Бабяк (Асадулова) Ольга Олексіївна

Бабяк Ольга Олексіївна
завідувач
кандидат психологічних наук
старший дослідник
olga-babjak@ukr.net

ORCID iD: orcid.org/0000-0001-6337-1202

Профіль ученого у Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=5ReeHY0AAAAJ&hl=ru

Сторінка науковця в Електронній бібліотеці Національної академії педагогічних наук України: https://lib.iitta.gov.ua/cgi/users/home

Науковий ступінь: кандидат психологічних наук

Вчене звання: старший дослідник

Коло наукових інтересів: психологія особистості, соціалізації дітей з когнітивними порушеннями; особливості формування емоційного інтелекту у школярів з порушеннями інтелектуального розвитку, психологічні особливості міжособистісних стосунків підлітків з когнітивними порушеннями; формування міжособистісних стосунків у дітей з когнітивними порушеннями; психологічні передумови розвитку міжособистісних стосунків у у дітей з когнітивними порушеннями; формування спілкування в навчальній діяльності дітей із ЗПР, зокрема в такій освітній галузі як мистецтво.

ПУБЛІКАЦІЇ

у вітчизняних виданнях, що входять до наукометричних  баз даних:

  1. Концепція науково-методичного забезпечення формування навчальної діяльності учнів із затримкою психічного розвитку (Проект) / Т. В. Сак, Л. І. Прохоренко, І. М. Омельченко, І. П. Логвінова, О. О. Бабяк // Особлива дитина: навчання і виховання. – 2015. – № 3 (75). – С. 7-17. URL: http://lib.iitta.gov.ua/107198/\
  2. Бабяк О.О. Формування міжособистісних стосунків у підлітків із затримкою психічного розвитку в шкільній групі/ Бабяк О.О.// Особлива дитина: навчання і виховання. – – №4. – С. 47–55.
  3. Бабяк О.О.. Формування афективного компонента міжособистісних стосунків школярів із ЗПР в шкільній групі / О.О. Бабяк // Гуманістична парадигма в спеціальній освіті: наука і практика: зб. тез за матеріалами Всеукр. науково-практичної on-line        конференції         /        За      ред.   В.В. Засенка А.А. Колупаєвої, Н.О. Макарчук. – К. : ТОВ «Поліграф плюс», – С. 62-64.
  4. Бабяк О.О. Особливості комунікативної діяльності у школярів із ЗПР/  Практична психологія в інклюзивному середовищі: Збірник статей І Всеукраїнської наукової інтернет-конференції (м. Переяслав-Хмельницький, 21 лютого 2019 року) / За заг. ред. В. А. Вінс, Т. М. Кузьменко, І. М. Зозуля – Переяслав-Хмельницький: Видавець Я. М. Домбровська, 2019. – С. 53-56
  5. Бабяк О.О. Особливості діагностики комунікативної діяльності учнів із затримкою психічного розвитку. Особлива дитина: навчання і виховання. 2019 .№1 (89). С.67-75
  6. Прохоренко Л.І., Бабяк О.О., Баташева Н.І. Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами: стратегія реалізації. Вісник національної академії педагогічних наук україни. том 2 № 1 (2020). Режим доступу: http://visnyk.naps.gov.ua/index.php/journal/article/view/55.
  7. Бабяк О.О., Баташева Н.І.Корекція розвитку емоційної сфери у дітей із затримкою психічного розвитку. Особлива дитина : навчання і виховання, 2020, № 1.
  8. Бабяк О.О., Проблема емоційного інтелекту в психологічный науці. Освіта осіб з особливими потребами : шляхи розбудови : зб. наук. праць  /  за ред. В.В. Засенка.  – К.: ТОВ «Наша друкарня», 2020. – Вип. 16. – С. 21-32
  9. Бабяк О.О.Теоретичні основи розвитку емоційного інтелекту у школярів з порушеннями інтелектуального розвитку. Психологія та соціальна робота.Випуск 1 (53). С. 9-18
  10. О.О. Бабяк, К.С. Тороп. Соціально-психологічна адаптація школярів з порушеннями інтелекту в умовах мікро- та макросоціуму. Психологічні ресурси адаптаційного потенціалу особистості: колективна монографія/за ред.. проф.. І. Ф. Аршава. Дніпро: Дніпровський національний університет імені Олеся  Гончара, 2021. 196с., С.182-194
  11. Бабяк О.О. Специфіка емоційного інтелекту у школярів із порушеннями інтелекту. Габітус. Випуск 25. С. 58-64

в міжнародних наукометричних базах 

Видання з імпакт-фактором

  1. RosinaShevchenko, Antonina Hrys, Mariya Pavliuk, Viktoriia Stynska, Olha Babiak, Vadym Zavatskyi , Ihor Popovych, (2020). А research of post-traumatic stress and adaptation disorders of
    servicemen after being in a combat situation at the hospitalization stage  / Journal of Revista inclusiones ISSN: 0719-4706 Volumen 7 – número 4 – octubre/diciembre 2020 (Web of Science Group) 
  2. Zhuravlova, Leshchii N., Babiak O., Lyndina Y., Voroshchuk O. Techniques for the correction of language disorders among children with psycho-physical development peculiarities.D ALTA. Journal of Interdisciplinary Research. 2021. Vol. 11, Issue 2, Special Issue xxii. P.133-137. ( Web of Science Group)
  3. Olha O. Babiak, Ivan М. Okhrimenko, Natalia A. Lyakhova, Iryna M. Orlenko, Kateryna M. Pavlenko, Olena A. Solntsevа The Impact of Levels of Emotional Intelligence Development in High Schoolers with Intellectual Disabilities on Their Health Status. Acta Balneol, TOM LXIV, Nr 2(168);2022:155-159( Web of Science Group) https://doi.org/10.36740/abal202202110
  4. Olha Babiak, Ivan M. Okhrimenko, Natalia A. Lyakhova, Andrii V.Lapin, Anna V. Zamsha,  Kyrylo Yu. Parkhomenko. Affective-cognitive indicator of Emotional Intelligence formedness in high schoolers with intellectual disabilities. Wiadomosci Lekarskie, 2022,Volume LXXV, ISSUE 2, №75(2), 504-507 DOI: https://10.36740/WLek202202132

у зарубіжному виданні

  1. Olha Babiak. Communication peculiarities of adolescents with mental retardation in student group ISSN 2721-0979 (Print), ISSN 2721-1258 (Online) Copyright © 2020, Journal La Edusci, Under the license CC BY-SA 4.0 http://newinera.com/index.php/JournalLaEdusci/article/view/183/107
  2. Бабяк О.О. Емоційний інтелект: особливості розвитку у школярів із порушеннями інтелекту. Pedagogical and psychological science and education: transformation and   development      vectors. Collective monograph. 2021 Vol. 1. p. 354

Тези міжнародної та всеукраїнської науково-практичної конференції

1.Babiak O. Development of emotional intelligence at school age. Scientific  Collection  «InterConf», (57): with  the  Proceedings  of  the  4th International Scientific and Practical Conference «Scientific Community: Interdisciplinary Research» (May 18-19, 2021). Hamburg, Germany: Busse Verlag GmbH, 2021. P. 247-250

  1. Babiak O. Features of emotional intelligence in students with intellectual disabilities. Abstracts of XXVII International Scientific and Practical Conference. Amsterdam, Netherlands May 25 – 28, 2021. Р. 566-569

https://drive.google.com/…/1f3ZgJqdXkW4uNiFLJQva0nVXDoe…

  1. 3. Бабяк О. Сформованість афективно-когнітивного компоненту емоційного інтелекту у школярів з порушеннями інтелектуального розвитку. Матеріали VІІ Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки та психології. 2021. м. Київ. Видавець Симоненко О.І. С. 9-12 https://docs.google.com/document/d/1cbizEyLQj2Ig2NAZzhOB6qZx3yXNldOh/edit
  2. Бабяк О.О., Баташева Н.І. Теоретичні засади дослідження емоційного інтелекту.The IV th International scientific and practical conference «Integration of scientific bases into practice» (October 12-16, 2020). Stockholm, Sweden 2020. С. 395-399 (0,2 др.арк.)
  3. Бабяк О.О., Баташева Н.І. Проблема міжособистісних стосунків у дітей із затримкою психічного розвитку в умовах інклюзивного навчання. International scientific and practical conference «Current trends and factors of the development of pedagogical and psychological sciences in Ukraine and EU Countries» (September 25-26, 2020). Lublin, Poland 2020. С. 129-132. (0,2 др.арк.)
  4. Бабяк О.О., Баташева Н.І.  Особливості регуляції емоцій у дітей з когнітивними порушеннями. IV Міжнародна наукова конференція «Сучасний освітній простір: трансформація національних моделей в умовах інтеграції» Лейпциг, Німеччина (0,25 др.арк.)

Програми

  1. Бабяк О.О., Баташева Н.І, Орлов О.В. Програма з корекційно-розвивальної роботи «Корекція розвитку»(корекція особистісного розвитку) для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку / О.О. Бабяк, Н.І. Баташева, О.В. Орлов. – Київ :Інститут спеціальної педагогіки НАПН України, 2018. – URL: http://lib.iitta.gov.ua/ (1,0 др.арк.)
  2. Бабяк О.О., Програма з корекційно-розвивальної роботи «Ритміка» для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку / О.О. Бабяк. – Київ :Інститут спеціальної педагогіки НАПН України, 2018. – URL: http://lib.iitta.gov.ua/ (2,5 др.арк.)
  3. Програма розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років “Віконечко” / Т. В. Сак, Л. І. Прохоренко,О.О. Бабяк, Г. Б. Соколова; за заг. ред. д-ра психол. наук Л. І. Прохоренко. — Тернопіль : Мандрівець, 2019. – 312 с.

Навчально-методичний посібник

  1. Прохоренко Л.І., Бабяк О.О., Недозим І.В., Баташева Н.І. Бар’єри в навчанні та участі дітей з когнітивними порушеннями: особливості розвитку дітей із ЗПР, РАС, ГРДУ. / Л.І.Прохоренко, О.О.Бабяк, І.В.Недозим, Н.І.Баташева. –  Чернвці: «Букрек», 2018. – 31 с. (0,2 др.арк.)
  2. Стандартизація навчання школярів з порушеннями когнітивного розвитку : навчально-методичний посібник / О.О.Бабяк, Н.І.Баташева, А.Л.Душка, Н.В.Недозим, О.В.Орлов, Л.І.Прохоренко // за ред. В.В.Засенко, Л.І.Прохоренко. – Київ : Наша друкарня, 2019. – 332с.
  3. Навчання дітей з порушеннями когнітивного розвитку в умовах компетентнісного підходу : навчально-методичний посібник / Л.І.Прохоренко, О.О.Бабяк, Н.І.Баташева, А.Л.Душка, Н.І.Недозим, О.М.Омельченко,   О.В.Орлов  // за ред. В.В.Засенко, Л.І.Прохоренко. – Київ : Наша друкарня, 2020. – 352 с.
  4. Учні початкових класів із особливими освітніми потребами: навчання та супровід : навчально-методичний посібник/ Л. І. Прохоренко, О. О. Бабяк, В. В. Засенко, Н. А. Ярмола // за ред. В. В. Засенко, Л. І. Прохоренко. — Харків : Вид-во «Ранок», 2020. — 160 с.
  5. Методичні рекомендації: Формування міжособистісних стосунків у підлітків із ЗПР [Електронний ресурс] / О.О. Бабяк. – К., – Режим доступу до ресурсу: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/osvita-osib-z-osoblivimi-potrebami/navchalni-programi.html