СТАНДАРТ ІНКЛЮЗИВНОСТІ СТВОРЮЄМО РАЗОМ!

Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України забезпечує підвищення кваліфікації педагогічних працівників шляхом проведення курсів і відповідних масових заходів, підготовки наукових і навчально-методичних матеріалів та ін.

18-21 листопада, в межах тематичної програми «Резильєнтність осіб з інвалідністю в умовах кризи» за грантової підтримки фонду «Abilis» (Фінляндія), відбувся Всеукраїнський науково-методичний семінар «Формування інклюзивної компетентності у вчителів з порушеннями слуху», зорганізований Інститутом, Всеукраїнською ГО «Об’єднання нечуючих педагогів» та ГО «Освітня допомога», яка створена на базі Хмельницької загальноосвітньої спеціальної школи №33.

Програма «Резильєнтність осіб з інвалідністю в умовах кризи» в Україні спрямована на підтримку громадських організацій людей з інвалідністю, розвиток інклюзивних процесів у різних сферах суспільного життя під час війни, розширення професійних можливостей людей з інвалідністю. Програмою, згідно з принципами участі та безбар’єрності, передбачено проведення навчальних, просвітницьких та культурних заходів із залученням експертів, членів громадських організації.

Учасниками семінару стали педагоги спеціальних закладів освіти для дітей з порушеннями слуху, члени ГО «Об’єднання нечуючих педагогів» з різних міст України.

Викладачами виступили науковці профільних відділів Інституту, які представили актуальні авторські модулі:

Світлана Кульбіда, докт. пед. наук, проф., завідувач відділу української жестової мови Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України – «Феномен глухоти: етичний і емічний досвід. Роль критичного періоду у розвитку мови», «Інклюзивна освіта і жестова двомовність: політика і практика у досвіді розвинених країн», «Освіта глухих: український контекст у підходах і можливостях ЗЗО і СЗО», «Деякі питання методики вивчення жестових одиниць. Структура і особливості УЖМ»;

Світлана Литовченко, докт. пед. наук, ст. наук. співроб., завідувач відділу освіти дітей з порушеннями сенсорного розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України – «Сучасні підходи до визначення освітніх труднощів та рівнів підтримки для дітей з особливими освітніми потребами», «Інклюзивно-ресурсний центр: від діагнозів до надання підтримки дітям з особливим освітніми потребами», «Фактори/чинники навколишнього середовища в освіті дітей з ООП», «Сучасне навчально-методичне забезпечення освіти дітей з порушеннями слуху»;

Ольга Вовченко, докт. пед. наук, ст. дослідник, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями сенсорного розвитку – «Конструктивний і деконструктивний розвиток особистості», «Ресурсні стани за умов війни», «Психологічний супровід учасників освітнього процесу за умов війни».

Всі доповіді мали переклад жестовою мовою, який забезпечила вчитель та перекладач Хмельницької спеціальної загальноосвітньої школи №33 Оксана Пац.

Дякуємо колегам за співпрацю! Реалізація проєкту триває, що сприяє розвитку інклюзивного суспільства.