28 жовтня 2020 р. співробітниками відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України спільно з НРЦ «Гармонія» м. Борислава (директор Тіщенко Наталія Федорівна) провели онлайн круглий стіл «Психолого-педагогічний супровід учнів з комплексними порушеннями розвитку: практичні кейси».
У ході роботи були представлені напрями корекційно-розвивальної роботи, наголошено на важливості психолого-педагогічного супроводу та використанні компетентнісно-орієнтованих технологій та методик навчання дітей з комплексними порушеннями розвитку. Учасники заходу були ознайомлені із сучасними науково-практичними напрацюваннями відділу, у т. ч. посібником «Поради батькам: практичні рекомендації під час дистанційного навчання дітей з інтелектуальними порушеннями» (Чеботарьова О.В., завідувач відділу), успішним досвідом командної роботи в системі психолого-педагогічного супроводу в умовах навчально-реабілітаційного центру (Тіщенко Н.Ф., директор КЗЛОР НРЦ «Гармонія»).
Педагогами були представлені напрацювання щодо індивідуальної програми розвитку як інструменту систематизації та структурування навчання учнів з комплексними порушеннями (Кухар А.О., заступник з навчальної роботи КЗЛОР НРЦ «Гармонія»); представлені напрями логокорекційного впливу у роботі з дітьми з комплексними порушеннями розвитку (Жеплінська С.В., вчитель-логопед КЗЛОР НРЦ «Гармонія»); презентовано посібник «Як урізноманітнити дозвілля з дітьми, граючи, навчаючи та розвиваючи»(Шепічак О.О., заступник директора з виховної роботи КЗЛОР НРЦ «Гармонія»).
Під час круглого столу розглядались питання комплексного підходу у формуванні освітніх напрямів у роботі з дітьми зі складними порушеннями розвитку (Остапенко Л.І., директор НРЦ №17 м. Києва).
Співробітниками відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку було представлено сучасні інноваційні технології, які успішно використовуються у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Так, Блеч Г.О. (старший науковий співробітник, кандидат педагогічних наук) доповідала про корекційно-розвивальні технології з елементами альтернативної, допоміжної комунікації, які представлені в корекційно-розвивальних програмах; Трикоз С.В. (старший науковий співробітник, кандидат педагогічних наук) представлено програму «Розвиток психомоторики та сенсорних процесів» у роботі з дітьми з комплексними порушеннями розвитку; Гладченко І.В. (старший науковий співробітник, кандидат педагогічних наук) виступала з темою: «Складові соціалізуючого корекційно-розвиткового навчання ритміки». У обговоренні актуальних питань круглого столу взяли участь співробітники відділу Сухіна І.В. (старший науковий співробітник, кандидат психологічних наук), Бобренко І.В. (науковий співробітник).
У ході круглого столу відбулася також презентація авторської програми «Альтернативна комунікація» (Бабкова І.О., вчитель початкових класів НРЦ №17 м. Києва), яка викликала інтерес та жваву дискусію у всіх присутніх.
Висловлюємо щиру вдячність усім учасникам за активність, обмін досвідом та інноваційними технологіями, цікавими ідеями! Бажаємо усім подальших успіхів та плідної співпраці!