Омельченко Ірина Миколаївна

Омельченко Ірина Миколаївна
провідний науковий співробітник
доктор психологічних наук
iraomel210781@ukr.net

ORCID iD:  https://orcid.org/ 0000-0002-4698-0273

Профіль вченого у Google Scholer:  https://scholar.google.com.ua/citations?user=VERYyLAAAAAJ&hl=uk

Сторінка науковця в Електронній бібліотеці Національної академії педагогічних наук України: https://lib.iitta.gov.ua/view/creators/==041E==043C==0435==043B==044C==0447==0435==043D==043A==043E=3A==0406==0440==0438==043D==0430_==041C==0438==043A==043E==043B==0430==0457==0432==043D==0430=3A=3A.html; https://lib.iitta.gov.ua/view/creators/Omelchenko=3AIryna=3A=3A.html

 Науковий ступінь: доктор психологічних наук

Вчене звання: старший науковий співробітник

Коло наукових інтересів: психологія комунікативної діяльності дошкільників із затримкою психічного розвитку; розроблення інструментарію діагностування і технології формування психологічних механізмів комунікативної діяльності у дошкільників із затримкою психічного розвитку; розроблення наукового та навчально-методичного забезпечення формування читацької компетентності та розвитку мовлення у молодших школярів, підлітків із затримкою психічного розвитку; теоретичне обґрунтування змісту та напрямів формування спілкування у навчальній діяльності дітей із затримкою психічного розвитку; розроблення системи діагностики і формування соціального інтелекту в дошкільників із затримкою психічного розвитку.

Публікації:

Монографії

  1. Омельченко І. М. Комунікативна діяльність дошкільників із затримкою психічного розвитку: теорія і феноменологія: Монографія. Полтава: ТОВ «Фірма «Техсервіс», 2018. 498 с.
  2. Omelchenko, I., Кobylchenko V., Inter-subjects interactions with adults as a determinant of personal development. Knowledge management competence for achieving competitive advantage of professional growth and development: monograph. BA School of Business and Finance, Riga, Latvia, 2021. Р. 383–395.

Підручники

  • Омельченко І.М., Кобильченко В.В. Спеціальна психологія Спеціальна психологія : підручник. Київ : ВЦ «Академія», 2020. – 224 с. – (Серія «Альма-матер»).

Навчально-методичні та навчальні посібники

  1. Навчання дітей з порушеннями когнітивного розвитку в умовах компетентнісного підходу : навчально-методичний посібник / Л.І.Прохоренко, О.О.Бабяк, Н.І.Баташева, А.Л.Душка, І.В.Недозим, І.М.Омельченко,  О.В.Орлов  // за ред. В.В.Засенко, Л.І.Прохоренко. – Київ : Наша друкарня, 2020. – 435 с.
  2. Омельченко І. М.  Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів із затримкою психічного розвитку : Освітня галузь «Мови література». Реалізація змісту освіти дітей з особливими потребами: початкова ланка: навчально-методичний посібник за ред. В.В. Засенка, А. А. Колупаєвої, Н. О. Макарчук, В. І. Шинкаренко. Київ: Атопол, 2014. С. 201-202; 203-217.
  3. Омельченко І. М., Тарасун В. В., Федорович Л. О.  Вступ до спеціальності: Логопедія. Навчальний посібник. Кременчук: Християнська Зоря, 2012. 416 с.
  4. Омельченко І. М. Психолого-педагогічні основи діагностики і формування комунікативної діяльності у дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку: навчально-методичний посібник; Інститут спеціальної педагогіки НАПН України. Полтава: ТОВ «Фірма «Техсервіс», 2015. 185 с.
  5. Омельченко І. М., Федорович Л. О. Програма з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток мовлення» для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку [Електронний ресурс]. К, 2015. 188 с. Режим доступу до ресурсу: http://lib.iitta.gov.ua/704477/
  6. Омельченко І. М., Федорович Л. О. Програма з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток мовлення» для 5-9 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку [Електронний ресурс]. К., 2016. Режим доступу до ресурсу: http://lib.iitta.gov.ua/706284/
  7. Омельченко І. М. Технологія формування спілкування дітей із затримкою психічного розвитку: навчально-методичний посібник; Інститут спеціальної педагогіки НАПН України. Полтава: ТОВ «Фірма «Техсервіс», 2017. 133 с.
  8. Омельченко І. М. Федорович Л. О. Програма з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток мовлення» для 1-4 спеціальних класів для дітей із затримкою психічного розвитку закладів загальної середньої освіти. [Електронний ресурс]. К., 2018. 163 с. Режим доступу до ресурсу: http://lib.iitta.gov.ua/711533/1/Програма%20ЗПР%20Розв%20мовл%20_%201-4%20кл_.pdf
  9. Методичні рекомендації для інклюзивно-ресурсних центрів щодо визначення категорій (типології) освітніх труднощів у осіб з ООП та рівнів підтримки в освітньому процесі / Укладачі: Прохоренко Л.І., Ярмола Н.А., Набоченко О.О., Данілавічютє Е.А., Ільяна В.М., Костенко Т.М., Чеботарьова О.В., Литовченко С.В.,
    Бабяк О.О., Недозим І.В., Омельченко І.М., Блеч Г.О., Трикоз С.В.,
    Гладченко І.В.,Трофименко Л.І., Рібцун Ю.В., Мартинюк З.С.,
    Довгопола К.С., Жук В.В., Грибань Г. В., Курінна В.Р. – К.: Інститут спеціальної педагогіки і психології імені імені Миколи Ярмаченка НАПН України. – 198 с.
  10. Методичні рекомендації для  закладів загальної середньої освіти щодо визначення освітніх труднощів і рівня підтримки в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти / Укладачі: Прохоренко Л.І., Ярмола Н.А., Набоченко О.О., Данілавічютє Е.А., Ільяна В.М., Костенко Т.М., Чеботарьова О.В., Литовченко С.В., Бабяк О.О., Недозим І.В., Омельченко І.М., Блеч Г.О., Трикоз С.В.,
    Гладченко І.В.,Трофименко Л.І., Рібцун Ю.В., Мартинюк З.С.,
    Довгопола К.С., Жук В.В., Грибань Г. В., Курінна В.Р. К.: Інститут спеціальної педагогіки і психології імені імені Миколи Ярмаченка НАПН України. – 23 с.

Статті у наукових періодичних виданнях інших держав, які включено до баз Scopus, Web of Science

Аfuzova, H., Ogorodniychuk, Z., Usyk, D., Omelchenko, I., Kobylchenko, V., & Fedorenko, M. (2022). Corrective Support in the Context of Psychological Assistance to Children with Psychophysical Disorders. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 13(1), 246-258.  https://doi.org/10.18662/brain/13.1/282
Bazyma, N., Usyk, D., Omelchenko, I., Kobylchenko, V., Babych, N., & Tsymbal-Slatvinska, S. (2022). Results of Verification of the Methods of Speech Activity Formation in Children with Autistic Disorders. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 13(1), 88-111.  https://doi.org/10.18662/brain/13.1/270 Оmelchenko I., Kobylchenko V. Typology of Communicative Activities as the Basis of the Technology of their Forming in Preschoolers with Developmental Delay. Психиатрия, психотерапия и клиническая психология / Psychiatry psychotherapy and clinical psychology, 2022, volume 13, № 1, 80- 89.  DOI: https://10.34883/PI.2022.13.1.009  

Статті у наукових періодичних виданнях інших держав

  1. Омельченко И.Н. Внешние и внутренние предпосылки формирования коммуникативной деятельности у дошкольников с задержкой психического развития. Педагогика жəне Психология – Педагогика и Психология: Научно-методический журнал Казахского национального педагогического университета им. Абая. 2013. №3 (16). С. 67-73.
  2. Omelchenko I. Post-non-classical concept of chronotope of communicative activity of preschool children with delay of psychical development. Canadian Journal of Science, Education and Culture. 2014. №1 (5), Vol. II. Р. 296-300.
  3. Omelchenko I. Tools for psychological diagnostics of chronotope of communicative activity of preschool children with delay of mental development: theory and technique. TEKA-Archives of the Commission of Medical Sciences. 2014. Vol. 2, №1. P. 27-33.
  4. Omelchenko I. Operationalization of the study of the «chronotope of communication activities of children with developmental delay» concept. TILTAI/BRIDGES/ BRÜCKEN. 2015. Vol 72, №3. Р. 105-118.
  5. Omelchenko I. The «I-the other» («I-the other self») relation in the deliberated communicative activity genesis. Educatio Nova: Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. 2017. Vol. II, №2. P. 217-228.
  6.  Omelchenko I. The psychological mechanisms for implementation of the reflective component of preschoolers’ deliberated communicative activities. Educatio Nova: Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. 2018. Vol. IІI. №3. P. 37-49.
  7. Omelchenko I. Peculiarities of the Semantic Component of Communication Activities in Preschoolers with Developmental Delay. Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. sectio N Educatio Nova. 2021. Vol. VI №6. P. 345-358. DOI: 10.17951/en.2021.6.345-358

Статті у наукових фахових виданнях України,

які включені в міжнародні наукометричні бази

  1. Омельченко І. М. Система діагностики хронотопу комунікативної діяльності у дошкільників із затримкою психічного розвитку. Особлива дитина: навчання і виховання. 2014 №3 (71). С. 41-49.
  2. Омельченко І. М. Психологічні основи дослідження просторово-часових детермінант комунікативної діяльності у дітей із затримкою психічного розвитку. Проблеми сучасної психології. 2013. Вип. 19. С. 492-502.
  3. Омельченко І. М. Принципи та методи діагностики хронотопу комунікативної діяльності у дошкільників із затримкою психічного розвитку. Проблеми сучасної психології. 2014. Вип. 23. С. 463-472.
  4. Омельченко І. М. Спілкування як комунікація, взаємодія і діалог із Іншим: суб’єктний підхід. Проблеми сучасної психології. 2015. Вип. 28. С. 375-384.
  5. Омельченко І. М. Технологія формування хронотопу комунікативної діяльності у дітей із затримкою психічного розвитку. Особлива дитина: навчання і виховання. 2015. №2(74). С. 41-49.
  6. Омельченко І. М., Сак Т. В., Прохоренко Л. І., Логвінова І. П., Бабяк О. О.  Концепція науково-методичного забезпечення формування навчальної діяльності учнів із затримкою психічного розвитку (проект). Особлива дитина: навчання і виховання. 2015. №3 (75). С. 7-17.
  7. Омельченко І. М. Ставлення родини до феномену улюбленої іграшки у дошкільників із затримкою психічного розвитку. Особлива дитина: навчання і виховання. 2016. № 1 (77). С. 30-37.
  8. Омельченко І. М. Програма «Розвиток мовлення» для дітей із затримкою психічного розвитку: концептуальне підґрунтя та алгоритми реалізації. Особлива дитина: навчання і виховання. 2016. №4 (80). С. 41-51.
  9. Омельченко  І. М. Сутнісні модуси категорії «комунікативна діяльність» у дискурсі постнекласичної психології. Психологія і особистість. 2017. № 1 (11). С.25-40.
  10. Омельченко І. М. Концептуально-методичні підходи до розвитку мовленнєвої діяльності та спілкування в підлітків і юнаків із затримкою психічного розвитку. Особлива дитина: навчання і виховання. 2017. № 1 (81). С. 48-59.
  11. Омельченко  І. М. Комунікативна діяльність у структурі свідомості і самосвідомості: феноменологія і ноуменологія. Психологія і особистість. 2018. № 1 (13). С. 20-35.
  12. Омельченко І. М. Методологічні орієнтири екзистенціально-суб’єктного підходу до дослідження комунікативної діяльності у дошкільників із затримкою психічного розвитку. Особлива дитина: навчання і виховання. 2018. № 4 (88). С. 40-53.
  13. Омельченко І.М. Психологічний механізм символізації в структурі комунікативної діяльності дошкільників із затримкою психічного розвитку. Особлива дитина: навчання і виховання. 2020. №3. С. 27-35.
  14. Омельченко І.М., Кобильченко В.В. Нова парадигма спеціальної психології. Особлива дитина: навчання і виховання. 2020. №3. С. 7-14.
  15. Піканова Н.В., Омельченко І.М., Кобильченко В.В. Особливості ресурсного компонента соціалізованості в старших дошкільників із загальним недорозвитком мовлення. Інноваційна педагогіка. 2021 №38. С. 80-85.
  16. Омельченко І.М., Кобильченко В.В. Інтерсуб’єктна взаємодія з дорослим у дошкільників із затримкою психічного розвитку: психологічний ракурс. Науковий журнал «Габітус». 2021. №27. С. 145-150.

40.                       Омельченко І.М., Кобильченко В.В. Феномен улюбленої іграшки в структурі комунікативної діяльності дошкільників із затримкою психічного розвитку. Психологія і особистість. 2022. 1 (21) С. 115-130. DOI: https://doi.org/10.33989/2226-4078.2022.1.252061 Режим доступу: http://psychpersonality.pnpu.edu.ua/article/view/252061

Статті у наукових фахових виданнях України

  1. Омельченко І. М. Роль свідомості як когнітивно-комунікативного процесу в формуванні комунікативної діяльності дошкільника із затримкою психічного розвитку. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. 2011. №18. С. 188-191.
  2. Омельченко І. М. Становлення свідомості дошкільника в процесі комунікативної діяльності (на моделі затримки психічного розвитку). Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. 2011. №19. С. 320-324.
  3. Омельченко І. М. Особистісна складова простору комунікативної діяльності дошкільника із затримкою психічного розвитку. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. 2012. №21. С. 185-189.
  4. Омельченко І. М. Мотиваційно-ціннісне поле комунікативної діяльності дошкільника із затримкою психічного розвитку. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. 2012. Випуск 3, Частина 1. С. 105-110.
  5. Омельченко І. М. Напрями психологічного супроводу комунікативної діяльності у дошкільників із затримкою психічного розвитку. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. 2012. №22. С. 389-392.
  6. Омельченко І. М. Особливості психологічних меж хронотопу комунікативної діяльності у взаємодії з однолітками у дошкільників із затримкою психічного розвитку. Дефектологія. Особлива дитина: навчання і виховання. 2013. №3 (67). С.54-58.
  7. Омельченко І. М. Методологія дослідження хронотопу комунікативної діяльності дітей із ЗПР в еколого-середовищних та суб’єктних концепціях. Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами. 2013. № 10 (12). С. 184-196.
  8. Омельченко І. М. Психологічні особливості становлення часопростору комунікативної діяльності в дошкільному дитинстві. Вісник Інституту розвитку дитини. Серія: Філософія, педагогіка, психологія. 2013. Вип. 26. С. 156-160.
  9. Омельченко І. М. Проблема дизонтогенезу та патогенезу комунікативної діяльності, детермінованої хронотопом у психологічній науці. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. 2013. №24. С. 388-391.
  10. Омельченко І. М. Структура та психологічні функції просторового компонента хронотопу комунікативної діяльності дошкільника. Вісник Інституту розвитку дитини. Серія: Філософія, педагогіка, психологія. 2014. Вип. 31. С. 138-144.
  11. Омельченко І. М. Концепт „хронотоп комунікативної діяльності” дошкільників із затримкою психічного розвитку: філософсько-психологічна експлікація. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. 2014. Випуск 5, Частина 1. С. 157-166.
  12. Омельченко І. М. Соціально-психологічний феномен хронотопу комунікативної діяльності дошкільника в постнекласичному дискурсі спеціальної психології. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки). 2014. Вип.IV. С. 260-268.

Публікації, що додатково відображають наукові результати

Публікації апробаційного характеру

  1. Омельченко И. Н. Сознание как интегральный феномен формирования личности дошкольника с задержкой психического развития. Актуальные проблемы специального и интегрированного образования: материалы Международной науч.-практ. конф. (Волгоград, 26 дек. 2011 г.). Волгоград : Изд-во ВолГУ, 2011. С. 160-165.
  2. Омельченко И. Н. Системный и коммуникативный подходы как методологическая платформа исследования коммуникативной деятельности дошкольников с задержкой психического развития. Специальная педагогика и специальная психология. Сборник научных статей участников IV международного теоретико-методологического семинара (Москва, 04 апреля2012 г.). М. : ЛОГОМАГ, 2012. Том 1. Современные проблемы теории, истории, методологии.С.154-158.
  3. Омельченко І. М. Мова, свідомість і комунікація як системоутворюючий феномен конструювання соціального світу особистості дошкільника із затримкою психічного розвитку. Сучасні проблеми логопедії та реабілітації: Матеріали І Всеукр. наук.-практ. конф (Суми, 15 лютого 2012 р.). Суми : Видавництво СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2012. С. 38-41.
  4. Омельченко І. М. Психологічний супровід комунікативного становлення особистості дитини із затримкою психічного розвитку в умовах спеціального дошкільного закладу. Сучасне дошкілля: реалії та перспективи:Матеріали V міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (Київ, 24-25 жовтня 2012 р.). Секція 3. „Психологічний супровід становлення особистості дитини в різних соціальних інституціях.” [Електронний ресурс]. Режим доступу до матеріалів. :http://www.ird.npu.edu.ua/files/omelchenko.pdf.
  5. Омельченко И. Н. Психология телесности как методологическая основа исследования хронотопа коммуникативной деятельности детей с задержкой психического развития. Специальная педагогика и специальная психология: Сборник научных статей участников V международного теоретико-методологического семинара, ИСОиКР ГБОУ ВПО МГПУ. (Москва, 8 – 9 апреля 2013 г.). М. : ЛОГОМАГ, 2013.Том 1. Специальная педагогика и специальная психология: современные проблемы теории, истории, методологии.С. 42-47.
  6. Омельченко И. Н. Психологическая реабилитация пространственно-временного функционирования семьи ребенка с церебральным параличом, имеющего задержку психического развития. Актуальные проблемы междисциплинарного подхода к этапной комплексной реабилитации детей с церебральным параличом: Материалы научно-практического семинара с международным участием (Москва, 28–29 марта 2013 р.).М. : МГПУ, 2013. С. 131-137.
  7. Омельченко И. Н. Современные подходы исследования коммуникативной деятельности, детерминированной хронотопом, у дошкольников с задержкой психического развития. Человек, субъект, личность в современной психологии. Материалы Международной конференции, посвященной 80-летию А. В. Брушлинского (Москва, 10-11 октября 2013 г.). М.: Изд-во «Институт психологии РАН», 2013. Том 2. С. 192-195.
  8. Омельченко І. М. Концептуальні засади психології хронотопу комунікативної діяльності дошкільників із затримкою психічного розвитку. Комплексний супровід дітей з психофізичними порушеннями в умовах навчально-реабілітаційного центру: Матеріали ІІІ-ї Міжнародної наук.-практ. конф. (Луганськ, 27-28 квітня 2014 р.). Луганськ : Вид-во ДЗ „ЛНУ імені Тараса Шевченка”, 2014. С. 161-164.
  9. Омельченко І. М. Теоретико-технологічний концепт «хронотоп комунікативної діяльності дітей із затримкою психічного розвитку». Сучасні проблеми логопедії та реабілітації: Матеріали ІV Всеукр. заочної науково-практичної конференції (Суми, 3 квітня 2015 р.). Суми : СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2015. С. 59-62.
  10. Омельченко І. М. Концептосфера психології хронотопу комунікативної діяльності дошкільників із затримкою психічного розвитку. Гуманістична парадигма в спеціальній освіті: наука і практика:Зб. тез за матеріалами Всеукр. науково-практичної on-line конференції (Київ, 9-10 червня 2015 р.). К. : ТОВ «Поліграф плюс», 2015. С. 30-33.
  11. Омельченко И. Н.Инновационная составляющая программ «Развитие речи» для младших школьников с задержкой психического развития. Специальное образование: традиции и инновации: Материалы V международн. науч.-практ. конф. (Минск, 14-15 апр. 2016 г.). Минск : БГПУ, 2016. Секция «Инновационные технологии и средства работы с детьми с особенностями психофизического развития на разных этапах образования».Режим доступу до ресурсу: http://www.newlearning.org.ua/system.
  12.  Омельченко І. М. Хронотоп комунікативної діяльності з Іншим дошкільників із затримкою психічного розвитку (на моделі анімаційного персонажа). Віртуальний освітній простір: психологічні проблеми:Тези IV Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (Київ, 12-31 травня 2016 р.). Режим доступу до ресурсу: http://www.newlearning.org.ua/system/files/sites/default/files/zagruzheni/omelchenko_iryna_2016_1.pdf
  13. Омельченко И. Н.Методические алгоритмы развития речевой деятельности младших школьников с задержкой психического развития в условиях специального и инклюзивного учреждения Украины. Инклюзивные процессы в образовании :Материалы Междунар. конф.(Минск, 27–28 окт. 2016 г.). Минск : БГПУ, 2016. С.236-239.
  14. Омельченко І. М. Усвідомлене спілкування та комунікативна регуляція школярів із затримкою психічного розвитку: характеристика, напрями, підходи до формування. Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі:Матеріали онлайн-конференції (Суми 25 листопада 2016 р.). Вид-во СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2016. Т 1. С. 70-73.
  15. Омельченко І. М. Феноменологія психологічних меж у структурі комунікативної діяльності. Inovačné výskum v oblasti sociológie, psychológie a politológie: Zborník príspevkov z medzinárodná vedecko-praktická konferencia(Danubius, Sládkovičovo 10-11 marca 2017). Vydal: Vysoká škola Danubius, Sládkovičovo, 2017. С. 125-128.
  16. Омельченко І. М. Розвиток комунікативної компетентності школярів із затримкою психічного розвитку. Актуальні проблеми педагогічної освіти: європейський і національний вимір: Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції (м. Луцьк, 16-17 травня 2017 р.). Луцьк : ФОП Покора І.О., 2017. С. 184-188.
  17. Омельченко І. М. Улюблена іграшка як партнер зі спілкування: сутність і функції. Науково-методологічні та соціальні аспекти психології:Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (Запоріжжя, 25-26 серпня 2017 р.). Запоріжжя : Класичний приватний університет, 2017. С. 90-96.
  18. Омельченко І. М. Методичне та організаційно-правове підґрунтя реалізації корекційно-розвиткової послуги «Розвиток мовлення» з учнями 2-4 класів із затримкою психічного розвитку в умовах інклюзивного навчання. Сучасні проблеми логопедії та реабілітації:Матеріали VІІ Всеукр. заочної науково-практичної конференції (Суми, 15 лютого 2018 р.). Суми : ФОП Цьома С. П., 2018. С. 26-29.
  19. Омельченко І. М. Рефлексійний компонент усвідомленої комунікативної діяльності дошкільника із типовим та затриманим розвитком. Психологія свідомості: теорія і практика наукових досліджень – 2018: Тези IІ міжнародної науково-практичної конференції (Переяслав- Хмельницький, 21 березня 2018 р.).Переяслав-Хмельницький: ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», 2018. С. 229-233.
  20. Омельченко І. М. Межі Я і контакт дошкільника: мотиваційно-інтенційна функція комунікативної діяльності в умовах типового та затриманого розвитку. Сучасні проблеми екологічної психології: життєве середовище особистості у психологічному вимірі:Матеріали ІV Міжнародної науково-практичної конференції. (Київ, 18 – 19 травня 2018 р.). Київ : Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2018. С. 81-85.
  21. Омельченко І. М. Особливості інтрасуб’єктних психологічних меж (Я-не Я) на рівні контакту у дошкільників із затримкою психічного розвитку. Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі : Матеріали ІV Міжнародної науково-практичної конференції (Суми, 9 жовтня 2018 р.). Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018. С. 139-142.
  22. Омельченко І. М. Теоретичний вимір проблеми парасоціального типу взаємодії з Іншим у культурі (на моделі анімаційного персонажа). Віртуальний освітній простір: психологічні проблеми: Тези VI Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції. (Київ, 15 жовтня-15 листопада 2018 р.). Режим доступу до ресурсу: http://newlearning.org.ua/sites/default/files/tezy/2018/Omelchenko_Iryna_2018.pdf
  23. Омельченко І. М. Психологічний механізм символізації в ґенезі усвідомленої комунікативної діяльності дитини. Від творчого педагога до творчої дитини: гармонія партнерської взаємодії педагога з дитиною: Збірник матеріалів ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції(м. Кам’янець-Подільський, 22-23 жовтня 2018 р.). Київ : Міленіум, 2018. С. 239-242.
  24. Омельченко І. М. Методологеми дослідження комунікативної діяльності дошкільника із затримкою психічного розвитку. Освіта осіб з особливими потребами: виклики сьогодення:Збірник матеріалів всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Київ, 21 червня 2018 р.). К.: «Наша друкарня», 2018. С.113-119.
  25. Омельченко І. М. Структура та психологічні механізми усвідомленої комунікативної діяльності дошкільника із затримкою психічного розвитку. Проектування позитивного життєвого простору особистості: Матеріали міжнародної наук-практ. конф. (Полтава, 18-19 квітня 2019 р.). Полтава: ТОВ «АСМІ», 2019. С. 143-145.
  26. Омельченко І. М. Наявність феномену улюбленої іграшки з позиції батьків, які виховують дошкільників із затримкою психічного розвитку. Практична психологія в інклюзивному середовищі: Матеріали І Всеукраїнської наукової інтернет-конференції (Переяслав-Хмельницький, 21 лютого 2019 р.). Переяслав-Хмельницький: Видавець Я. М. Домбровська, 2019. С. 177-181.
  27. Омельченко І.М., Кобильченко В.В. Теоретико-методологічна криза концептуальної бази спеціальної психології. Вісник Науково-дослідної лабораторії інклюзивної педагогіки за матеріалами VІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю: «Спеціальна та інклюзивна освіта: теорія, методика, практика» (10-11 квітня 2020 р.) / [гол. ред. Демченко І.І.]. – Умань: ВПЦ «Візаві», 2020 р. – Вип. VІ. – С. 71-74.
  28. Омельченко І.М. Становлення рефлексійного компонента комунікативної діяльності дошкільників із затримкою психічного розвитку у середньому та старшому дошкільному віці. Інновації партнерської взаємодії освіти, економіки та соціального захисту в умовах інклюзії та прагматичної реабілітації соціуму: матеріали ІV міжнародної науково-практичної конференції. м. Кам’янець-Подільський : Подільський спеціальний навчально-реабілітаційний соціально-економічний коледж. 2020. – С. 205-207.
  29. Омельченко І.М. Принципи дослідження комунікативної діяльності у дошкільників із затримкою психічного розвитку. Практична психологія в інклюзивному середовищі: збірник наукових статей Міжнародної наукової інтернет-конференції (м. Переяслав, 21 лютого 2020 року) / За заг. ред. В. А. Вінс – Переяслав: Видавець Я. М. Домбровська., 2020. – С. 114-120.
  30. Омельченко І.М. Комунікативна діяльність дошкільників із затримкою психічного розвитку як вияв їх індивідуальності. Індивідуальність у психологічних вимірах спільнот та професій: збірник наукових праць / за заг. ред. Л.В. Помиткіної, О.М.Ічанської. – К. : ТОВ «Альфа-ПІК», 2020. – С. 253-264.
  31. Омельченко І.М. Особливості парасоціальної взаємодії з анімаційним персонажем дошкільників із затримкою психічного розвитку. Тези VIІІ Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції «Віртуальний освітній простір: психологічні проблеми», присвяченої 75-річчю Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://www.newlearning.org.ua/system/files/sites/default/files/zagruzheni/omelchenko_iryna_2020.pdf
  32. Омельченко І.М. Особливості дослідження смислового компонента комунікативної діяльності у дошкільників із затримкою психічного розвитку. Актуальні проблеми сучасної психології : шляхи становлення особистості : Збірник наукових статей за матеріалами ІІ Міжнародної науково-практичної конференції, м. Переяслав, 14-16 травня 2020 / за заг. ред. І. В. Волженцевої, Т В. Кириченко. Переяслав. ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». 2020. – С. 245-249.
  33. Омельченко І.М. Особливості когнітивного компонента соціальної перцепції у старших дошкільників із дитячим церебральним паралічем. Психологічні проблеми сприймання:матеріали ХХ Всеукраїнської науково-практичної конференції (25 травня 2020 року, м. Київ) / за ред. В.О. Моляко. К: Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2020. – С. 81-86.
  34. Омельченко І.М., Кобильченко В.В. Новітні методологеми спеціальної психології. Modern educational space: the transformation of national models in terms of integration: Сonference Proceedings, October 23, 2020.Leipzig: Baltija Pablishing, P 45-49.
  35. Омельченко І.М., Кобильченко В.В. Методичний арсенал діагностування соціальної перцепції у старших дошкільників із дитячим церебральним паралічем. Актуальні проблеми ортопедагогіки, ортопсихології та реабілітології: Матеріали ІV Міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми ортопедагогіки, ортопсихології та реабілітології» / за ред. М. Шеремет, А. Шевцова, А. Заплатинської. Київ : Альянт, 2021. С. 149-153.
  36. Кобильченко В.В., Омельченко І.М. Концептосфера та зміст підручника «Спеціальна психологія» для закладів вищої освіти. Інклюзивна освіта: ідея, стратегія, результат : Матеріали І Всеукраїнської міждисциплінарної науково-практичної конференції (м. Тернопіль, 8 квітня 2021 р.) / Упор. Удич З.І. Тернопіль: ТНПУ, 2021. С. 88-92.

Інші публікації

  1. Омельченко І. М. Проблема формування у дошкільників із ЗПР свідомості й самосвідомості. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія: Соціально-педагогічна. 2011. Вип. XVII, частина І. С. 317-323.
  2. Омельченко І. М. Напрями логопедичної роботи з корекції порушень мовлення у дітей із затримкою психічного розвитку. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка (педагогічні науки). 2011. №23 (234). С. 181-187.
  3. Омельченко І. М. Знаково-смислова реальність як структурний компонент свідомості й комунікативної діяльності дошкільника із затримкою психічного розвитку. Теорія і практика олігофренопедагогіки та спеціальної психології. 2011. Вип. 6. С. 221-231.
  4. Омельченко І. М. Простір комунікативної діяльності дошкільників із затримкою психічного розвитку: структура, чинники недорозвитку, умови формування. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія: Соціально-педагогічна. 2012. Вип.XX, частина 2. С. 380-390.
  5. Омельченко І. М. Простір інтрасуб’єктної комунікативної діяльності з Іншим дошкільників із затримкою психічного розвитку: операціоналізація концепту дослідження [Електронний ресурс]. Актуальні проблеми педагогіки, психології та професійної освіти. 2016. №1. С. 76-84. Режим доступу до ресурсу:  http://journals.uran.ua/apppfo/article/view/73083/68406.
  6. Омельченко І. М. Принципи реалізації програми «Розвиток мовлення» з молодшими школярами із затримкою психічного розвитку. Джерело педагогічних інновацій. Інклюзивна освіта: досвід, ресурси, проблеми. Науково-методичний журнал. 2017. Випуск № 1 (17). C.18-23.