Типова освітня програма початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 4 класів з інтелектуальними порушеннями передбачає орієнтовний зміст навчального матеріалу, предметно-орієнтовані та життєві компетентності учнів. Інноваційне програмне забезпечення розроблено на основі провідних позиції компетентнісної та особистісно орієнтованої моделі навчання в світлі Концепції НУШ та представлено як основоположний базис для розроблення освітніх робочих програм навчальних закладів, де отримують освіту діти з порушеннями інтелектуального розвитку. У програмі закладено диференційований зміст навчання для дітей з більшими та меншими пізнавальними можливостями (порушення інтелектуального розвитку легкого та помірного ступеня). Принцип доцільного відбору змісту базового навчання дав змогу розробити зміст навчання з української мови (навчання грамоти), читання, математики, трудового навчання, інтегрованих курсів «Я досліджую світ», «Мистецтво», «Технології», що сприятиме формуванню педагогічної компетентності вчителів початкової ланки, які здійснюють освіту дітей з інтелектуальними порушеннями.
Програму призначено педагогам спеціальних закладів освіти та закладів з інклюзивним навчанням, методистам, усім, хто цікавиться змістом сучасного навчання дітей з інтелектуальними порушеннями. Програма сприятиме ефективному навчанню та розробленню інноваційних стратегій освіти школярів з інтелектуальними порушеннями, підготовці їх до самостійної життєдіяльності та формуванню життєвої компетентності для успішної подальшої соціальної адаптації.
Наказ МОН України «Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 4 класу з порушеннями інтелектуального розвитку» №121 від 29.01.2021 р.