Модель сучасного закладу спеціальної освіти як освітнього осередку малих громад

Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України тривалий період плідно співпрацює з колективом Підкамінської спеціальної школи І-ІІІ ступенів з поглибленою професійною підготовкою (директор Б.М.Українець).

На базі закладу успішно завершено науково-педагогічний експеримент всеукраїнського рівня «Науково-методичні засади організації професійного навчання дітей з порушеннями слуху в умовах навчально-виховного комплексу». Наразі триває підготовчий етап нового проекту «Модель сучасного закладу спеціальної освіти як освітнього осередку малих громад», до участі у якому залучені провідні спеціальні заклади, зокрема Підкамінська спеціальна школа І-ІІІ ступенів з поглибленою професійною підготовкою.

Мета експерименту – на основі сучасних теоретичних підходів та узагальнення кращого вітчизняного та міжнародного досвіду розробити інноваційну модель спеціального закладу освіти для дітей з особливими освітніми потребами. Серед важливих аспектів (сучасних освітніх послуг) раннє втручання, корекційно-розвивальний супровід дітей, які навчаються в інклюзивних закладах, участь у заходах з підвищення кваліфікації педагогів, а також організація допрофесійної та професійної підготовки.

Організаційні питання вже обговорено в межах спільного науково-методичного семінару, який організовано та проведено 12 листопада 2021 року відповідно до програми Міжнародної спеціалізованої виставки «Освіта та кар’єра – 2021».

Активну участь у заході взяли: Литовченко Світлана, завідувач відділу освіти дітей з порушеннями слуху, д.пед.н.; Таранченко Оксана, головний науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху, д.пед.н.; Шевченко Володимир, в.о. вченого секретаря Інституту, д.пед.н..; Жук Валентина, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху; Литвинова Віра, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху; Вовченко Ольга, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху, к.психол.н..; Кульбіда Світлана, головний науковий співробітник відділу навчання жестової мови, д.пед.н., проф.; Піканова Наталія, аспірант Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України; Українець Богдан, директор Підкамінської спеціальної школи І-ІІІ ступенів з поглибленою професійною підготовкою; Мартинюк Марія, заступник директора з навчальної роботи Підкамінської спеціальної школи І-ІІІ ступенів з поглибленою професійною підготовкою; Романів Олеся, заступник директора з виховної роботи Підкамінської спеціальної школи І-ІІІ ступенів з поглибленою професійною підготовкою; Присліпська Ірина, заступник директора з питань проведення науково-педагогічного експерименту Підкамінської спеціальної школи І-ІІІ ступенів з поглибленою професійною підготовкою, інші педагоги школи.

Висловлюємо щиру подяку керівництву та педагогам Підкамінської спеціальної школи І-ІІІ ступенів з поглибленою професійною підготовкою за творчу співпрацю та професійних підхід до вирішення завдань експериментальної роботи.