Для Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти та установ, що надають освітні послуги особам з особливими освітніми потребами, є важливим напрямом роботи, а затребуваність свідчить про високий фаховий рівень його провадження науковцями Інституту.
25-28 листопада в Інституті відбулися чергові курси підвищення кваліфікації педагогів та психологів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, за актуальною освітньо-професійною програмою «Психолого-педагогічні технології в освіті дітей з особливими освітніми потребами» (30 год.).
Слухачами курсів стали педагоги спеціальних шкіл, навчально-реабілітаційних центрів, класів з інклюзивним навчанням, фахівці (консультанти) інклюзивно-ресурсних центрів – психологи, логопеди, сурдо- та тифлопедагоги, корекційні педагоги, реабілітологи з різних регіонів України.
Програма містила чотири змістові модулі:
Модуль 1. Сучасні технології навчання та формування життєвої компетентності дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, комбінованими порушеннями.
Модуль 2. Особливості організації освітнього середовища для дітей з порушеннями слуху та зору.
Модуль 3. Підтримка дітей з особливими мовленнєвими потребами в освітньому середовищі.
Модуль 4. Інклюзивно-ресурсні центри в системі супроводу дітей з особливим освітніми потребами: сучасні підходи та актуальна практика.
В межах модулів науковці Інституту представили такі теми:
-
Еляна Данілавічютє, канд. пед. наук, ст. наук. співроб., завідувач відділу логопедії – «Сучасне нейродинамічне підґрунтя становлення функції мовлення», «Психолінгвосинергетичний підхід: сутність, алгоритм застосування при створенні технологій логопедичного обстеження та впливу», «Інноваційна концепція визначення функціонально-мовленнєвих та навчальних труднощів у дітей з особливими мовленнєвими потребами»;
-
Світлана Кульбіда, докт. пед. наук, проф., завідувач відділу української жестової мови – «Феномен «глухота»: етичний і емічний досвід», «Українська жестова мова (УЖМ) в освіті», «Українська жестова мова в теоретичному мовознавстві», «Методика вивчення жестових одиниць»;
-
Олена Чеботарьова, докт. пед. наук, проф., завідувач відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку – «Актуальні питання навчання та підтримки дітей з інтелектуальними та комбінованими порушеннями розвитку в умовах воєнного стану», «Сучасне навчально-методичне забезпечення для роботи з дітьми з порушеннями інтелектуального розвитку помірного та тяжкого ступенів», «Сучасні підходи до визначення особливих освітніх потреб та рівнів підтримки для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку», «Фізичні труднощі у дітей з ООП: характеристика освітніх потреб та забезпечення рівнів підтримки»;
-
Світлана Литовченко, докт. пед. наук, ст. наук. співроб., завідувач відділу освіти дітей з порушеннями сенсорного розвитку – «Актуальні підходи до організації освіти дітей з порушеннями слуху: міжнародні стандарти, національні освітні реформи, сучасне науково-методичне забезпечення», «Діти з функціональними (сенсорними) освітніми труднощами: узагальнення результатів комплексної оцінки та визначення рекомендацій у висновку ІРЦ»;
-
Ольга Бабяк, канд. психол. наук, ст. дослідник, завідувач відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами – «Сучасне науково-методичне забезпечення психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами (презентація напрацювань науковців відділу)», «Стратегії корекції поведінки у дітей з аутизмом»;
-
Катерина Довгопола, канд. психол. наук, ст. наук. співроб., старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями сенсорного розвитку – «Освітні та соціокультурні труднощі у дітей з порушеннями зорової функції», «Психолого-педагогічна підтримка дітей з порушеннями зорової функції в освітньому процесі».
У процесі роботи було враховано побажання слухачів, сучасні умови, тому всі лекції записувалися та додатково надсилалися учасникам. Відтак, всі бажаючі зможуть передивитися їх у зручний час. Організаторами також надано контакти викладачів для ефективної комунікації.
Програми курсів підвищення кваліфікації Інституту традиційно складаються з тематичних авторських модулів, які можна гнучко застосовувати із врахуванням запитів слухачів; матеріал постійно оновлюється, враховуються останні зміни у нормативній базі.
Чітку організацію роботи забезпечила методист курсів підвищення кваліфікації Інституту, докт. філософії, старший науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Ксенія Бужинецька.
Отримали схвальні відгуки від учасників. Дякуємо за активну участь!
Завжди раді співпраці!
Шановні керівники, здійснити перспективне планування курсів підвищення кваліфікації педагогів закладу чи ІРЦ в Інституті спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України за рахунок бюджетних коштів, передбачених на підвищення кваліфікації педагогів на наступний рік, можна в кінці поточного календарного року відповідно до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (2019).
Запрошуємо на наші курси підвищення кваліфікації https://ispukr.org.ua/?page_id=344.