Науковий семінар «Інклюзивне навчання як один із пріоритетних напрямів забезпечення рівного доступу дітей до освіти».

28 лютого 2019 р. на базі Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» відбувся науковий семінар «Інклюзивне навчання як один із пріоритетних напрямів забезпечення рівного доступу дітей до освіти». Захід був організований центром підтримки інклюзивної освіти для практичних психологів, вчителів-дефектологів та вчителів-логопедів інклюзивно-ресурсних центрів Київської області. Всього у заході взяло участь 65 осіб.

У роботі семінару взяли участь науковці Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України:

− Коваль Людмила Вікторівна, завідувач відділу інклюзивного навчання, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник

− Компанець Наталія Миколаївна,  кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник відділу інклюзивного навчання

У ході семінару були висвітлені наступні питання:

  • Інклюзія для всіх: освітня політика та практика;
  • Інклюзивно-ресурсний центр як нова установа освіти;
  • Організація та облік роботи фахівців інклюзивно-ресурсного центру;
  • Інклюзивно-ресурсні центри як осередки для забезпечення додаткової підтримки закладам освіти з інклюзивним навчанням.

Учасники отримали кваліфіковану та вичерпну інформацію щодо пріоритетного значення інклюзивного навчання для забезпечення якісної освіти усіх дітей, у тому числі дітей з особливими освітніми потребами, а також для побудови інклюзивного суспільства. Організація інклюзивного навчання у  закладах освіти забезпечує урахування індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами на основі застосування особистісно орієнтованих освітніх технологій, використання сучасного обладнання, здійснення можливості рівноправної участі у житті учнівської  громади.

Також учасники семінару отримали рекомендації щодо реалізації основних функцій інклюзивно-ресурсних центрів, зокрема запровадження прогресивних та якісних підходів до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Організація надання ефективної допомоги дітям з особливими освітніми потребами залежить від об’єднання зусиль органів влади,  інклюзивно-ресурсних центрів, закладів освіти. Взаємодія інклюзивно-ресурсних центрів та команди психолого-педагогічного супроводу дитини забезпечує  ефективність організації надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, а також визначає оптимальний освітній маршрут кожної дитини.

Надано поради щодо особливостей розвитку, навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами та забезпечення їх освітніх потреб.