СПІВПРАЦЯ З ЗАКЛАДАМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТРИВАЄ!

26-27 березня 2025 року на базі Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського відбулася ІХ Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Актуальні проблеми формування творчої особистості педагога в контексті наступності дошкільної та початкової освіти» у рамках проєктів Еразмус + Jean Мonnet : Module

Організатором форуму виступила кафедра дошкільної освіти Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Співорганізаторами заходу виступили зарубіжні партнери з Польщі, Швеції, Латвії, Туреччини, Данії, Англія, Ірландії, США.

До організації долучились: Національний Еразмус+ офіс в Україні, Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, Інститут проблем виховання Н аціональної академії педагогічних наук України, 18 закладів вищої освіти, громадські організації, зарубіжні школи, заклади дошкільної та загальної середньої освіти з різних регіонів України.

Від Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України на пленарному засіданні виступила Олена Чеботарьова, завідувач відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, докт. пед. наук, проф., з темою «Формування фахової компетентності педагога щодо роботи з дітьми з особливими освітніми потребами».

У доповіді прозвучали важливі складові фахової компетентності педагога у роботі з дітьми з ООП, було представлено напрацювання Інституту та відділу, які сприятимуть підвищенню якості освіти дітей з ООП в умовах спеціального та інклюзивного навчання.

До роботи конференції долучилися також співробітники відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку ІСПП імені Миколи Ярмаченка: Ірина Гладченко, Ганна Блеч, Сніжана Трикоз, Оксана Мякушко, Інна Бобренко, які брали участь в обговоренні актуальних питань освіти дітей з ООП дошкільного та молодшого шкільного віку.

Конференція об’єднала наукову, освітянську спільноту України й зарубіжжя для обговорення найважливіших проблем, що стосуються підготовки творчого педагога. Цьогоріч у заході взяло участь понад 700 науковців, педагогів-практиків, здобувачів вищої освіти з різних куточків України: Чернігова, Миколаєва, Сум, Харкова, Бердянська, Мелітополя, Запоріжжя, Полтави, Вінниці, Києва, Житомира, Хмельницького, Луцька, Рівного, Івано-Франківська, Коломиї, Львова, Чернівців, Тернополя, Хуста.

У процесі роботи конференції дискутувалися такі актуальні теми, як:
– творча діяльність педагога в контексті реалізації завдань перспективності й наступності дошкільної освіти та початкової школи;
– творчий підхід до організації дошкільної освіти як передумова особистісного зростання дитини;
– творча активність учителя початкових класів Нової української школи як умова реалізації продуктивної освітньої стратегії;
– євроінтеграційний контекст підготовки творчих педагогів в освітньому процесі закладу вищої освіти;
– психологічна безпека здобувачів освіти в закладах різних типів і форм власності в контексті реалізації творчо орієнтованої парадигми в умовах війни;
– створення відкритого зеленого середовища і заходів для дітей на свіжому повітрі: європейський вимір та українські традиції;
– підготовка майбутніх учителів до екологічної освіти підростаючого покоління;
– соціальна інтеграція дітей з особливими потребами у середовищі різноманіття та інклюзії: європейські підходи.

Під час пленарного засідання виступило 15 спікерів з України, Польщі, Ірландії, США, Данії. Крім того, учасники конференції відвідали цікаві майстер-класи від науковців та практиків.

Щиро вдячні організаторам міжнародної конференції за співпрацю та обмін цікавим досвідом роботи щодо реалізації сучасної освіти в України та за кордоном!