Костенко Т.М., Гудим І.М., Легкий О.М., Кондратенко С.В. Особливості стандартизації змісту освіти дітей з порушеннями зору: навч.-метод. посібн. / Т.М. Костенко, І.М. Гудим, О.М. Легкий, С.В. Кондратенко. – К.: ФОП Симоненко О.І., – 2019. – 180 с.
В навчально-методичному посібнику висвітлено компетентнісний підхід до навчання дітей з порушеннями зору в загальноосвітньому навчальному закладі. Відповідно до Державного Стандарту освіти, розроблені особливості формування основних компетентностей дітей з порушеннями зору в загальноосвітньому навчальному закладі: формування мовленнєвої компетентності у дітей з порушеннями; формування математичної компетентності у дітей з порушеннями; формування компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій у дітей з порушеннями; формування екологічної компетентності у дітей з порушеннями зору; особливості формування інформаційно-комунікаційної компетентності у дітей з порушеннями; особливості навчання впродовж життя дітей з порушеннями; формування громадянських та соціальних компетентностей, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей у дітей з порушеннями зору; формування культурної компетентності у дітей з порушеннями зору; формування підприємливості та фінансової грамотності у дітей з порушеннями; формування інноваційності у дітей з порушеннями зору.
Навчально-методичний посібник адресований педагогам спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів, навчально-реабілітаційних центрів, інклюзивно-реабілітаційних центрів, загальноосвітніх закладів з інтегрованим та інклюзивним навчанням, слухачам курсів підвищення кваліфікації, студентам педагогічних факультетів.
Навчання дітей із порушеннями зору : навчально-методичний посібник / Т. М. Костенко, І. М. Гудим. — Харків : Вид-во «Ранок», 2019. — 184 с.
Посібник містить практичні поради з питань організації освітнього простору для дітей із порушеннями зорових функцій, окреслення особливостей їхнього мовленнєво-комунікативного, когнітивного, емоційно-вольового та особистісного розвитку; визначення перешкод в опануванні навчальних навичок, зокрема в мовній, математичній та природничій предметних галузях. І насамперед, визначення шляхів та засобів подолання бар’єрів у навчанні дітей із порушеннями зору, а саме: адаптація простору, модифікація навчальних матеріалів, комунікація з дитиною та її взаємодія з однолітками. Посібник рекомендовано педагогам закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти, фахівцям інклюзивно-ресурсних центрів, які працюють із дітьми з порушеннями зору, працівникам соціальних служб і батькам дітей з особливими освітніми потребами.
Дитина з порушенням зору / Т.М. Костенко.— Харків: Вид-во «Ранок», ВГ «Кенгуру», 2018.— 40 с.— (Інклюзивне навчання).
Ця книжка для батьків, які мають дітей з порушеннями зору, а також для педагогів і вихователів інклюзивних навчальних закладів. Подані спеціальні рекомендації: як вчасно розпізнати будь-які порушення зору дитини, як допомогти дитині в разі тяжких порушень і куди звертатися по допомогу. Як підготувати дитину з порушеннями зору до навчання в школі, як правильно вибрати навчальний заклад? На ці та багато інших запитань можна знайти відповіді тут.