Семінар «Бімодально-білінгвальний підхід до організації ефективного освітнього простору для дітей з порушеннями слуху»

6 грудня 2018 р. відділ навчання жестової мови на базі КЗО Багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр «Сузір’я» Дніпропетровської обласної ради провів науково-практичний семінар «Бімодально-білінгвальний підхід до організації ефективного освітнього простору для дітей з порушеннями слуху» (м. Кривий Ріг), присвячений 25-річному ювілею з нагоди створення Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

Учасників семінару привітав в.о. директора Багатопрофільного навчально-реабілітаційного центру «Сузір’я» Анатолій Коломоєць. З побажаннями плідної й цікавої роботи виступила Олена Філіпенко, головний спеціаліст відділу дошкільної освіти та соціального захисту департаменту освіти і науки облдержадміністрації.

Надзвичайний інтерес і захоплення учасників семінару викликав урок української жестової мови, що був проведений Ольгою Білановою, досвідченим вчителем жестової мови.

В доповідях спікерів семінару – Наталії Адамюк, к.п.н., с.н.с. відділу навчання жестової мови; Ігоря Бондаренко, перекладача жестової мови вищої категорії, перекладача жестової мови та ведучого програм КП Київської міської ради «Телекомпанія «Київ»; Олени Дробот, к.п.н., с.н.с. відділу навчання жестової мови; Анни Замша, к.психол.н, завідувача відділу навчання жестової мови – було розкрито специфіку реформування сучасної системи освіти дітей із порушеннями слуху. Ключовими питаннями активного обговорення учасників стали особливості та технології бімодально-білінгвального (жестово-словесного) підходу до навчання дітей глухих та зі зниженим слухом, питання фахової підготовки і підвищення кваліфікації педагогів до роботи в сучасних освітніх реаліях, роль калькованого жестового мовлення та усного мовлення як засобів навчання та ін. Увазі учасників семінару також було презентовано доповідь про лінгвістичні особливості української жестової мови, зокрема, специфіку вираження різних частин мови й граматичні правила побудови простих жестових речень тощо.

Щирі посмішки та гарний настрій учасникам подарували учні, батьки і педагоги закладу, які виступили з творчим звітом про результати освітньо-реабілітаційного процесу.

Колектив відділу навчання жестової мови висловлює щиру подяку всім працівникам Багатопрофільного навчально-реабілітаційного центру «Сузір’я» за гостинність, активність та вболівання за якість освіти дітей з порушеннями слуху.