17 грудня 2021 року Інститутом спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної Академії педагогічних наук України спільно з Міністерством освіти і науки України за підтримки ГО «Квант Раціо» було організовано та проведено Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Рівні серед рівних: інноваційні підходи до навчання дітей з особливими освітніми потребами».
Основною метою Конференції стало обговорення стратегічних питань організації інклюзивного навчання в умовах оновленого нормативно-правового поля, презентація розроблених науковцями Інституту методичних рекомендацій для Інклюзивно-ресурсних центрів щодо визначення освітніх труднощів та рівнів підтримки дітей з особливими освітніми потребами в закладах дошкільної та загальної середньої освіти та порядок забезпечення підтримки в закладі освіти.
З метою відкритого обговорення до участі у заході було запрошено усі зацікавлені сторони, зокрема, представників органів влади, закладів освіти, громадськості, засобів масової інформації.
З мотиваційною вітальною промовою до учасників звернувся Президент Національної академії педагогічних наук України Василь Кремень, який підкреслив пріоритетність питань освіти дітей з особливими освітніми потребами як в державі так і НАПН України.
До пленарного засідання долучилися радниця-уповноважена Президента України з прав дитини та дитячої реабілітації Дарія Герасимчук, координатор освітніх питань ЮНІСЕФ Людмила Лефтер, керівник експертної групи з питань позашкільної та інклюзивної освіти МОН України Віктор Сальков, які у своїх виступах ознайомили слухачів із оновленими нормативно-правовими документами та алгоритмами їх впровадження в практику.
З промовою щодо освіти осіб з особливими освітніми потребами в контексті освіти для сталого розвитку виступила директор Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України Леся Прохоренко; основні питання участі вчених у впровадженні інновацій і, зокрема, інклюзивної форми навчання осіб з особливими освітніми потребами окреслив почесний директор Інституту В’ячеслав Засенко; про підготовку і підвищення кваліфікації практичних працівників інклюзивно-ресурсних центрів, розроблення методичного і діагностичного інструментарію й інші складові забезпечення психолого-педагогічного і корекційно-розвивального супроводу дітей з особливими освітніми потребами йшлося у виступах заступника директора з наукової роботи – Наталії Ярмоли і Вченого секретаря Інституту – Володимира Шевченка.
До дискусії долучились експерт експертної групи з питань позашкільної та інклюзивної освіти МОН України Ольга Набоченко, яка розкрила нормативно-правове забезпечення інклюзивної освіти. Керівник ГО Квант Раціо Юрій Хроколов розповів про новітні освітні платформи, які є сучасним ресурс для розвитку та самоосвіти педагога.
Значний інтерес та активність слухачів викликали промови наукових співробітників Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, які анонсували концептуальні засади розроблених методичних рекомендацій для Інклюзивно-ресурсних центрів щодо визначення освітніх труднощів та рівнів підтримки дітей з особливими освітніми потребами в закладах освіти та методичних рекомендації для закладів загальної середньої освіти та закладів дошкільної освіти щодо визначення освітніх труднощів у здобувачів освіти та порядок забезпечення підтримки в закладі освіти.
Учасниками онлайн трансляції заходу стали 57 тисяч практиків – представники ІППО, інклюзивно-ресурсних центрів, закладів дошкільної освіти та загальної середньої освіти.
Ми сподіваємося, що змогли зацікавити напрямами конференції фахівців різного профілю, зуміли об’єднати науковців і освітян та надати ще один імпульс для їх тісної взаємодії та розвитку!
Щиро всім дякуємо та чекаємо наступних зустрічей.