17 травня 2022 року відбулася науково-методична конференція «СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВТНІМИ ПОТРЕБАМИ: СПІЛЬНІСТЬ ЗУСИЛЬ НАУКОВЦІВ І ПРАКТИКІВ».
Організатор конференції: Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України (відділ освіти дітей з порушеннями слуху).
На початку конференції звучали слова подяки Збройним силам України за можливість працювати та проводити такі актуальні заходи.
Із вітальним словом виступили Наталія Ярмола, кандидат педагогічних наук, заступник директора з наукової роботи, завідувач відділу інклюзивного навчання Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України та В’ячеслав Засенко, дійсний член (академік) НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, почесний директор Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, які підкреслили важливість освіти дітей з особливими освітніми потребами в умовах воєнного часу, висловили підтримку педагогічній спільноті України.
Змістовні доповіді спікерів конференції містили такі ключові ідеї як важливість національної ідентичності та значні досягнення української науки і практики, необхідність впровадження сучасних підходів до оцінки особливих освітніх потреб, навчання, корекційно-розвивального супроводу, а також – єднання, підтримки один одного, поваги до думки колег.
Напрями роботи конференції:
Освіта дітей з особливими потребами у сучасних умовах:
Оксана Таранченко, доктор педагогічних наук, головний науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України «Закономірності та специфіка розбудови освіти дітей з ООП в сучасних українських реаліях»
Світлана Литовченко, доктор педагогічних наук, завідувач відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України «Сучасні підходи до визначення освітніх труднощів та рівнів підтримки для дітей з порушеннями слуху»
Інклюзивна освіта: реалії сьогодення, вітчизняний та зарубіжний досвід:
Алла Колупаєва, член-кореспондент НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник відділу інклюзивного навчання Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України «Методологія інклюзивної освіти як фундамент світоглядно-ціннісного вектору поступу в повоєнний час»
Наталія Компанець, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник відділу інклюзивного навчання Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України «Відповідальна діагностика рівнів підтримки дітей з ООП в інклюзії з точки зору МКФ-ДП»
Людмила Коваль-Бардаш, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу інклюзивного навчання Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України «Організаційно-методичні аспекти логопедичного супроводу у ЗДО з інклюзивним навчанням»
Лариса Наконечна, здобувач Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України «Реалізація інклюзивного підходу у навчанні дітей з ООП в Канаді»
Технології корекційно-розвивальної допомоги дітям з порушеннями слуху:
Світлана Кульбіда, доктор педагогічних наук, пофесор, головний науковий співробітник відділу навчання жестової мови Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України «Організація комунікативної доступності для здобувачів освіти з порушеннями слуху»
Валентина Жук, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України «Корекційно-розвивальна допомога дітям з кохлеарними імплантами»
Соціально-психологічна підтримка дітей з ООП та їхніх родин:
Ольга Вовченко, доктор психологічних наук, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України «Сутність та стан емоційно-поведінкових реакцій школярів з ООП за умови психологічного стресу»
Віра Литвинова, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України «Особливості соціальної психолого-педагогічної адаптації дітей з ООП старшого дошкільного та молодшого шкільного віку»
Володимир Шевченко, доктор педагогічних наук, в.о. вченого секретаря, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України «Допомога дітям з ООП, які пережили події травмуючого характеру»
Христина Колбасова, аспірант Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України «Концептуалізація психологічних підходів до розуміння невербального інтелекту у дітей з ООП».
Лариса Малинович, кандидат психологічних наук, голова Львівського відділення ГО «Інститут соціальної політики. Наукове товариство осіб інвалідністю» «Актуальні проблеми забезпечення комплексним супроводом осіб з ООП в закладах різного типу»
Актуальні проблеми освіти дітей з особливими потребами було представлено у виступах наших партнерів – співробітників Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Комунального закладу вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти» ДОР та «Центру слухової реабілітації АВРОРА».
Відео запис конференції можна переглянути за посиланням https://youtube.com/playlist?list=PLfaLjH2s0yAXrhcfJskbAS8MrirFLz7WP
Дякуємо спікерам та всім учасникам за високий рівень організації, цікаве та ґрунтовне наповнення, доброзичливу атмосферу.
Сподіваємося на подальшу співпрацю!