Баташева Наталія Іванівна
старший науковий співробітник
кандидат психологічних наук
natasha_batasheva@ukr.net
Прізвище,ім’я, по батькові | Баташева Наталія Іванівна |
Посада | старший науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами |
Науковий ступінь | кандидат психологічних наук |
Вчене звання | |
ORCID iD | 0000-0002-2685-2258 |
Профіль вченого у Google Scholar | https://scholar.google.com.ua/citations?hl=ua&user=zfVPa9MAAAAJ |
Сторінка автора у Електронній бібліотеці НАПН України | http://lib.iitta.gov.ua/cgi/users/home?screen=Workflow%3A%3AView&dataset=user&dataobj=3687 |
Освіта Вища Досвід роботи 12 років Теми дисертацій (захищених) Кандидатська дис.: «Формування емоційної сфери соціально депривованих дошкільників із затримкою психічного розвитку», 19.00.08 Громадська активність |
Додаткові відомості
Перелік продукції Наукова діяльність
Монографії (одноосібні, колективні)
Назва | Рік |
Посібники (одноосібні, колективні)
Назва | Рік |
Стандартизація навчання школярів з порушеннями когнітивного розвитку : навчально-методичний посібник / О.О.Бабяк, Н.І.Баташева, А.Л.Душка, Н.В.Недозим, О.В.Орлов, Л.І.Прохоренко // за ред. В.В.Засенко, Л.І.Прохоренко. Київ : Наша друкарня, 2019. 332 с.Навчання дітей з порушеннями когнітивного розвитку в умовах компетентнісного підходу : навчально-методичний посібник / Л.І.Прохоренко, О.О.Бабяк, Н.І.Баташева, А.Л.Душка, Н.І.Недозим, О.М.Омельченко, О.В.Орлов // за ред. В.В.Засенко, Л.І.Прохоренко. Київ : Наша друкарня, 2020. 352 с. | 2019 2020 |
Статті у виданнях, що входять до науко метричних баз даних
Назва | Рік |
1. Баташева Н.І. Особливості перцептивного та когнітивного компонентів емоційної сфери дошкільників із затримкою психічного розвитку. Особлива дитина: навчання і виховання. 2017. № 2. С. 48–55. 2. Баташева Н.І. Особливості діагностики емоційного розвитку дошкільників із затримкою психічного розвитку. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Психологічні науки». 2016. Випуск 6. Том 1. С. 186–190. 3. Баташева Н.І. Особливості формування емоційної сфери соціально депривованих дошкільників із затримкою психічного розвитку. Особлива дитина: навчання і виховання. 2016. №4. С. 58–65. 4. Popovych, I., Blyskun, O., Hulias, I., Shcherbyna, V., Batasheva, N., Aleksieieva, M., & Chala, T. (2021). Psychological Semantic Parameters of Adolescents’ Conformism in the Measurement of Value Orientations. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 13(2), 167-184. https://doi.org/10.18662/rrem/13.2/416 | 2017 2016 2016 2021 |
Статті у наукових фахових виданнях, що затверджені МОН України
Назва | Рік |
Бабяк О.О., Баташева Н.І. Корекція розвитку емоційної сфери у дітей із затримкою психічного розвитку. Особлива дитина : навчання і виховання, 2020, № 1. Прохоренко Л.І., Бабяк О.О., Баташева Н.І. Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами: стратегія реалізації. Вісник національної академії педагогічних наук України. том 2 № 1 (2020). Режим доступу: http://visnyk.naps.gov.ua/index.php/journal/article/view/55.Баташева Н.І. Особливості довільної регуляції емоцій у дітей із затримкою психічного розвитку. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. 2019. Вип. 15. С. 25–36. Баташева Н.І. Особливості розуміння соціальних емоцій у дошкільників із затримкою психічного розвитку. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. 2017. Вип. 12. С. 137–144. Баташева Н.І. Особливості експресивного компоненту емоційної сфери дошкільників із затримкою психічного розвитку. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. 2017. Вип. 13. С. 308–317.Баташева Н.І. Особливості емоційного розвитку соціально депривованих дошкільників із затримкою психічного розвитку. Науковий Часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. 2016. Випуск 32. Частина 2. С. 279–283. | 2020 2020 2019 2017 2017 2016 |
Інші праці
Назва | Рік |
Програми 1. Баташева Н.І., Бабяк О.О., Орлов О.В. Програма з корекційно-розвивальної роботи «Корекція розвитку. Розвиток особистісної сфери» для 1-4 спеціальних класів для дітей із затримкою психічного розвитку закладів загальної середньої освіти». [Електронний ресурс]. 2018. Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/712599. 2. Програма розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років «Віконечко» / [Т. В. Сак, Н.І. Депутат та ін.] ; За заг. ред. Т. В. Сак. Тернопіль : Мандрівець, 2015. 236 с. URL: http://lib.iitta.gov.ua/708235/ Методичний вісник Баташева Н.І. ГРДУ. Бар’єри в навчанні та участі дітей з когнітивними порушеннями: особливості розвитку дітей із ЗПР, РАС, ГРДУ: методичний вісник. Чернівці: «Букрек», 2018. С. 24–31. | 2018 2015 2018 |
Участь у науково-практичних заходах
Назва заходу | Тема доповіді | Місце проведення | Дата проведення |
VII Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології «Діти з особливими потребами: від рівних прав – до рівних можливостей» | Особливості корекційної допомоги дітям з труднощами у навчанні. | м. Київ | 7–8 жовтня 2021 р. |
International scientific and practical conference «Current trends and factors of the development of pedagogical and psychological sciences in Ukraine and EU Countries» | Проблема міжособистісних стосунків у дітей із затримкою психічного розвитку в умовах інклюзивного навчання | м. Люблін, Польща | 25-26 вересня 2020 р. |
Scientific and pedagogic internship «Organization of educational process in the field of pedagogical and psychological sciences in Ukraine and EU countries» | Професійна самоефективність вчителя інклюзивного класу | м. Вроцлавек, Польща | 16 листопада – 28 грудня 2020 р. |
The IV th International scientific and practical conference «Integration of scientific bases into practice» | Теоретичні засади дослідження емоційного інтелекту | м. Стокгольм, Швеція | 12-16 жовтня 2020 р. |
IV International scientific conference «Modern educational space: the transformation of national models in terms of integration: Conference Proceedings» | Особливості регуляції емоцій у дітей з когнітивними порушеннями | м. Лейпциг, Німеччина | 23 жовтня 2020 р. |
The ХVI International Scientific and Practical Conference «Innovative trends of science and practice, tasks and ways to solve them» | Психолого-педагогічна підтримка молодших школярів з труднощами у навчанні | м. Афіни, Греція | 26-29 квітня 2022 р. |
Виставка «Освіта та кар’єра – 2021» | Корекційно-розвивальна робота з дітьми із порушеннями когнітивного розвитку | м. Київ | 12 листопада 2021 р. |
VІI Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології «Діти з особливими потребами: від рівних прав – до рівних можливостей» | Розвиток емоційної сфери у дітей з порушеннями когнітивного розвитку | м. Київ | 8 жовтня 2021 р. |
Міжнародна онлайн-конференція на підтримку спеціалістів Інклюзивно-ресурсних центрів щодо супроводу дітей із синдромом Дауна в освітньому просторі. «46=47. Арифметика перспектив для дітей із синдромом Дауна» | Можливості корекційних заходів: як відстежувати результати корекції, вплив цих заходів на позитивний або негативний результат | м. Київ | 20 квітня 2021 р. |
Всеукраїнська конференція «Інноваційні поступи довкілля в Україні» | Формування емоційної сфери соціально депривованих дошкільників із затримкою психічного розвитку | м. Київ | 20-25 вересня 2021 р. |
Всеукраїнський науково-практичний семінар «Психологічний супровід як система соціальної підтримки і психологічної допомоги дітям з особливими потребами» | Організація роботи практичного психолога з дітьми з особливими освітніми потребами | м. Київ | 18 листопада 2021 р. |
Всеукраїнський науково-практичний семінар «Психолого-педагогічні системи розвивального навчання дітей з особливими потребами» | Як навчити дитину володіти емоціями | м. Київ | 24 травня 2021 р. |
Науково-організаційна діяльність
Науково-педагогічна діяльність
Наукове керівництво аспірантами, докторантами, здобувачами
ПІБ здобувача | Тема дисертації | Наукова спеціальність | Примітки |
Дука Володимир Валентинович | Формування освітнього середовища для дітей зі складними порушеннями розвитку в умовах НУШ | 016 Спеціальна освіта | Аспірант 1-го року навчання |
Наукова школа /школи
Міжнародна діяльність
Участь у міжнародних проектах
Назва програми | Номер проекту | Організація гранд- холдер | Назва проекту |
Участь у міжнародних програмах академічної мобільності
Назва організації | Назва проекту | Період реалізації | Координатор проекту |
Професійний розвиток
Підвищення кваліфікації
Назва модулю | Тип модулю | Документ, що засвідчує | Дата видачі довідки/ сертифікату |
Організація освітнього процесу в галузі педагогічних та психологічних наук в Україні та країнах ЄС | Педагогічні та психологічні науки | Диплом № PH-EDSI-162804-KSW | 28.12.2020 |
Свідоцтва про реєстрацію авторського права
Найменування документу | Дата | Реєстраційний номер | Примітки |