
З огляду на виклики, спричинені війною, загрози гуманітарних криз та необхідність повоєнного відновлення України, а також враховуючи нагальну потребу у реформуванні освітніх і наукових процесів, відбулося підписання Меморандуму про співпрацю між двома інституціями, які об’єднали свої зусилля задля розвитку науково-освітнього потенціалу держави.
Сторонами Меморандуму виступили:
• Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України в особі директора, доктора психологічних наук, професора, члена-кореспондента НАПН України Лесі Іванівни Прохоренко;
• ТОВ «Міжнародний інститут інклюзії» в особі директора, кандидата педагогічних наук, доцента Зоряни Павлівни Ленів.
Сторони визнають критичну роль освіти, науки та професійного розвитку у забезпеченні стійкого майбутнього. Особливу увагу приділено потребам реформування системи спеціальної та інклюзивної освіти, а також підтримці молодих учених і фахівців у галузях психології, педагогіки, медицини та соціальної роботи.
Підписання Меморандуму засвідчило прагнення сторін до активізації міжінституційного співробітництва, обміну знаннями та кращими практиками, спільної реалізації освітніх і науково-практичних проєктів.
Основні напрями співпраці передбачають:
• розроблення та видання навчально-методичної літератури для осіб з особливими освітніми потребами;
• організацію спільних вебінарів, семінарів і конференцій;
• проведення курсів підвищення кваліфікації для фахівців різних освітніх та соціальних галузей;
• розроблення інноваційних освітніх методик і технологій інклюзивного навчання;
• створення умов для професійного зростання педагогів і наукового розвитку молодих учених.

Таким чином, підписання Меморандуму стало важливим кроком у зміцненні партнерських відносин між науковою та освітянською спільнотою.
Сторони засвідчили готовність до консолідації ресурсів і знань задля формування стійкої освітньої системи, здатної відповідати викликам сьогодення та сприяти майбутньому розвитку України.