
Трофименко Людмила Іванівна
кандидат педагогічних наук
старший науковий співробітник
Портфоліо
ORCID iD: https://orcid.org/0000-0001-9062-0294
Профіль ученого у Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?view_op=list_works&hl=uk&user=LfVCbz8AAAAJ
Сторінка науковця в Електронній бібліотеці Національної академії педагогічних наук України: http://lib.iitta.gov.ua/cgi/search/simple?q=%D0%A2%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE+%D0%9B%D1%8E%D0%B4%D0%BC%D0%B8%D0%BB%D0%B0+%D0%86%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B0&_action_search=Search&_action_search=Search&_order=bytitle&basic_srchtype=ALL&_satisfyall=ALL
Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук
Вчене звання: старший науковий співробітник
Коло наукових інтересів: діагностика та корекція мовленнєвих порушень у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку, навчання української мови дітей молодшого шкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення, програмно-методичне забезпечення навчання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення.
Основні публікації
Трофименко Л. І.Методологічні засади корекційно-попереджувального навчання дітей старшого дошкільного віку із ЗНМ. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови, 306-311
Трофименко Л. І.Формування орієнтування на слово як одиницю мови у дошкільників із ЗНМ / Трофименко Л. І. // Дефектологія. – 2011. – № 4. – С. 35 – 38.
Трофименко Л. І.Дослідження словотвору у дітей п’ятого року життя із ЗНМ // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та психологія. Вип.19. – К., 2011. − С. 180 − 184.
Трофименко Л. І.Формування морфологічної системи словозміни у дошкільників із загальним недорозвитком мовлення / Трофименко Л. І. // Український логопедичний вісник: зб. наук. пр. Вип. 3. − К. − 2012. − С. 98 – 105.
Трофименко Л. І.Механізми засвоєння лексико-граматичних одиниць мови учнями молодшого шкільного віку із нерізко вираженим загальним недорозвитком мовлення / Трофименко Л. І. // Дефектологія. Особлива дитина: навчання і виховання. − 2013. – № 1. − С. 9−13.
Трофименко Л. І. Теоретичні засади дослідження лексичної сторони мовлення у дошкільників в умовах нормального та порушеного онтогенезу. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови: зб. наук. праць: Вип. 4. Частина 1. / за ред. В.В. Засенка, А.А. Колупаєвої. – К., 2013. С. 85 – 95.
Трофименко Л. І. Особистісно-орієнтоване навчання дітей з порушеннями мовлення. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови: зб. наук. праць / за ред. В.В.Засенка, А. А. Колупаєвої. − Вип. 5. − Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2014. − С. 82 – 89.
Трофименко Л. І. Шляхи подолання загального недорозвитку мовлення у дітей дошкільного віку: монографія / Л.І.Трофименко. – Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2014. – 104 с.
Навчальні програми з української мови для підготовчого, 1-4, 5 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з тяжкими порушеннями мовлення. http://www.mon.gov.ua/
Трофименко Л. І. Теоретичні передумови формування морфологічних знань у школярів із тяжкими порушеннями мовлення. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови: зб. наук. праць. − Вип. 8. / за ред. В. В.Засенка, А. А. Колупаєвої. – К.: ТОВ «Поліграф плюс», 2015. − С. 160 − 165.
Трофименко Л. І. Діагностика та корекція загального недорозвитку мовлення у дітей дошкільного віку Навчально-методичний посібник − К. – 2015. http://lib.iitta.gov.ua/8723/
Програма: Українська мова для загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з тяжкими порушеннями мовлення (6-7 класи) http://www.mon.gov.ua/
Трофименко Л. І. Формування морфологічних знань у молодших школярів із тяжкими порушеннями мовлення у контексті вивчення теми «Будова слова» Особлива дитина: навчання і виховання. − №3. − 2015. − С. 40 − 48.
Трофименко Л. І. Теоретико-методичні особливості розроблення підручника з української мови для молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення // Проблеми сучасного підручника: зб. наук. праць / [ред. кол. ; голов. ред. – О. М. Топузов]. – К. : Педагогічна думка, 2016. – Вип. 17. – С. 475 – 485.
Трофименко Л. І. Мовленнєвий розвиток у дітей дошкільного віку в умовах інклюзивного навчання. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови, 211-216
Програма з корекційно-розвиткової роботи «Корекція мовлення» для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із тяжкими порушеннями мовлення» Л.І. Трофименко, В.М. Ільяна, З.С. Пригода, Г.В. Грибань, О.О. Аркадьєва. http://mon.gov.ua/
Програма з корекційно-розвиткової роботи «Корекція мовлення» для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із порушеннями опорно-рухового апарату. http://mon.gov.ua/
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату. 8-10 кл. (Українська мова). http://mon.gov.ua/
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з тяжкими порушеннями мовлення. 8-10 кл. (Українська мова). http://mon.gov.ua/
Програма з корекційно-розвиткової роботи «Корекція мовлення» для 5-10 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з тяжкими порушеннями мовлення Л.І. Трофименко, В.М. Ільяна, З.С. Пригода, Г.В. Грибань, О.О. Аркадьєва. http://mon.gov.ua/
Трофименко Л. І. Програма розвитку дітей «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення» http://old.mon.gov.ua/
Трофименко Л. І. Опанування знань з теми «Префікс» учнями молодших класів із мовленнєвими порушеннями Особлива дитина: навчання і виховання. − №2. − 2017. − С. 17 − 25.
Трофименко Л. І. Корекційна робота з розвитку мовлення дітей середнього дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення https://imzo.gov.ua/
Трофименко Л.І. Граматична система мовлення дошкільників із ЗНМ // Дефектологія. – 2003. – №4. – С. 32 – 35.
Трофименко Л.І. Діти з тяжкими мовленнєвими порушеннями в умовах спеціального та інклюзивного навчання. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Інклюзивне навчання в Новій українській школі» 26-27 березня 2018 р. м. Теребовля у двох частинах / Упорядн.: Лапін А.В., Сурмай Л.О., Щуцька О.І. – К.: Інтерсервіс, 2018. – С. 91-95. http://lib.iitta.gov.ua/710549/
Трофименко Л.І. Дослідження особливостей формування лексичного значення у дітей п’ятого року життя із ЗНМ // Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі: Наук.-метод. зб.: Вип. 4., К.: 2002 – С. 276 – 279.
Трофименко Л. І. Дослідження словотвору у дітей п’ятого року життя із ЗНМ // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та психологія. Вип.19. – К., 2011. − С. 180 − 184.
Трофименко Л.І. Інноваційний зміст програми «Корекція мовлення» для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із тяжкими порушеннями мовлення / Л.І. Трофименко // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови: зб. наук. праць. − Вип. 12 / за ред. В.В. Засенка, А.А. Колупаєвої. – К.: ТОВ «Поліграф плюс», 2017. − С. 105-113.
Трофименко Л. І. Корекційна робота з розвитку мовлення дітей середнього дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення https://imzo.gov.ua/ https://drive.google.com/
Трофименко Л. І. Методологічні засади корекційно-попереджувального навчання дітей старшого дошкільного віку із ЗНМ // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови: наук.-метод. зб.: / за ред. В.В. Засенка, А.А. Колупаєвої. – К., Науковий світ, 2010. – Вип.1.– С. 306–311. https://scholar.google.com.ua/
Трофименко Л. І. Механізми засвоєння лексико-граматичних одиниць мови учнями молодшого шкільного віку із нерізко вираженим загальним недорозвитком мовлення / Трофименко Л. І. // Дефектологія. Особлива дитина: навчання і виховання. − 2013. – № 1. − С. 9−13.
Трофименко Л. І. Мовленнєвий розвиток у дітей дошкільного віку в умовах інклюзивного навчання. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови: зб. наук. праць. − Вип. 10 / за ред. В.В. Засенка, А.А. Колупаєвої. – 2016. − С. 211-216. https://scholar.google.com.ua/
Трофименко Л.І. Навчальні програми з української мови для підготовчого, 1-4, 5 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з тяжкими порушеннями мовлення. http://www.mon.gov.ua/
Трофименко Л.І. Новий зміст корекційного навчання з розвитку мовлення дітей середнього дошкільного віку із ЗНМ II-III рівнів // Дефектологія. – 2007. – №3. – С. 34 – 38.
Трофименко Л. І. Опанування знань з теми «Префікс» учнями молодших класів із мовленнєвими порушеннями Особлива дитина: навчання і виховання. − №2. − 2017. − С. 17 − 25.
Трофименко Л. І. Особистісно-орієнтоване навчання дітей з порушеннями мовлення. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови: зб. наук. праць / за ред. В.В.Засенка, А. А. Колупаєвої. − Вип. 5. − Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2014. − С. 82 – 89. https://scholar.google.com.ua/
Трофименко Л.І. Програма: Українська мова для загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з тяжкими порушеннями мовлення (6-7 класи) http://www.mon.gov.ua/
Трофименко Л.І. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату. 8-10 кл. (Українська мова). http://mon.gov.ua/
Трофименко Л.І. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з тяжкими порушеннями мовлення. 8-10 кл. (Українська мова). http://mon.gov.ua/
Трофименко Л.І. Програма з корекційно-розвиткової роботи для закладів загальної середньої освіти (для дітей з тяжкими порушеннями мовлення, 1-4 класи) «Корекція мовлення» // / Л.І. Трофименко, В.М. Ільяна, З.С. Пригода, Г.В. Грибань, О.О. Аркадьєва. https://ispukr.org.ua/
Трофименко Л.І. Програма з корекційно-розвиткової роботи «Корекція мовлення» для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із порушеннями опорно-рухового апарату / Трофименко Л.І., Ільєнко Т.А., Стах О.Г. http://mon.gov.ua/
Трофименко Л.І. Програма з корекційно-розвиткової роботи «Корекція мовлення» для 5-10 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з тяжкими порушеннями мовлення / Л.І. Трофименко, В.М. Ільяна, З.С. Пригода, Г.В. Грибань, О.О. Аркадьєва (2016 р.). http://mon.gov.ua/ https://drive.google.com/
Трофименко Л. І. Програма розвитку дітей «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення» http://old.mon.gov.ua/
Трофименко Л. І. Теоретико-методичні особливості розроблення підручника з української мови для молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення // Проблеми сучасного підручника: зб. наук. праць / [ред. кол. ; голов. ред. – О. М. Топузов]. – К. : Педагогічна думка, 2016. – Вип. 17. – С. 475 – 485.
Трофименко Л. І. Теоретичні засади дослідження лексичної сторони мовлення у дошкільників в умовах нормального та порушеного онтогенезу. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови: зб. наук. праць: Вип. 4. Частина 1. / за ред. В.В. Засенка, А.А. Колупаєвої. – К., 2013. С. 85 – 95. https://scholar.google.com.ua/
Трофименко Л. І. Теоретичні передумови формування морфологічних знань у школярів із тяжкими порушеннями мовлення. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови: зб. наук. праць. − Вип. 8. / за ред. В. В.Засенка, А. А. Колупаєвої. – К.: ТОВ «Поліграф плюс», 2015. − С. 160 − 165. https://scholar.google.com.ua/
Трофименко Л.І. Українська мова. 2 клас: підруч. для спец. загальноосвіт. навч. закл. (F 80) та учнів із (R 48, F 81) / Е.А. Данілавічютє, Л.І. Трофименко, Г.В. Грибань. – К.: Либідь, 2017. – 160 с.
Трофименко Л.І. Українська мова. 3 клас: підруч. для спец. загальноосвіт. навч. закл. (F 80) та учнів із (R 48, F 81) / Е.А. Данілавічютє, Л.І. Трофименко, Г.В. Грибань. – К.: Либідь, 2017. – 192 с.
Трофименко Л.І. Українська мова: підручник для 4 кл. спец. закл. середньої освіти (F 80) та учнів із F 82, R 48 / Л.І.Трофименко, З.М.Мартинюк, Г.В.Грибань. К.: Либідь, 2018. – 192 с. : іл..
Трофименко Л.І. Формування лексико-граматичної сторони мовлення у дітей п’ятого року життя із загальним недорозвитком мовлення: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.03 – корекційна педагогіка / Л.І. Трофименко. – Київ, 2004. – 20 с.
Трофименко Л. І. Формування морфологічних знань у молодших школярів із тяжкими порушеннями мовлення у контексті вивчення теми «Будова слова» Особлива дитина: навчання і виховання. − №3. − 2015. − С. 40 − 48. https://scholar.google.com.ua/
Трофименко Л. І. Формування морфологічної системи словозміни у дошкільників із загальним недорозвитком мовлення / Трофименко Л. І. // Український логопедичний вісник: зб. наук. пр. Вип. 3. − К. − 2012. − С. 98 – 105.
Трофименко Л. І. Формування орієнтування на слово як одиницю мови у дошкільників із ЗНМ / Трофименко Л. І. // Дефектологія. – 2011. – № 4. – С. 35 – 38.
Трофименко Л. І. Шляхи подолання загального недорозвитку мовлення у дітей дошкільного віку: монографія / Л. І. Трофименко. – Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2014. – 104 с. https://scholar.google.com.ua/
Трофименко Л. І. Специфіка формування граматичної компетенції у дітей з тяжкими порушеннями мовлення // Особлива дитина: навчання і виховання. − № 2 (98) − 2020. − С. 64 − 73. (0,7 др. арк.)