РЕГІОНАЛЬНИЙ КРУГЛИЙ СТІЛ У МІСТІ ХАРКОВІ

7 лютого 2024 року у місті Харкові відбувся Регіональний круглий стіл «Проблеми інтегрованого навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах воєнного стану», співорганізаторами якого були: Харківська обласна військова адміністрація, Департамент науки і освіти Харківської обласної ради, Департамент освіти Харківської міської ради, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, КЗ «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» ХОР, ВГО «Українська асоціація корекційних педагогів», Представництво Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.

Метою заходу, в якому активну участь взяли наукові співробітники Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, було обговорення практичних шляхів підвищення ефективності освіти дітей з особливими освітніми потребами в закладах дошкільної та загальної середньої освіти Харківського регіону в умовах воєнного стану.

Зокрема, Олена Чеботарьова, доктор педагогічних наук, завідувач відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, презентувала виступ на тему «Технології психолого-педагогічного супроводу та навчання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах війни: практичні поради», в якому представила технології психолого-педагогічного супроводу дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах кризових викликів сьогодення.

Було висвітлено важливі напрями допомоги та психоемоційної підтримки дітей з порушеннями інтелектуального розвитку у випадку реакції на стрес та критичну ситуацію, застосування технологій розвитку провідних видів діяльності на основі компетентнісно-орієнтованого навчання, сучасні науково-методичні напрацювання відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку та ін.

Юлія Рібцун, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, старший науковий співробітник відділу логопедії, презентувала виступ на тему «Допомога дітям з особливими мовленнєвими потребами в умовах воєнного стану», в якому йшлося про супровід дітей з особливими мовленнєвими потребами в умовах воєнних дій. Було зроблено акцент на важливості застосування біо-психо-соціальної моделі розвитку дитячого організму, нейропсихологічного підходу в навчально-виховній та корекційно-розвивальній роботі з дітьми, які мають функціонально-мовленнєві труднощі.

Серед численних учасників заходу були викладачі, науковці, представники відділів освіти селищних рад, працівники інклюзивно-ресурсних центрів, закладів дошкільної та загальної середньої освіти, спеціальних закладів.

Висловлюємо щиру вдячність ректору Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, доктору педагогічних наук, професору, члену-кореспонденту НАПН України Юрію Бойчуку – модератору заходу, всім організаторам за сприяння у підвищенні ефективності освіти осіб з особливими потребами в умовах воєнного стану, фахової компетентності педагогів, популяризації і впровадженні сучасних науково-методичних напрацювань в практику навчання таких осіб.

Бажаємо усім подальших успіхів та мирного неба над Україною!