ДБАЄМО ПРО ЯКІСТЬ ОСВІТНЬО-НАУКОВИХ ПРОГРАМ!

10 квітня в Інституті спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України у форматі офлайн / онлайн відбулася зустріч робочих груп з оновлення освітньо-наукових програм «Спеціальна педагогіка» і «Спеціальна психологія» третього рівня вищої освіти у галузі знань А Освіта зі спеціальності А 6 Спеціальна освіта (за спеціальностями) та з галузі знань С Соціальні науки, журналістика, інформація та міжнародні відносини зі спеціальності С 4 Психологія з стейкхолдерами, в якій взяли участь співробітники та аспіранти Інституту.

Гаранти освітньо-наукових програм «Спеціальна педагогіка» (Світлана Кульбіда, докт. пед. наук, проф.) і «Спеціальна психологія» (Ірина Омельченко, докт. психол. наук, проф.) презентували результати моніторингу якості освіти випускників 2024 року, проаналізували існуючі інструменти та механізми реалізації здобувачами індивідуальної освітньої траєкторії в межах опанування освітньо-наукових програм, підготовлених викладачами Інституту та охарактеризували перелік вибіркових освітніх компонентів.

Завідувачі відділів Олена Чеботарьова, докт. пед. наук, проф.; Світлана Литовченко, докт. пед. наук, ст. наук. співроб.; Ольга Бабяк, канд. психол. наук, ст. дослідн.; Еляна Данілавічютє, канд. пед. наук, ст. наук. співроб., окреслили пріоритетні завдання підготовки докторів філософії в умовах воєнного часу, звернули увагу на особливості організації лекційних та практичних занять в умовах дистанційного навчання, дотримання вимог академічної доброчесності здобувачами вищої освіти.

В обговоренні освітньо-наукових програм також взяли участь: Ірина Астремська, докт. психол. наук, доц., в.о. професора кафедри психології Навчально-наукового медичного інституту Чорноморського національного університету імені Петра Могили; Ганна Соколова, докт. психол. наук, проф., чл.-кор. НАПН України, директор Навчально-наукового інституту фізичної культури, спорту та реабілітації ДЗ «Південноукраїнський національний університет імені К.Д. Ушинського»; Ольга Форостян, докт. пед. наук, проф., завідувач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти і реабілітації ДЗ «Південноукраїнський національний університет імені К.Д. Ушинського».

Під час обговорення стейкхолдерами було висловлено рекомендації щодо вдосконалення змісту освітньо-наукових програм та шляхів їх впровадження, а також акцентовано увагу на необхідності розширення інноваційного та практичного контексту освітніх компонентів з урахуванням основних положень Закону України «Про освіту» і Закону України «Про систему охорони психічного здоров’я в Україні», наданні консультативної допомоги аспірантам у визначенні шляхів професійного зростання.

Аспірант першого року навчання Євгеній Коломієць та аспірантка другого року навчання Ольга Волошина підтвердили позитивні результати моніторингу якості підготовки аспірантів очної і заочної форм навчання 2024 року.

У підсумку учасники зустрічі відзначили належний рівень освітньо-наукових програм «Спеціальна педагогіка» і «Спеціальна психологія» підготовки докторів філософії в Інституті спеціальної педагогіки та психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України і висловили підтримку щодо їх подальшої реалізації у навчальному процесі.

Щиро дякуємо шановним стейкхолдерам та здобувачам вищої освіти за співпрацю і конструктивні пропозиції!