Науково-практичний семінар «Створення навчального середовища для дітей з особливими освітніми потребами»

Cпівробітниками  відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку (лабораторії олігофренопедагогіки)(Чеботарьова О.В., Гладченко І.В., Ярмола Н.А., Блеч Г.О., Сухіна І.В., Мякушко О.І.) Інституту спеціальної педагогіки НАПН України спільно з колегами спеціальної  загальноосвітньої школи «Надія» (Синиця О.О., Білорус Л.В., Шорохова В.В., Величко Н.В., Гусельцева А.С., Гладких Н.В., Здоровенко Н.В.) на базі Науково-методичного центру управління освіти Солом’янського району в місті Києві (Судак Л.Р., Маслова Л.М.) організовано та проведено

Науково-практичний семінар «Створення навчального середовища для дітей з особливими освітніми потребами» для заступників директорів з навчально-виховної роботи в початкових класах.

Чеботарьова О.В., завідувач відділу, канд. пед. наук, ознайомила присутніх з напрямами діяльності відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку та представила доповідь « Індивідуальний та диференційований підходи як умова забезпечення навчання школярів з інтелектуальними порушеннями».

Гладченко І.В., канд. пед. наук, порушила питання поліфункціональної сутності професійної діяльності вчителя в умовах інклюзивної освіти.

 У доповіді було висвітлено сучасний підхід щодо векторності та технологічності професійної педагогічної діяльності учителя, спрямованих на досягнення освітньої мети та результативності впровадження інклюзивної форми навчання.

Зазначено функціональні ролі педагога, які він виконує, організовуючи роботу з учнями, їхніми батьками та іншими фахівцями, котрі працюють у класі.

Розкрито якісні показники планування та організації навчально-виховного процесу для задоволення освітніх потреб усіх дітей.

Ярмола Н.А., канд. пед. наук, розкрила основні аспекти навчання дітей з інтелектуальними порушеннями в умовах інклюзивного навчального середовища, практично продемонструвала як скласти індивідуальну програму розвитку дитини, яка перебуває в інклюзивному середовище.

В ході зустрічі було обговорено ряд питань щодо інноваційних змін в освіті дітей з особливими потребами. Представлено досвід створення навчального середовища для таких дітей в СЗОШ « Надія» ( виступили з презентаціями Білорус Л.В., заступник директора з навчально-виховної роботи, Шорохова В.В., заступник директора з соціально-реабілітаційнох роботи, Гусельцева А.С., заступник директора з виховної роботи).

Учасники заходу мали змогу ознайомитись з презентацією Гладких Н.В. «Особливості створення освітнього середовища для дітей з порушенням зору».  Під час заходу  порушувались питання організації роботи інклюзивних класів ( Логвинюк Н.К., завідувач районної  психолого-медико-педагогічної консультації).

Щиро дякуємо усім за співпрацю та активну участь!