![](https://ispukr.org.ua/wp-content/uploads/2022/05/титулка-1024x596.jpg)
19 травня 2022 року відділом освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України у форматі онлайн марафону було проведено Всеукраїнську практико-орієнтовану платформу «ОСВІТНІЙ ВЕКТОР: ДОПОМОГА, ПІДТРИМКА, НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ІНТЕЛЕКТУ ТА КОМПЛЕКСНИМИ ПОРУШЕННЯМИ РОЗВИТКУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ В КРАЇНІ» в рамках відзначення Днів науки.
![](https://ispukr.org.ua/wp-content/uploads/2022/05/Зображення1.png)
Науково-практичний семінар відкрив Орлов Олег Вікторович, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник, заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, який підкреслив важивість та актуальність заходу в даний час.
![](https://ispukr.org.ua/wp-content/uploads/2022/05/Зображення2.png)
З вітальними словами та інформативними доповідями виступили у пленарній частині Платформи:
Корецька Неля Олексіївна, начальник відділу освіти дітей з особливими потребами директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України
![](https://ispukr.org.ua/wp-content/uploads/2022/05/Зображення3.png)
Супрун Микола Олексійович, доктор педагогічних наук, професор кафедри психокорекційної педагогіки та реабілітології НПУ імені М.П. Драгоманова
![](https://ispukr.org.ua/wp-content/uploads/2022/05/Зображення4.png)
Дегтяренко Тетяна Миколаївна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка
![](https://ispukr.org.ua/wp-content/uploads/2022/05/Зображення5-1-1024x726.jpg)
Усі учасники, а це близько 1000 фахівців зі всієї України, мали змогу ознайомитися з інноваційними науковими розробками та з практичними технологіями роботи з дітьми з особливими потребами, обговорити нагальні питання підтримки та допомоги особам з особливими потребами у воєнний час.
Спікерами Платформи був представлений досвід освітньої, психолого-педагогічної, корекційно-розвиткової роботи з дітьми з інтелектуальними та комплексними порушеннями розвитку в умовах війни. До уваги учасників заходу представлено актуальні розробки науковців та практичних працівників, обговорювались нагальні питання організації допомоги та підтримки дітям з особливими потребами у воєнний час, надавалися конкретні рекомендації щодо використання корекційних методів, прийомів та сучасних практик навчання дітей з інтелектуальними та комплексними порушеннями розвитку в умовах воєнного стану в країні.
Спікерами практико-орієнтованої платформи 2022 були:
Чеботарьова Олена Валентинівна, доктор педагогічних наук, завідувач відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України
«Допомога, підтримка та навчання дітей з ООП як важливий ціннісно-гуманістичний освітній вектор в умовах воєнного стану в країні»
![](https://ispukr.org.ua/wp-content/uploads/2022/05/Зображення8-1.jpg)
У доповіді представлено також наукові напрацювання відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку (Ганни Олександрівни Блеч, Ірини Вікторівни Гладченко, Сніжани Валеріївни Трикоз, Оксани Іванівни Мякушко, Інни Всеволодівни Бобренко, Ірини Вячеславівни Сухіної), актуальні до використання в умовах воєнного стану в країні.
![](https://ispukr.org.ua/wp-content/uploads/2022/05/Зображення9.png)
Спікерами практико-орієнтованої платформи також були педагоги експериментальних закладів загальної середньої освіти, які представили актуальні інноваційні напрацювання:
![](https://ispukr.org.ua/wp-content/uploads/2022/05/Зображення10.png)
Шевченко Наталія Петрівна, директор КЗО «Криворізька спеціальна школа «Натхнення» Дніпропетровської обласної ради»;
Бараненко Юлія Геннадіївна, вчитель корекційно-розвиткового заняття «Психомоторний та сенсорний розвиток»;
Цурікова Оксана Павлівна, вчитель інформатики та корекційно-розвиткового заняття «Альтернативна та допоміжна комунікація»
«Особливості взаємодії учасників освітнього процесу спеціальної школи в умовах сьогодення»
![](https://ispukr.org.ua/wp-content/uploads/2022/05/Зображення11.png)
Шепічак Ольга Олексіївна, заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель української мови та літератури КЗ ЛОР «Навчально- реабілітаційний центр І-ІІ ступенів «ГАРМОНІЯ», м. Борислав
«Інструментарій педагога для ефективної роботи під час дистанційного навчання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку»
![](https://ispukr.org.ua/wp-content/uploads/2022/05/Зображення12.png)
Світа Галина Михайлівна, вчитель трудового навчання КЗ ЛОР «Навчально- реабілітаційний центр І-ІІ ступенів «ГАРМОНІЯ», м. Борислав
«Реалізація допрофільного навчання в КЗ ЛОР НРЦ «ГАРМОНІЯ»
![](https://ispukr.org.ua/wp-content/uploads/2022/05/Зображення13-1.jpg)
Дехтяр Тетяна Любомирівна, практичний психолог КЗ ЛОР «Навчально- реабілітаційний центр І-ІІ ступенів «ГАРМОНІЯ», м. Борислав
«Особливості роботи шкільного психолога з дітьми з ООП»
![](https://ispukr.org.ua/wp-content/uploads/2022/05/Зображення14.png)
Цимбалюк Наталія Павлівна, директор «БП НРЦ Святого Миколая» Львівської обласної ради, вчитель-методист, вчитель-дефектолог;
Лукачук Ірина Дмитрівна, заступник директора з навчальної роботи, вчитель- методист, спеціальний педагог;
Білецька Наталія Миколаївна, вчитель-логопед, вчитель початкових класів.
«Організація освітнього процесу у багатопрофільному навчально-реабілітаційному центрі Святого Миколая в умовах військового стану»
![](https://ispukr.org.ua/wp-content/uploads/2022/05/Зображення15.png)
Бондаренко Наталія Василівна, директор спеціальної загальноосвітньої школи «Надія» міста Києва
«Особливості освітнього процесу у спеціальній школі для дітей з інтелектуальними та комплексними порушеннями розвитку в умовах воєнного стану в країні»
![](https://ispukr.org.ua/wp-content/uploads/2022/05/Зображення16.jpg)
Синиця Олена Олександрівна, президент асоціації, вчитель-методист, дефектолог спеціальної загальноосвітньої школи «Надія» міста Києва
«Діяльність Всеукраїнської асоціації батьків, фахівців спеціальної освіти та інклюзії в умовах воєнного стану в Україні»
![](https://ispukr.org.ua/wp-content/uploads/2022/05/Зображення17.jpg)
Також було представлено доповіді викладачами ЗВО.
Ханзерук Лілія Олексіївна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри психокорекційної педагогіки та реабілітології НПУ імені М.П. Драгоманова
«Особистісний та професійний розвиток спеціального педагога: виклики часу»
![](https://ispukr.org.ua/wp-content/uploads/2022/05/Зображення18.jpg)
Висловлюємо щиру вдячність усім спікерам та учасникам науково-практичної Платформи за участь, активність, бажання працювати і змінювати світ на краще для дітей з особливими освітніми потребами!
Працюємо задля Перемоги разом, з Україною в серці!