ОСВІТНІЙ ВЕКТОР: ДОПОМОГА, ПІДТРИМКА, НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ІНТЕЛЕКТУ ТА КОМПЛЕКСНИМИ ПОРУШЕННЯМИ РОЗВИТКУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ В КРАЇНІ

19 травня 2022 року відділом освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України у форматі онлайн марафону було проведено  Всеукраїнську практико-орієнтовану платформу «ОСВІТНІЙ ВЕКТОР: ДОПОМОГА, ПІДТРИМКА, НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ІНТЕЛЕКТУ ТА КОМПЛЕКСНИМИ ПОРУШЕННЯМИ РОЗВИТКУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ В КРАЇНІ» в рамках відзначення Днів науки.

Науково-практичний семінар відкрив Орлов Олег Вікторович, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник, заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, який підкреслив важивість та актуальність заходу в даний час.

З вітальними словами та інформативними доповідями виступили у пленарній частині Платформи

Корецька Неля Олексіївна, начальник відділу освіти дітей з особливими потребами директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України

Супрун Микола Олексійович, доктор педагогічних наук, професор кафедри психокорекційної педагогіки та реабілітології НПУ імені М.П. Драгоманова

Дегтяренко Тетяна Миколаївна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка

Усі учасники, а це близько 1000 фахівців зі всієї України, мали змогу ознайомитися з інноваційними науковими розробками та з практичними технологіями роботи з дітьми з особливими потребами, обговорити нагальні питання підтримки та допомоги особам з особливими потребами у воєнний час.

Спікерами Платформи був представлений досвід освітньої, психолого-педагогічної, корекційно-розвиткової роботи з дітьми з інтелектуальними та комплексними порушеннями розвитку в умовах війни. До уваги учасників заходу представлено актуальні розробки науковців та практичних працівників, обговорювались нагальні питання організації допомоги та підтримки дітям з особливими потребами у воєнний час, надавалися конкретні рекомендації щодо використання корекційних методів, прийомів та сучасних практик навчання дітей з інтелектуальними та комплексними порушеннями розвитку в умовах воєнного стану в країні.

Спікерами практико-орієнтованої платформи 2022 були:

Чеботарьова Олена Валентинівна, доктор педагогічних наук, завідувач відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України

«Допомога, підтримка та навчання дітей з ООП як важливий ціннісно-гуманістичний освітній вектор в умовах воєнного стану в країні»

У доповіді представлено також наукові напрацювання відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку (Ганни Олександрівни Блеч, Ірини Вікторівни Гладченко, Сніжани Валеріївни Трикоз, Оксани Іванівни Мякушко, Інни Всеволодівни Бобренко, Ірини Вячеславівни Сухіної), актуальні до використання в умовах воєнного стану в країні.  

Спікерами практико-орієнтованої платформи також були педагоги експериментальних закладів загальної середньої освіти, які представили актуальні інноваційні напрацювання:

Шевченко Наталія Петрівна, директор КЗО «Криворізька спеціальна школа «Натхнення» Дніпропетровської обласної ради»;

Бараненко Юлія Геннадіївна, вчитель корекційно-розвиткового заняття «Психомоторний та сенсорний розвиток»;

Цурікова Оксана Павлівна, вчитель інформатики та корекційно-розвиткового заняття «Альтернативна та допоміжна комунікація»

«Особливості взаємодії учасників освітнього процесу спеціальної школи в умовах сьогодення»

Шепічак Ольга Олексіївна, заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель української мови та літератури КЗ ЛОР «Навчально- реабілітаційний центр І-ІІ ступенів «ГАРМОНІЯ», м. Борислав

«Інструментарій педагога для ефективної роботи під час дистанційного навчання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку»

Світа Галина Михайлівна, вчитель трудового навчання КЗ ЛОР «Навчально- реабілітаційний центр І-ІІ ступенів «ГАРМОНІЯ», м. Борислав

«Реалізація допрофільного навчання в КЗ ЛОР НРЦ «ГАРМОНІЯ»

Дехтяр Тетяна Любомирівна, практичний психолог КЗ ЛОР «Навчально- реабілітаційний центр І-ІІ ступенів «ГАРМОНІЯ», м. Борислав

«Особливості роботи шкільного психолога з дітьми з ООП»

Цимбалюк Наталія Павлівна, директор «БП НРЦ Святого Миколая» Львівської обласної ради,  вчитель-методист, вчитель-дефектолог;

Лукачук Ірина Дмитрівна, заступник директора з навчальної роботи, вчитель- методист, спеціальний педагог;

Білецька Наталія Миколаївна, вчитель-логопед, вчитель початкових класів.

«Організація освітнього процесу у багатопрофільному навчально-реабілітаційному центрі Святого Миколая в умовах військового стану»

Бондаренко Наталія Василівна, директор спеціальної загальноосвітньої школи «Надія» міста Києва

«Особливості освітнього процесу у спеціальній школі для дітей з інтелектуальними та комплексними порушеннями розвитку в умовах воєнного стану в країні»

Синиця Олена Олександрівна, президент асоціації, вчитель-методист, дефектолог спеціальної загальноосвітньої школи «Надія» міста Києва

«Діяльність Всеукраїнської асоціації батьків, фахівців спеціальної освіти та інклюзії в умовах воєнного стану в Україні»

Також було представлено доповіді викладачами ЗВО.

Ханзерук Лілія Олексіївна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри психокорекційної педагогіки та реабілітології НПУ імені М.П. Драгоманова

«Особистісний та професійний розвиток спеціального педагога: виклики часу»

Висловлюємо щиру вдячність усім спікерам та учасникам науково-практичної Платформи за участь, активність, бажання працювати і змінювати світ на краще для дітей з особливими освітніми потребами!

Працюємо задля Перемоги разом, з Україною в серці!