Міжнародна науково-практична онлайн конференція “Teaching and learning at an inclusive school” відбулася 2-3 грудня 2020 р. за ініціативи Вільнюскої колегії Університету прикладних наук і Наукової Ради міста Вільнюс Литовської Республіки. Головна мета конференції полягала в обміні досвідом за такими напрямами:
# концептуальні засади впровадження інклюзивної освіти в світі;
# міжнародний досвід імплементації інклюзії як єдиної моделі освіти, яка базується на врахуванні прав людини і є досконалим інструментом втілення вищого рівня розвитку культури в історії людства;
# облаштування освітнього простору для дітей з особливими освітніми потребами: сутність гасла «монокультура вбиває» (основоположні вектори прийняття «багатокультурності»);
# мультилінгвізм у вивченні мов у розмаїтому колективі; # пілотні дослідження ставлення педагогів до інклюзії в різних країнах світу;
# особливості навчання обдарованих дітей: виклики для вчителя, суспільства, освіти;
# «Австрійський Підхід» до системи інклюзивного закладу і його вплив на обґрунтування нових програм для підготовки вчителів інклюзивних закладів освіти;
# формування компетенцій зміцнення професійного розвитку для навчання дітей в інклюзивному освітньому середовищі;
# підготовка вчителів до ідентифікації особливостей становлення навчальної діяльності.
Данілавічютє Еляною, к.пед.н., старшим науковим співробітником, завідувачкою відділу логопедії Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України виголошено доповідь: “Tools for implementing inclusion in an educational institution: science and practice in Ukraine” («Інструментарій впровадження інклюзії у заклад освіти: наука і практика в Україні»), сутність якої полягала у висвітленні й апробації результатів наукових досліджень, а також презентації практичного досвіду впровадження інклюзивної освіти на прикладі залучення дітей з особливими мовленнєвими потребами в Україні.
Репрезентовані результати аналізу науково-теоретичного та навчально-методичного інструментарію особливостей онтогенезу дитячого мовлення в нормі та при різних порушеннях психофізичного розвитку, психологічних механізмів мовлення, емпіричних даних з метою надання адекватної допомоги дітям з різними порушеннями мовленнєвого розвитку шкільного віку, дали змогу продемонструвати актуальність подальшого наукового пошуку, що спрямований на розробку технології навчання рідної мови з позицій психолінгвістичного підходу, яка знайшла своє втілення у розробці перших в Україні підручників з української мови для зазначеної категорії дітей і дає змогу навчати дітей з особливими мовленнєвими потребами в будь-яких умовах надання освітніх послуг (незалежно від типу закладу).
Участь у конференції дала змогу також ознайомитися з досвідом впровадження інклюзивного навчання для дітей з особливими освітніми потребами у Австрії, Бельгії, Ізраїлю, Латвії, Литві, Чехії, США, Мальті, Нідерландах, , Туреччині, що є надзвичайно корисним досвідом для подальшого вдосконалення вітчизняних технологій впровадження інклюзії.
Участь у заході відбувалася у контексті міжнародної співпраці з педагогічним факультетом Вільнюскої колегії в особі деканки Вайви Юшкієнє, а також директорки школи-садка «Вайкістєс Дварас» (м. Жієжмаряй) Еглє Рауделюнієнє Ряубішкітє.