Міжнародний освітній форум «Навчання без перешкод: як зробити українські школи інклюзивними?»

22-23 листопада 2019 р. у м. Києві відбувся Міжнародний освітній форум «Навчання без перешкод: як зробити українські школи інклюзивними?», організований  ГО «СмартОсвіта» у взаємодії з Міністерством освіти і науки України за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

Форум зібрав близько 250 осіб, серед яких представники міністерств (заступниця міністерки освіти і науки Любомира Мандзій, заступник міністра соціальної політики Віталій Музиченко, заступниця міністерки охорони здоров’я Младена Качурець, уповноважений з прав дитини Микола Кулеба), наукових установ (заступниця директора з наукових питань Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України Алла Колупаєва, завідувачка відділу інклюзивного навчання Наталія Ярмола), департаментів освіти, громадських організацій, інклюзивно-ресурсних центрів, директори шкіл, батьки дітей з особливими освітніми потребами, вчителі, асистенти вчителів та дітей, представники Українського товариства глухих, закордонні та українські експерти.

Учасники заходу мали можливість обговорити питання надання послуг дітям з «груп ризику» та дітям з ООП в контексті реформи освіти в Україні, проблемні питання інклюзивної освіти та способи їх вирішення. Також на форумі було презентовано міжнародне дослідження доступності освітніх послуг та найкращі кейси з впровадження інклюзивної освіти в Україні, раннього втручання та методик роботи з дітьми з ООП.

Захід став ресурсною платформою, де була можливість вільно обговорити питання щодо усунення перешкод впровадження інклюзивного навчання, зокрема:

– раннього втручання як запоруки успішної інклюзії;

– впливу громадських організацій на успішність інклюзії;

– налагодження співпраці ІРЦ із батьками та школою;

– підготовки вчителів до роботи в інклюзивних класах;

– формування толерантності та запобігання цькуванню дітей з ООП.

Після кожного виступу, в рамках панельних дискусій Форуму, учасники аналізували отриману інформацію, могли поставити фахівцям додаткові питання, які їх цікавили, обговорювали проблемні моменти та пропонували шляхи їх вирішення.

Необхідно наголосити, що проведення та участь у подібних заходах сприяє плідній співпраці фахівців з інклюзивного навчання, з метою вдосконалення процесу впровадження інклюзивної освіти, розуміння сутності міжнародних актів та їх впливу на стратегію розвитку національної освітньої системи.