Обласний семінар «Науково-методичне забезпечення реалізації концепції Нової української школи та Державного стандарту для дітей з особливими освітніми потребами»

4 березня 2019 р. на базі Новоушицької спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату Хмельницької обласної ради (смт. Нова Ушиця Хмельницької обл.) відбувся обласний семінар «Науково-методичне забезпечення реалізації концепції Нової української школи та Державного стандарту для дітей з особливими освітніми потребами», у роботі якого взяли участь наукові співробітники Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

Мета семінару полягала в:

− ознайомленні учасників із науково-методичним та програмним забезпеченням навчально-корекційного процесу в спеціальних закладах освіти відповідно до Державного стандарту для дітей з особливими освітніми потребами, з досвідом роботи щодо удосконалення існуючих і впровадження нових форм та методів корекційної роботи з дітьми з порушеннями слуху та мовлення в умовах реалізації Концепції Нової української школи;

− підвищенні рівня професійної компетентності вчителів-дефектологів (сурдопедагогів), учителів-логопедів закладів освіти у роботі з дітьми з порушеннями слуху та мовлення;

− обговоренні проблем співпраці педагогічних працівників закладів спеціальної, загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації ефективної навчально-корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

З вітальним словом звернувся до учасників семінару Берека Віктор Євгенович, ректор Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, д.п.н., проф.

З презентацією закладу «Працюємо по-новому» виступила Чорноконь Світлана Василівна, директор Новоушицької спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату Хмельницької обласної ради.

Гол.н.сп. відділу навчання жестової мови, д.п.н., проф. Кульбіда Світлана Вікторівна виступила з доповіддю «Сучасні наукові підходи до освітнього розвитку глухих дітей. Навчально-методичне забезпечення комунікативної діяльності глухих дітей в умовах двомовного навчання».

С.н.с., к.п.н., с.н.с. відділу логопедії Рібцун Юлія Валентинівна виступила з доповіддю «Діти з тяжкими порушеннями мовлення в Новій українській школі. Використання діагностичного психолінгвістичного комплексу пізнавального розвитку молодших школярів із тяжкими порушеннями мовлення у роботі вчителя-логопеда та практичного психолога».

Продовжила роботу семінару Петрашко Людмила Григорівна, головний лікар-сурдолог Департаменту охорони здоров’я Хмельницької обласної державної адміністрації доповіддю «Реабілітація дітей з порушеннями слуху на базі обласного сурдологічного кабінету».

Інтерес учасників семінару викликали виступи Дупляк Тетяни Василівни, начальника управління освітньої діяльності та організаційного забезпечення Департаменту освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації, Грицюк Нінель Григорівни, методиста корекційної педагогіки та спеціальної освіти науково-методичного центру дошкільної, початкової та спеціальної освіти Хмельницького ОІППО, Гудзенко Надії Григорівни, заступника директора з навчально-виховної роботи Новоушицької спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату та вчителів.

Вчитель першого класу Хмельницької середньої загальноосвітньої школи № 33 Голуб Любов Анатоліївна презентувала практичний досвід з теми «Реалізація програми Нової української школи у навчанні дітей з порушеннями слуху в умовах спеціального закладу».

Вчитель-логопед Ізяславського навчально-реабілітаційного центру Лисай Жанна Георгіївна познайомила слухачів з досвідом роботи з теми «Корекційна робота з дітьми з тяжкими порушеннями мовлення дошкільного віку в навчально-реабілітаційному центрі».

З Новоушицькою спеціальною загальноосвітньою школою-інтернатом Хмельницької обласної ради відділом логопедії Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка було підписано угоду про співпрацю.

Значний інтерес учасників викликали науково-практичні розробки наукових співробітників Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка, зокрема:

− Українська жестова абетка (Н. В. Іванюшева, С. В. Кульбіда, 2006);

− Комплекс дактильно-жестових вправ до посібника «Українська жестова абетка», опт. диск (СD-ROM) (С. В. Кульбіда, В. Л. Шевченко, Н. В. Іванюшева, 2005);

− Жестівник «Українська жестова мова» (С. Кульбіда, І. Чепчина, Н. Адамюк, Н. Іванюшева, 2011);

− Дитина з порушенням мовленнєвого розвитку (Ю. В. Рібцун, 2018);

− Програма з корекційно-розвиткової роботи «Корекція розвитку» для 1-4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з тяжкими порушеннями мовлення [Електронний ресурс] Режим доступу до вид.: http://lib.iitta.gov.ua/711391/ (Ю. В. Рібцун, 2018);

− Навчально-методичний комплект «Я учуся розмовляти» (Ю. В. Рібцун, 2019) та ін.

Роботу семінару було завершено творчими виступами учнів школи.