Колупаєва А.А., Таранченко О.М. (2023). Діти з особливими освітніми потребами: навчання та супровід у період повоєнної відбудови: навчально-методичний посібник (Серія «Інклюзивна освіта»). Київ, 2023. 192 с.
У посібнику представлено технологічний і методичний інструментарій навчання та супроводу учнів з особливими освітніми потребами, що ґрунтується на спільних фундаментальних засадах і цілісно охоплює освітню практику як в інклюзивних класах, так і в спеціальних закладах освіти. Читачам представлено два умовних блоки технологій викладання та технологій супроводу, які деталізуються в низці стратегій, методичних прийомів, практик втручання, що збагатять професійний інструментарій педагогів закладів освіти.
Параграфи послідовно алгоритмізують організацію ефективної практики навчання дітей з ООП (процесу викладання, оцінювання, індивідуалізації навчального процесу, розроблення проміжних цілей та адаптацій тощо). Друга частина посібника висвітлює окремі аспекти практичного супроводу дітей з ООП, а також їхніх батьків, взаємодію команди психолого-педагогічного супроводу у вирішенні низки проблем соціального та академічного залучення таких учнів, їхнього розвитку та збереження здоров’я.
Особливу увагу приділено проблемам, зумовленим війною та її наслідками, що дасть змогу педагогам ефективно організовувати процес навчання, супроводу таких учнів, взаємодії з фахівцями ІРЦ, батьками. Посібник адресовано педагогічним працівникам спеціальних закладів, інклюзивних класів, фахівцям ІРЦ, слухачам курсів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, студентам педагогічних ВУЗів, батькам дітей з ООП.