КУРСИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ СУРДОПЕДАГОГІВ

6-9 червня 2022 року Інститутом спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України (відділ освіти дітей з порушеннями слуху) проведено курси підвищення кваліфікації для сурдопедагогів Чернівецького обласного навчально-реабілітаційного центру №1.
В межах програми було презентовано актуальні питання:

  • Сучасні підходи до оцінки особливих освітніх потреб (освітніх труднощів) та рівнів підтримки для дітей з порушеннями слуху. Сучасне науково-методичне забезпечення освіти дітей з порушеннями слуху (Світлана Литовченко, доктор педагогічних наук, завідувач);
  • Фахово-батьківська взаємодія у корекційно-розвивальній роботі з дітьми з порушеннями слуху. Формування слухомовленнєвих навичок у слухопротезованих дітей (Валентина Жук, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник);
  • Теоретичні основи та методики викладання математики й читання у початковій школі для дітей з порушеннями слуху (сучасні підручники) (Віра Литвинова, старший науковий співробітник);
  • Алгоритмізація у плануванні навчального процесу. Як розвивати в учнів уміння вчитися (Оксана Таранченко, доктор педагогічних наук, головний науковий співробітник);
  • Особливості реабілітації дітей з кохлеарними імплантами різних вікових груп. Допомога дітям з ООП, які пережили події травмуючого характеру (Володимир Шевченко, доктор педагогічних наук, в.о. вченого секретаря, старший науковий співробітник);
  • Психологічні технології роботи зі стресом, панічними атаками у воєнний та післявоєнний час: специфіка допомоги дітям з ООП, батькам та педагогам (Ольга Вовченко, доктор психологічних наук, старший науковий співробітник).

Професійне спілкування відбувалося у колі фахівців-практиків одного з провідних спеціальних закладів України, тому було важливим для всіх учасників.
Серед питань, які сьогодні обговорюються у фаховому середовищі:

  • питання навчально-методичного забезпечення навчання іноземної мови для учнів з порушеннями слуху;
  • чи потрібно та за яких умов розроблення індивідуальної програми розвитку для учнів (вихованців) з порушеннями слуху у спеціальному закладі освіти;
  • перспективи впровадження рівнів підтримки дитини в умовах спеціальної школи та ін.

Методичний та організаційний супровід курсів на високому рівні забезпечила Тетяна Костенко, кандидат психологічних наук, завідувач відділу освіти дітей з порушеннями зору, директор Психологічного консультативно-тренінгового центру інституту.
Дякуємо колегам з Чернівецького обласного навчально-реабілітаційного центру №1 за плідну тривалу співпрацю, презентований досвід, прагнення до професійного вдосконалення.