методика викладання теми «Правопис» у молодших класах загальноосвітньої школи для дітей із ТПМ (тема: «Написання глухих і дзвінких приголосних»). / Е.А. Данілавічютє // Дефектологія. Особлива дитина: навчання та виховання. – 2012. – № 1. – С. 6–13.
Данілавічютє Е.А. Навчання іноземної мови дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку. / Е.А. Данілавічютє // Український логопедичний вісник: зб. наук. пр. – К. : Актуальна освіта, 2013. – Вип. 4. – С. 13–28.
Данілавічютє Е. А. Нейродинамічна основа моделювання мовлення та дрібної моторики в контексті комплексної технології надання допомоги при ДЦП [Електронний ресурс] / Е. Данілавічютє // Особлива дитина: навчання і виховання. – 2015. – № 4. – С. 8–16. http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2015_4_3
Данілавічютє Е.А. Організаційно-методичні засади діяльності інклюзивно-ресурсних центрів : навч.-метод. посіб. / М. А. Порошенко, А. А. Колупаєва, М. В. Ярошук, О. М. Таранченко, Л. І. Прохоренко, І. М. Гудим, О. Ф. Федоренко, Е. А. Данілавічютє, Ю. В. Рібцун, А. Ю. Мельник, О. В. Воробей, Г. О. Ярова, Ю. В. Заруденко, М. О. Болкун, В. Є. Новосад, О. О. Макарук, Л. А. Самойленко. − К. : Всеукраїнська благодійна організація «Благодійний фонд Порошенка». – 252 с. (18,99 др. арк. / 1,0 др. арк.) (ISBN 978-617-7239-29-0) (Рекомендовано Міністерством освіти і науки України, наказ № 802 від 24.07.2018 р.; інформація про видання розміщена за адресою: http://poroshenko.com/data/group/10/41cbdc492b.pdf)
Данілавічютє Е. Особи з особливими потребами: етичне спілкування, супровід, допомога / Гудим І., Данілавічютє Е., Жук В., Макарчук Н., Чеботарьова О., Замша А. – К: 2016. – 72с.
Данілавічютє Е.А. Підготовка дітей до опанування фонетичного принципу письма. / Е.А. Данілавічютє // Газета «Дитячий садок», число 29 – 31 (653 – 655), серпень, 2012р. С. 29-36.(0,5).
Данілавічютє Е.А. Проблема організації навчання дітей з порушеннями мовлення в загальноосвітньому закладі. / Е.А. Данілавічютє // Український логопедичний вісник: зб. наук. пр. – К. : Актуальна освіта, 2012. – Вип. 3. – С. 13–21. (0,5).
Данілавічютє Е. А. Програмне забезпечення процесу опанування англійської мови учнями 1-4 та 5 класів із тяжкими порушеннями мовлення / Е. А. Данілавічютє // Особлива дитина: навчання і виховання. – 2014. – № 3. – С. 30–40.
Данілавічютє Е.А. Професійне співробітництво в інклюзивному навчальному закладі: навчально-методичний посібник. / авт. кол. : А.А.Колупаєва, Е.А. Данілавічютє, С.В. Литовченко. – К.: Видавнича група «А.С.К.», 2012. – 197 с. (Серія «Інклюзивна освіта»)
Данілавічютє Е.А. Психолінгвістика правопису у контексті сучасного підручника для школярів із тяжкими порушеннями мовлення / Е.А. Данілавічютє // Проблеми сучасного підручника : зб. наук. праць / [ред. кол. ; голов. ред. – О.М. Топузов]. – К.: Педагогічна думка, 2016. – Вип. 17 – С. 109-123
Данілавічютє Е. Психолінгвістична структура створення підручника для дітей з тяжкими порушеннями мовлення / Е. Данілавічютє // Проблеми сучасного підручника : Матеріали міжнародної науково-практичної конференції, 18–19 травня 2018 р., м. Мінськ. – К.: Педагогічна думка, 2018. – С. 33-36.
Данілавічютє Е.А. Стратегії викладання в інклюзивному навчальному закладі: навчально-методичний посібник / Данілавічютє Е.А., Литовченко С.В. / За ред. А.А. Колупаєвої. – К.: Видавнича група «А.С.К.», 2012. – 350 с. (Серія «Інклюзивна освіта»)
Данілавічютє Е.А. Українська мова. 2 клас : підруч. для загальноосвіт. навч. закл. (F80) та учнів із ( R48 F81) / Е. А. Данілавічютє, Л. І. Трофименко, Г. В. Грибань. – К. : Либідь, 2017. – 160 с. : іл. ISBN 978-966-06-0720-0;
Данілавічютє Е.А. Українська мова. 3 клас : підруч. для загальноосвіт. навч. закл. (F80) та учнів із ( R48 F81) / Е. А. Данілавічютє, Л. І. Трофименко, Г. В. Грибань. – К. : Либідь, 2017. – 192 с. : іл. ISBN 978-966-06-0756-9.
Данілавічютє Е.А. Шляхи адаптації програм з предмету «Зарубіжна література» (5-6 класи) загальноосвітніх шкіл для дітей з тяжкими порушеннями мовлення / Е.А. Данілавічютє // Український логопедичний вісник: (Наук.-метод. зб.) – К.: ПП. Актуальна освіта, 2010. – вип. 1.
Данілавічютє, Е. А. (2020). Взаємодія педагогічної теорії і практики. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 2(1). https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-1-3-4 (0,5 др. арк.)
Данілавічютє, Е. А. Особливі мовленнєві потреби: стратегія організації гуманістичного освітнього середовища / Е.А. Данілавічютє // Гуманізація освітнього простору спеціальної та інклюзивної освіти: теорія і практика : колект. монографія / Е.А. Данілавічютє, С.П. Миронова, Н.Г. Пахомова, О.М. Таранченко [та ін.]; за наук. ред. А.А. Колупаєвої, І.М. Дичківської. – Рівне : Волинські обереги, 2020. – С. 84 − 94. (0,5 др. арк.)
DANILAVICHIUTIE, E. 2013. Aktualjnostj sozdanija pozitivnych nejrodinamičeskich izmenenij dlja razrabotki komplexnoj technologii korekcionnoho vozdejstvija pri DCP. In: Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied, Bratislava: Iris, 2013 s. 767 – 776.
Kolupayeva A., Taranchenko О., Danilavichute E. (2014), Special Education Today in Ukraine, in Anthony F. Rotatori , Jeffrey P. Bakken , Sandra Burkhardt, Festus E. Obiakor, Umesh Sharma (ed.) Special Education International Perspectives: Practices Across the Globe (Advances in Special Education, Volume 28) Emerald Group Publishing Limited, pp. 311 – 351
Danilavichiutie, E. Neurodinamic approach to speech modeling in cerebral palsy. Forum logopedyczne N25: 2017 165– 174, ISSN 1732-1301, Katowice: Polskie Towarzystvo Ljgopedyczne Oddzial Šląski