Литовченко Світлана Віталіївна

Литовченко Світлана Віталіївна

доктор педагогічних наук
старший науковий співробітник
завідувач

Портфоліо

(ORCID: 0000-0003-0001-4667)
svetalitovchenko@ukr.net

Серед наукових інтересів – науково-методичне забезпечення освіти дітей з порушеннями слуху, організація освітнього процесу для дітей з порушеннями слуху, корекційно-розвивальний супровід дітей раннього та дошкільного віку з порушеннями слуху, діяльність інклюзивно-ресурсних центрів.

Основні публікації:

Статті у виданнях, проіндексованих у базах даних Scopus та/або Web of Science Core Collection

 1. Тороп К., Ярмола Н., Литовченко С., Трикоз С., Шевченко В., Круглик О. Інноваційні підходи до соціалізації дітей з особливими освітніми потребами (порушення інтелектуального розвитку). Kristina Torop, Nataliia Yarmola, Svitloana Lytovchenko, Snizhana Trykoz, Volodymyr Shevchenko, Oksana Kruhlyk. The innovative development of socialization of children with special education needs on the intellectual disability example. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. 2021. 11/02-XXIV (VOL. 11, ISSUE 2, SPECIAL ISSUE XXIV). P.93-97

http://www.magnanimitas.cz/11-02-xxiv
http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/110224/PDF/110224.pdf

ISSN 1804-7890, ISSN 2464-6733 (ONLINE)

 

Статті у виданнях, що внесені до Переліку наукових фахових видань України (група Б)

  1. Литовченко С. Система автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів: контент щодо особливих освітніх потреб. Вісник післядипломної освіти. 2020. Вип. 13 (42). С. 123-140.

http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/visnyk_PO/13_43_2020/Bulletin_13_42_Pedagogika_Lytovchenko.pdf 
https://doi.org/10.32405/2218-7650-2020-13(42)-123-139

  1. Литовченко С. Дистанційне навчання дітей з порушеннями слуху: рекомендації учасникам команди супроводу. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2020. № 3-4 (97-98). С. 301-311.

https://www.researchgate.net/publication/346211016_DISTANCIJNE_NAVCANNA_DITEJ_IZ_PORUSENNAMI_SLUHU_REKOMENDACII_UCASNIKAM_KOMANDI_SUPROVODU 
DOI:10.24139/2312-5993/2020.03-04/301-311

  1. Литовченко С. Перспективи розвитку спеціального закладу освіти (за матеріалами обговорення із педагогами). Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2020. Вип. 4. С. 136-143.

 http://international-relations.knukim.edu.ua/index.php/2307-4906/article/view/224183 
https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2020.224183

  1. Литовченко С. Дошкільна освіта дітей з порушеннями слуху: сучасні моделі та перспективи розвитку. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2021. № 1 (105). С. 87-99.

http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2021_1_43
DOI 10.24139/2312-5993/2021.01/445-458

  1. Литовченко С., Литовченко В. Доступність стоматологічних послуг для людей з порушеннями слуху: комунікація лікаря та пацієнта. Український науково-медичний молодіжний журнал. 2021. 125(3). С. 52-63.

https://mmj.nmuofficial.com/index.php/journal/article/view/831,
https://doi.org/10.32345/USMYJ.3(125).2021.52-63

  1. Литовченко С. Діяльність ІРЦ у системі підтримки дітей з особливими освітніми потребами: актуальні питання. Особлива дитина : навчанні і виховання. 2019. №4 (93). С. 30-36.

http://ojs.csnukr.in.ua/index.php/Exceptional_child/article/view/38 
https://doi.org/10.33189/ectu.v4i93.38

  1. Литовченко С. Ключові аспекти узагальнення результатів оцінювання та підготовки висновку Інклюзивно-ресурсного центру. Освіта осіб з особливими потребами : шляхи розбудови. 2019. № 15. С. 201-211.

https://spp.org.ua/index.php/journal/article/view/22

 

Міжнародні видання

  1. Litovchenko S. Theoretical and normative bases of realization of early intervention to children with hearing impairments. KELM (Knowledge, Education, Law, Management). 2020. № 7 (35). Vol. 2. Р. 3-8. http://kelmczasopisma.com/viewpdf/3053 
    https://doi.org/10.51647/kelm.2020.7.2.1
  1. Litovchenko S. Support of early and preschool children with hearing impairments in the context of educational changes in Ukraine. German International Journal of Modern Science. 2021. № 6. Vol. 3. Р. 19-23. https://ru.calameo.com/read/0063821518cb83d14037a 
    https://doi.org/1024412/2701-8369-2021-6-3-19-23

Монографії

  1. Литовченко С. Діти з порушеннями слуху раннього та дошкільного віку : навчання та супровід : Монографія. К. : ФОП Симоненко О. І., 2020. 356 с.
  2. ЛитовченкоС.В. Науково-методичні засади реалізації змісту програми розвитку дошкільників зі зниженим слухом  : Монографія. К., 2014. С. 3-23 https://lib.iitta.gov.ua/11416
  1. ЛитовченкоС. В. Науково-методичні засади навчання осіб з порушеннями слуху у вищих навчальних закладах: [монографія] К.: Вид-во «ЛІТО». 2007.

Посібники

  1. Сучасний курикулум в освіті дітей з порушеннями слуху : методичні рекомендації / С.В Литовченко, О.М. Таранченко, В.В. Жук, В.М. Шевченко, В.В. Литвинова, О.Ф. Федоренко. Кропивницький: Імекс-ЛТД, 2021. 322 с.
  2. Учні початкових класів із порушеннями слуху: навчання та розвиток: навч.-метод. посіб. / С. В. Кульбіда, С. В. Литовченко, В. В. Жук, В. В. Литвинова. Харків : Вид-во «Ранок», 2020. 144 с. http://lib.iitta.gov.ua/724437/ https://lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/shop/products/59/11/1159/images/1216/1216.970.jpg
  3. Навчання дітей із порушеннями слуху: навч.-метод. посіб. / О. М. Таранченко, О. Ф. Федоренко, В. В. Жук, В. В. Литвинова, С. В. Литовченко, С. В. Кульбіда. Харків : Вид-во «Ранок», 2019. 216 с. http://lib.iitta.gov.ua/719471/
  4. Дитина з порушенням слуху/ С. В. Литовченко, В. В. Жук, О. М. Таранченко. Київ : Літера ЛТД, 2019. 56 с. (Серія «Інклюзивне навчання»).
  5. Литовченко С. В. Соціально-особистісний розвиток дошкільників з порушеннями слуху. Новий формат освітнього середовища: діти з порушеннями слуху у дошкіллі : навч.-метод. посібник. К. : ФОП Симоненко О. І., 2019. С. 238-323.
  6. Дитина з порушенням слуху: навігація для батьків/ В. В. Жук, В. В. Литвинова, С. В. Литовченко, Н. В. Піканова, О. М. Таранченко. Київ, Медичний центр слухової реабілітації «АВРОРА», Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, 2018. 47 с. http://lib.iitta.gov.ua/715811/
  7. Дитина з порушенням слуху/ С. В. Литовченко, В. В. Жук, О. М. Таранченко. Харків : Вид-во «Ранок», ВГ «Кенгуру», 2018. 56 с. (Інклюзивне навчання за нозологіями). http://lib.iitta.gov.ua/714037/
  8. Литовченко С. В. Діяльність навчально-реабілітаційного центру в новому освітньому контексті. Освіта дітей з порушеннями слуху: сучасні тенденції та технології : навч.-метод. посібник. К. : Вид. ФОП Симоненко О. І., 2018. С. 31-61. http://lib.iitta.gov.ua/716978/