СПІВПРАЦЯ ТРИВАЄ!

27 лютого 2025 року у форматі офлайн відбувся науково-методичний семінар «Шляхи попередження та подолання дисграфії та дислексії», який було зорганізовано науковцями відділу логопедії Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України та фахівцями Інклюзивно-ресурсного центру №10 Шевченківського району міста Києва.

Семінар проводився в контексті реалізації проєкту «Методична студія» (угода про співпрацю Інституту й ІРЦ), що спрямований на упровадження результатів наукових досліджень у практику роботи фахівців, зокрема проведення спільних заходів з метою безперервного професійного розвитку освітян Шевченківського району.

У заході взяли участь фахівці ІРЦ, вчителі-логопеди закладів дошкільної освіти, логопедичних пунктів, вчителі та асистенти вчителів початкових класів, вчителі-предметники.

Увагу учасників було зосереджено на інноваціях організації дослідницької діяльності науковців відділу та особливостях організації логопедичного супроводу дітей з особливими мовленнєвими потребами з позицій психолінгвосинергетичного підходу, що дало змогу розглянути й обговорити результати аналізу стану нейрофізіологічного підґрунтя, вищих психічних функцій різної модальності, інтегративної діяльності аналізаторних систем, лінгвістичної складової, специфіки індивідуальної адаптації дитячого організму до власних можливостей функціонування в умовах опанування писемного виду мовленнєвої діяльності.

Основою дискусії виступили доповіді наукових співробітників відділу:

– «Особливості становлення писемного виду мовленнєвої діяльності: сучасні уявлення, визначення, інструментарій подолання» (Еляна Данілавічютє, в.о. завідувача відділу логопедії, канд. пед. наук, ст. наук. співроб.);

– «Взаємозв’язок усного та писемного мовлення молодших школярів з особливими мовленнєвими потребами» (Юлія Рібцун, старший науковий співробітник відділу логопедії, канд. пед. наук, ст. наук. співроб.).

Зміст виступів дав змогу ознайомитися із сучасним трактуванням особливостей розвитку писемного виду мовленнєвої діяльності, технологією їх виявлення та подолання з урахуванням нейропсихолінгвістичних механізмів їх виникнення.

Під час заходу було представлено ресурси Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України:

– електронну бібліотеку НАПН України, де можна ознайомитися з напрацюваннями науковців https://lib.iitta.gov.ua/view/divisions/ins=5Fspe=5Fped/;

– психологічний консультативно-тренінговий центр – консультативна та методична допомога для педагогів та батьків https://ispukr.org.ua/?p=6083;

– фахові періодичні видання Інституту – журнал «Особлива дитина: навчання і виховання» https://ojs.csnukr.in.ua/index.php/Exceptional_child і науково-методичний збірник «Освіта осіб з особливими освітніми потребами: шляхи розбудови» https://spp.org.ua/index.php/journal;

– курси підвищення кваліфікації педагогів https://ispukr.org.ua/?page_id=344 та ін.

Висловлюємо щиру вдячність співорганізаторам – директорці ІРЦ №10 Олені Воробей і фахівчині (консультантці), модераторці цього заходу Євгенії Левіній, а також всім учасникам семінару, який є продовженням плідної співпраці науковців Інституту і фахівців ІРЦ.

Дякуємо ЗСУ за можливість рухатися вперед шляхом розбудови сучасного українського суспільства з високим рівнем інклюзивної культури!