Жук (Назарина) Валентина Володимирівна

Жук (Назарина) Валентина Володимирівна
кандидат педагогічних наук
старший науковий співробітник
Портфоліо

(ORCID:0000-0001-8183-5250)
valechka_zhuk@ukr.net

Основні наукові інтереси: формування словесного мовлення, навчання української мови, інклюзивне навчання дітей з порушеннями слуху.

Основні публікації:

Науково-методичні та навчально-методичні та посібники:

  1. Діти з особливими потребами: поради батькам. Розділ: Як допомогти розвиватися дитині, яка не чує / Назарина В.В. // Діти з особливими потребами: поради батькам / За ред. В.І Бондаря, В.В. Засенка. – К.: Наук. світ, -2004, -с. 140-151.
  2. Підготовка до школи дітей з особливими потребами в умовах сім’ї: поради батькам. Розділ: Підготовка дітей з порушеннями слуху до навчання у школі / Жук В.В. // Підготовка до школи дітей з особливими потребами в умовах сім’ї: поради батькам / За ред. В.І. Бондаря, В.В. Засенка . – К.: Науковий світ. -2005. – с.135-149.
  3. Соціально-педагогічна підтримка обдарованих дітей-інвалідів. Розділи 1(с.8-31), 3 (с.58-69), 4 (с.69-76), 5 (76-105) / Бондар В,І., Вавіна Л.С., Жук В.В. Засенко В.В., Колупаєва А.А. // Збірник матеріалів / За ред. В.І. Бондаря, В.В. Засенка. – К.: Науковий світ. -2005.
  4. Діти з особливими потребами у початковій школі: поради батькам. Розділ: Допомога у навчанні дітям з порушеннями слуху / Жук В.В. // Діти з особливими потребами у початковій школі: поради батькам: Книга 3 – К.: Науковий світ, 2006. Р. 6. – с. 116-132.
  5. Методичні рекомендації. Навчання української мови у початкових класах шкіл для дітей з порушеннями слуху / Жук В.В. // Київ: Педагогічна думка. – 2007. – 48 с.
  6. Виховання дитини з порушеннями слуху в умовах сім’ї. Розділ: Розвиток мовлення дітей дошкільного віку з порушеннями слуху в умовах сім’ї // Виховання дитини з порушеннями слуху в умовах сім’ї / за ред. Т.В. Сак. – К.: Наук. світ, 2009. –с.22-55.
  7. Путівник для батьків дітей з особливими освітніми потребами. Навчально-методичний посібник у 9 книгах. Книга 3: Дитина із порушеннями слуху / Борщевська Л.В., Жук В.В., Литовченко С.В. // Путівник для батьків дітей з особливими освітніми потребами. Навчально-методичний посібник у 9 книгах / за ред. Колупаєвої А.А. – К.: ТОВ ВПЦ „Літопис-ХХ” – 2010. Серія „Інклюзивна освіта”.
  8. Особливості розвитку, виховання та навчання дітей з порушеннями слуху дошкільного віку: Науково-методичний посібник. Розділ I: Вчимо дошкільників з порушенням слуху розуміти мовлення, говорити, читати і писати / В.В.Жук // Особливості розвитку, виховання та навчання дітей з порушеннями слуху дошкільного віку: Науково-методичний посібник / За ред. Литовченко С.В. – К., Педагогічна думка, 2011. – с. 4-22.
  9. Навчально-методичний посібник для батьків дітей дошкільного віку з особливими потребами: посібник. Розділ ІІІ. (у співавторстві з Борщевською, Л.В., Литовченко С.В.) / за заг. ред. Колупаєвої А.А. – К.: Педагогічна думка, 2012. – с.54-77.
  10. Навчально-наочний посібник «Стежки у світ» для роботи з дошкільниками з порушеннями слуху. Книга ІІ. Розділ 2. Говіркими стежками. / В.В.Жук // Навчально-наочний посібник «Стежки у світ» для роботи з дошкільниками з порушеннями слуху (у 3 книгах) : навч.-наоч. посібник. / Жук В.В., Литовченко С.В., Борщевська Л.В., Литвинова В.В., Федоренко О.Ф., Максименко Н.Л. — Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2014. —  с. 24-67.
  11. Реалізація оновленого змісту освіти дітей з особливими потребами: початкова ланка: Навчально-методичний посібник / Н.Б. Адамюк, Л.Є. Андрусишина, О.О. Базилевська та ін..; НАПН України, ін.-т спец. педагогіки; За редакцією В.В. Засенка, А.А. Колупаєвої, Н.Н. Макарчук, В.І. Шинкаренко – Київ:, «АТОПОЛ», 2014. –336 с.
  12. Інклюзивне навчання дітей із порушеннями слуху та мовлення : з досвіду роботи загальноосвітніх навчальних закладів м. Києва : методичний посібник / за заг. ред. В.В. Жук, Г.В. Шапаренко. – К.: Київський університет ім. Б. Грінченка, 2015. – 192 с.

Статті в енциклопедіях та словниках:

  1. Дитячий садок для глухих дітей / Назарина В.В. // Дефектологічний словник. – Київ: Милосердя України. – 2001.
  2. Дитячий садок для слабочуючих дітей / Назарина В.В.//Дефектологічний словник. – Київ: Милосердя України. – 2001.
  3. Заняття в дитячому садку для глухих дітей / Назарина В.В. // Дефектологічний словник. – Київ: Милосердя України. – 2001.
  4. Заняття в дитячому садку для слабочуючих дітей / Назарина В.В. // Дефектологічний словник. – Київ: Милосердя України. – 2001.
  5. Ясла-садок для дітей з порушеннями слуху / Назарина В.В. // Дефектологічний словник. – Київ: Милосердя України. – 2001.
  6. Освіта осіб з порушеннями психофізичного розвитку / Засенко В.В., Жук В.В. // Енциклопедія освіти / АПН України: К.: Юрінком Інтер. – 2008. – с. 618-619.

Підручники та навчальні посібники:

  1. Розвиток мовлення. Підготовчий клас. Підручник для шкіл для дітей зі зниженим слухом / Жук В.В., Сушко Т.І. // – К.: Інформаційно-аналітична агенція «Наш час», -2013, -176 с.
  2. Розвиток мовлення. Навчальний посібник. Підготовчий клас шкіл для дітей зі зниженим класом / Жук В.В., Сушко Т.І. // – К.: Інформаційно-аналітична агенція «Наш час», -2013, – 120 с.

Програми розвитку та навчальні програми

  1. Програми з педагогічними технологіями для шкіл глухих. Українська мова. Підготовчий, 1-5 класи / Луцько К.В., Назарина В.В., Пущин Е.І., Скрипченко Н.Ф. // – Київ: ІСДО. – 1995. – 172 с.
  2. Програми з педагогічними технологіями для шкіл глухих. Українська мова. Підготовчий, 1-5 класи. / Луцько К.В., Макаренко Г.П., Назарина В.В., Пущин Е.І.// – Київ: Богдана. –2002. –120 с.
  3. Вступ. Українська мова. Підготовчий, 1 класи / Гарбар Т.В., Курушкіна Н.О., Мойсеєнко С.Б. Москаленко Т.І., Назарина В.В. // Програми для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей зі зниженим слухом. – Київ: Богдана, – 2005. – С. 3-48.
  4. Вступ. Українська мова. Підготовчий, 1 класи / Назарина В.В. // Програми для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для глухих дітей – Київ: Богдана, – 2005. – С. 3-37.
  5. Українська мова / Жук В.В. // Програми для 2-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів для дітей зі зниженим слухом. – К.: Видавництво „Неопалима купина”, – 2006, Ч.1. – С. 5-76.
  6. Українська мова / Жук В.В. // Програми для 2-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів для глухих дітей. – К.: Видавництво „Неопалима купина”, – 2006.– С. 5-68.
  7. Вступ. Українська мова . Українська література / Жук В.В. // Програми та рекомендації до розподілу програмного матеріалу загальноосвітніх навчальних закладів для 5-10 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей зі зниженим слухом. – Київ. – 2010. – С. 3-15, 15-138, 138– 80.
  8. Вступ. Мовленнєва лінія. / Жук В.В./ Музично-ритмічний розвиток / Жук В.В., Литовченко С.В., Козлова Т.О. // Стежки у Світ: програма розвитку дітей дошкільного віку зі зниженим слухом / Жук В.В., Литовченко С.В., Максименко Н.Л. та ін. – Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2014. – с. 4-18, 22-51, 227-244.
  9. Вступ. Українська мова / Жук В.В. // Навчальні програми для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для глухих дітей. – 2014. Режим доступу: http://www.mon.gov.ua.
  10. Вступ. Українська мова / Жук В.В. // Навчальні програми для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей зі зниженим слухом. -2014. Режим доступу: http://www.mon.gov.ua.
  11. Вступ. Українська мова. 5 клас / Жук В.В. // Навчальні програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для глухих дітей. – 2014. Режим доступу: http://www.mon.gov.ua.
  12. Вступ. Українська мова. 5 клас / Жук В.В. // Навчальні програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей зі зниженим слухом. – 2014. Режим доступу: http://www.mon.gov.ua.
  13. Українська мова. 6-7 класи. / Жук В.В. // Навчальні програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для глухих дітей. – 2015. Режим доступу: http://www.mon.gov.ua .
  14. Українська мова. 6-7 класи / Жук В.В. // Навчальні програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей зі зниженим слухом. – 2015. Режим доступу: http://www.mon.gov.ua
  15. Українська мова. 8-10 класи. / Жук В.В. // Навчальні програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для глухих дітей. – 2016. Режим доступу: http://www.mon.gov.ua .
  16. Українська мова. 8-10 класи / Жук В.В. // Навчальні програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей зі зниженим слухом. – 2016. Режим доступу: http://www.mon.gov.ua.

Наукові статті:

  1. Проблема мовленнєвого розвитку дітей з порушеннями слуху в умовах інклюзивного навчання / Жук В.В. // Інклюзивна освіта: стан і перспективи розвитку в Україні: Науково-методичний збірник до Всеукраїнської науково-практичної конференції в рамках реалізації проекту „Створення ресурсних центрів для батьків дітей з особливими освітніми потребами” за підтримки програми ІВРР – TACIS Європейської комісії / ВР ”Крок за кроком”. – К.: ФО – П Придатченко П.М., 2007. – с. 60-66.
  2. Організаційно-педагогічний аспект інтегрування дітей із порушеннями слуху у загальноосвітній простір / Жук В.В. // Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами: Зб. наук. праць. – №5(7). – К.: Університет „Україна”, – 2008. – с. 255-261.
  3. Особливості інтегрування дітей з порушеннями слуху в загальноосвітній простір / Жук В.В. // Дефектологія. Особлива дитина. – 2010. -№3. – с. 16-20.
  4. Корекційна складова уроків мовного циклу в основній ланці освіти дітей з порушеннями слуху / Жук В.В. // Дитина із сенсорними порушеннями: розвиток, навчання, виховання. Збірник наукових праць.: Вип. 1. – К., 2010. – с.133-142.
  5. Мовленнєвий аспект інтегрування дітей з порушеннями слуху у загальноосвітні заклади / Жук В.В. // Логопедичний вісник: зб.наук.праць. – К.: Актуальна освіта, – 2010. – Випуск 1. – с. 36-39.
  6. Соціологічний аспект інтегрування дітей з порушеннями слуху у загальноосвітні заклади / Жук В.В. // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови: Науково-методичний збірник. Випуск 12. /за ред.. В.В. Засенка, А.А. Колупаєвої – К., -2010. – с. 98 – 112.
  7. Технології навчання словесного мовлення дітей з порушеннями слуху / Жук В.В. // Дефектологія /Особлива дитина: навчання та виховання №1 (59). 2011. – с. 25- 28.
  8. Науково-методичні засади організації та змісту навчання словесного мовлення дошкільників з порушеннями слуху/ Жук В.В. // Дитина із сенсорними порушеннями: розвиток, навчання, виховання. Збірник наукових праць. / за ред. Литовченко С.В., Гудим І.М. – К.: О.Т. Ростунов, 2011. – Вип. 2. – с.51-58.
  9. Особливості засвоєння української словесної мови дітьми з порушеннями слуху в умовах інклюзивного навчання / Жук В.В. // Дитина із сенсорними порушеннями: розвиток, навчання, виховання: зб. наук. праць: вип. 3/ за ред. Колупаєвої А.А. – К.: Педагогічна думка, 2012, – с.9-15.
  10. Концепція розвитку дошкільної освіти дітей із порушеннями слуху. Проект / Жук В., Литвинова В., Таранченко О., Федоренко О., Шевченко В. // Особлива дитина: навчання і виховання. – № 2. – 2014. – С. 38 – 43.
  11. Оновлення змісту освіти дітей з порушеннями слуху: теоретичні підходи та їх реалізація / Жук В.В. // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови: зб. наук. праць: Вип. 11 / за ред. В.В. Засенка, А.А. Колупаєвої. -2016. – 262 с. – с. 55-62.