Всеукраїнська науково-практична конференція «Психолого-педагогічні стратегії безбар’єрного освітнього середовища для дітей з порушеннями зору»

12 березня 2019 р. на базі загальноосвітнього навчального закладу І-Ш ступенів «Спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №5 імені Я.П. Батюка» відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Психолого-педагогічні стратегії безбар’єрного освітнього середовища для дітей з порушеннями зору». Захід було організовано Відділом освіти дітей з порушеннями зору Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України спільно з загальноосвітнім навчальним закладом І-Ш ступенів «Спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №5 імені Я.П. Батюка» та Асоціацією дієвих психологів України.

 

Для плідної співпраці зібралися представники Міністерства освіти і науки України, Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова,  науковці й викладачі ВНЗ, відомі громадські діячі, педагоги ЗНЗ та батьки дітей з порушеннями зору. На конференції були підняті наступні актуальні питання:

  • реалізації державної політики у сфері освіти осіб з особливими освітніми потребами;
  • актуальних проблем підготовки фахівців-тифлопедагогів в Україні;
  • проблема психологічної інвалідизації особистості;
  • безбар’єрного освітнього простору для учнів з порушеннями зору в шкільному музеї;
  • виготовлення засобів з адаптації середовища для людей з вадами зору;
  • безбар’єрного освітнього середовища в контексті загальної доступності об’єктів закладів освіти для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
  • дидактичних матеріалів універсального дизайну для дітей з порушеннями зору;
  • інклюзивного навчання незрячих учнів;
  • психологічних бар’єрів в освітній діяльності дітей з порушеннями зору та стратегії їх подолання;
  • партнерства у ранньому втручанні в роботі з родинами дітей з порушеннями зору;
  • танцювально-рухової терапії в системі послуг раннього втручання для дітей з глибокими порушеннями зору;
  • організації корекційно-розвивальних занять з просторового орієнтування для дітей молодшого шкільного віку з глибокими порушеннями зору;
  • модифікації навчально-методичного та дидактичного забезпечення для дітей з порушеннями зору;
  • анімалотерапії, як засобу соціалізації та комунікації дітей з порушеннями зору.

З цікавими та ґрунтовними доповідями виступили:

Дмитрієва-Заруденко Юлія Володимирівна – начальник відділу інклюзивної освіти та діяльності інклюзивно-ресурсних центрів департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України;

Синьова Євгенія Павлівна – д.психол.наук, професор, завідувач кафедри офтальмопедагогіки та офтальмопсихології факультету спеціальної педагогіки та інклюзивної освіти НПУ імені М.П Драгоманова;

Кобильченко Вадим Володимирович – д.психол.н., ст.н.сп. головний науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями зору Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

­ Костенко Тетяна Миколаївна – к.психол.н., завідувач відділу освіти дітей з порушеннями зору Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, психолог;

Рубель Руслан Валерійович – технічний директор Ресурсного центру «Безбар’єрна Україна»;

Антонюк Катерина Василівна – директор  загальноосвітнього навчального закладу І-Ш ступенів «Спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №5 імені Я.П. Батюка»  м. Києва;

Свєт Євгеній Олександрович – вчитель загальноосвітнього навчального закладу І-Ш ступенів «Спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №5 імені Я.П. Батюка»  м. Києва;

Петрикіна Анна Сергіївна – керівник Музею історії закладу (Комунальний заклад «Харківський спеціальний навчально-виховний комплекс імені В.Г. Короленка», аспірантка Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Поліщук Петро Степанович – керівник відокремленого підрозділу ВГО людей з інвалідністю по зору «Генерація успішної дії» у Рівненській області, радник Рівненського міського голови з питань людей з інвалідністю, бібліотекар, тренер-консультант Інтернет-центру «Окуляр» РОУНБ;

Покутнєва Світлана Олексіївна – к.пед.н., ст.н.сп., Вавіна Людмила Сергіївна – к.пед.н., ст.н.сп., Малинович Лариса Михайлівна – к.психол.н., доцент кафедри прфесійної освіти та інноваційних технологій Інституту післядипломної освіти та довузівської підготовки Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника;

Кривошей Ніна Василівна – заступник директора Хмельницького ліцею №15 імені Олександра Співачука;

Симчук Валентина Петрівна – вчитель початкових класів Хмельницького ліцею №15 імені Олександра Співачука;

Цепух Тетяна Анатоліївна – вихователь-методист ЗДО для дітей з вадами зору м. Рівне;

Одейчук Ольга Володимирівна – вчитель-тифлопедагог, асистент вчителя Березнівського НВК «ЗОШ І-ІІ ступенів, ліцей з професійним навчанням» Березнівської районної ради, Рівненської області, мама незрячої дитини;

Довгопола Катерина Станіславівна – к.психол.н., ст.н.сп. відділу освіти дітей з порушеннями зору ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Кондратенко Світлана Вікторівна – н.сп. відділу освіти дітей з порушеннями зору ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Батіщев Володимир Васильович – тренер зі спортивних танців, керівник проекту танцювально-рухової терапії з незрячими.

Крім того, в межах конференції було організовано виставку дитячих робіт та проведено незабутній концерт за участі учнів загальноосвітнього навчального закладу І-Ш ступенів «Спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №5 імені Я.П. Батюка».

Досвід та знання, отримані під час Всеукраїнської науково-практичної конференції сприятиме ефективній організації безбар’єрного освітнього середовища для дітей з порушеннями зору.

Щиро вдячні Катерині Василівні, директору  загальноосвітнього навчального закладу І-Ш ступенів «Спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №5 імені Я.П. Батюка» за співпрацю і теплий прийом та всім учасникам конференції.