19-30 березня 2018 року на базі Комунального закладу «Одеська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат № 97 І-ІІ ступенів» відбулися курси підвищення кваліфікації для педагогів закладів для дітей з порушенням слуху.
Співробітниками Інституту спеціальної педагогіки НАПН України – Литовченко С.В., Литвиновою В.В., Жук В.В., Пікановою Н.В. (відділ освіти дітей з порушеннями слуху), Чеботарьовою О.В. (відділ освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку) на основі ліцензованої програми із врахуванням запитів саме цієї школи розроблено інноваційну навчальну програму (3 модулі, 72 навчальні години), зміст якої побудовано із врахуванням останніх тенденцій та сучасних вимог до організації освіти дітей з порушеннями слуху. Програма курсів є унікальною, адже її автори та викладачі – наукові співробітники єдиної в Україні профільної наукової установи; залучення двох відділів Інституту сприяє комплексному підходу до змісту та реалізації програми.
Модуль I. Актуальні підходи до навчання та розвитку дітей з порушеннями слуху в умовах модернізації освіти.
Модуль II. Реалізації корекційно-розвивальної складової в освіті дітей з порушеннями слуху.
Модуль III. Психолого-педагогічний супровід дітей зі складними порушеннями розвитку (порушеннями слуху та інтелекту) у спеціальному закладі освіти.
З кожної теми розроблено авторські тренінги, спрямовані на більш глибоке розуміння та практичне втілення основних питань у межах курсу, що сприяло ефективності засвоєння змісту програми.
Надзвичайна професійна атмосфера під час реалізації програми курсів підвищення кваліфікації залишила позитивні враження як в учасників курсів, так і викладацького складу! Активність усіх учасників, участь в обговореннях, практичних видах робіт, аргументоване відстоювання власної думки і повага до інших, сучасне мислення в контексті НУШ, а також любов до дітей та творчий підхід, – саме такими запам’ятаються нам дні, проведені в м. Одесі на курсах підвищення кваліфікації.
Особливо хочеться підкреслити, що слухачі курсів – педагоги однієї школи (вихователі, вчителі початкової і середньої школи, фахівці з корекційних курсів, адміністрація) – одна професійна команда. Таким чином враховану одну з актуальних сучасних тенденцій щодо освіти дітей з порушенням слуху, що передбачає професійне співробітництво та залучення різних фахівців.
Вищезазначене сприяло підвищенню рівня компетентності педагогічного колективу з заявленої проблематики.
Вітаємо слухачів курсів з успішним завершенням навчання та отриманням Свідоцтв про підвищення кваліфікації державного зразка!
Викладацький склад Інституту вдячний за професійну співпрацю і сподівається на її продовження!