Науково-методичний семінар «Організація освітньо-розвивального середовища для дітей з тяжкими порушеннями мовлення в умовах Нової української школи»

16 травня 2019 р. з нагоди Дня Науки науковими співробітниками відділу логопедії Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, а також педагогічним колективом Лисогірської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату Первомайського району Миколаївської обласної ради за підтримки МОН України, Департаменту освіти і науки Миколаївської облдержадміністрації, Миколаївського ІППО організовано і проведено науково-методичний семінар «Організація освітньо-розвивального середовища для дітей з тяжкими порушеннями мовлення в умовах Нової української школи» для учителів-логопедів спеціальних і загальноосвітніх шкіл-інтернатів; керівників і вчителів-логопедів інклюзивно-ресурсних центрів.

З вітальним словом і доповідями виступили:

− Лобайчук Галина, спеціаліст головного управління інклюзивної, спеціальної і позашкільної освіти Директорату інклюзивної та позашкільної освіти МОН України;

− Удовиченко Олена, директор департаменту освіти і науки Миколаївської облдержадміністрації;

− Руденко Надія, завідувач сектору з питань інклюзивної освіти, діяльності інклюзивно-ресурсних центрів та інтернатних закладів управління освіти та ресурсного забезпечення Департаменту освіти і науки Миколаївської облдержадміністрації;

− Шуляр Василь, директор Миколаївского ІППО;

− Івашко Валерій, директор Лисогірської, спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату;

− Данілавічютє Еляна, канд. пед. наук, с.н.с., завідувач відділу логопедії Інституту спеціальної педагогіки імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

− Ліпінська Тетяна, заступник директора з навчальної роботи КЗ КОР «Васильківська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів для дітей з тяжкими порушеннями мовлення».

Змістова частина семінару складалася з навчально-методичного практикуму «Інклюзивно-ресурсний центр: стратегія визначення потреб і перспектив розвитку дітей з тяжкими порушеннями мовлення», який проведено Данілавічютє Еляною, канд. пед. наук, с.н.с., завідувачем відділу логопедії, а також майстер-класу «Сучасні логопедичні стратегії задоволення потреб дітей з тяжкими порушеннями мовлення в освітньому середовищі НУШ», який проведено:

− Рібцун Юлією, канд. пед. наук, с.н.с. відділу логопедії;

− Ільяною Валентиною, канд. пед. наук, с.н.с. відділу логопедії;

− Трофименко Людмилою, канд. пед. наук, с.н.с. відділу логопедії;

− Грибань Галиною, н. с. відділу логопедії.

Мета заходу полягала у презентації інноваційних вітчизняних підходів і технологій виявлення та задоволення мовленнєвих потреб в умовах сучасного освітнього виміру. Результативність заходу полягала не лише в можливості розширення кола професійних знань і технологічної культури фахівців, обміні досвідом, а і у глибшому усвідомленні важливості алгоритму організації професійного співробітництва різнопрофільних фахівців з метою надання допомоги дітям з особливостями мовленнєвого розвитку.

Висловлюємо надзвичайну вдячність керівництву Лисогірської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату директору Івашко Валерію і заступнику директора з навчальної роботи Івашко Олені, усьому колективу закладу за створення комфортних умов для перебування і участі в заході, креативність, гостинність, душевність, щирість, тепло і затишок, у яких проходив семінар. Усім учасникам бажаємо наснаги і подальших успіхів у втіленні ідей, що мають на меті поєднання досягнень науки і практики на користь задоволення потреб дітей з особливостями мовленнєвого розвитку.