VІ Регіональний науково-практичний семінар зі спеціальної педагогіки «НОВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ СПЕЦІАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ:ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ ТА ШЛЯХИ ЗАПРОВАДЖЕННЯ»

Вже традиційно співробітники Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України долучаються до освітянських регіональних заходів. На цей раз ним став VІ Регіональний науково-практичний семінар зі спеціальної педагогіки

«НОВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ СПЕЦІАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ:

ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ ТА ШЛЯХИ ЗАПРОВАДЖЕННЯ»,

який відбувся 02 лютого 2023 року на базі кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Навчально-наукового інституту педагогіки і психології Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка.

Мета проведення семінару: визначення актуальних проблем у сфері спеціальної та інклюзивної освіти та можливостей застосування новітніх технологій корекційно-реабілітаційної допомоги особам з порушеннями психофізичного розвитку в умовах воєнного стану (Програма семінару 02.02.2023 р_Суми.pdf).

У тематичних напрямах семінару

1. Актуальні проблеми навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами та шляхи їх подолання в умовах воєнного стану.

2. Організаційно-методичні засади діяльності центрів соціальної реабілітації в умовах воєнного стану.

3. Корекційно-розвивальні методики супроводу осіб з розладами аутистичного спектру.

4.  Реалізація комплексної реабілітації осіб зі складними порушеннями.

взяли активну участь наші науковці з доповідями:

«Дистанційне навчання в освіті осіб з особливими потребами:

проблеми та переваги»

Леся Прохоренко – співголова оргкомітету (доктор психологічних наук, професор, директор),

Наталія Ярмола – кандидат педагогічних наук, старший дослідник, заступник директора з наукової роботи;

«Розлад аутичного спектру: причини, ознаки, корекція»

Алла Душка – доктор психологічних наук, доцент, провідний науковий співробітник;

«Методична система трудового навчання

учнів з порушеннями інтелектуального розвитку»

Олена Чеботарьова – доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувач відділу

«Компоненти ефективного навчання математики

учнів з порушеннями інтелектуального розвитку»

Ірина Гладченко – кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник;

«Напрямки розвитку сприймання дітей з ООП у ранньому віці»

Сніжана Трикоз – кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник;

«Розвиток комунікативно-мовленнєвої діяльності дітей раннього

переддошкільного віку з порушеннями інтелектуального розвитку»

Анна Блеч – кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник;

«Психологічна допомога батькам дітей

з ООП в умовах психоемоційної напруги»

Ірина Сухіна – кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник;

«Психологічна допомога дітям з ООП в умовах стресових ситуацій»

Оксана Мякушко – кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник;

«До питання організації роботи з фізичного виховання школярів із

інтелектуальними порушеннями в умовах воєнного стану»

Інна Бобренко – науковий співробітник;

      «Шляхи удосконалення доступності навчального середовища

спеціальної школи для здобувачів з порушеннями слуху»

Світлана Кульбіда – доктор педагогічних наук, професор;

«Психолого-педагогічний супровід

вивчення української жестової мови

у спеціальних закладах в умовах воєнного стану»

Лариса Малинович – кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник

«Особливості проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки

розвитку дитини з порушенням слуху

в умовах інклюзивно-ресурсного центру»

Ольга Рибак – кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник;

«Методична підтримка педагогів в реалізації нового курикулуму

для дітей з порушеннями слуху»

Світлана Литовченко – доктор педагогіних наук, старший науковий співробітник, завідувач,

Оксана Таранченко – доктор педагогіних наук, старший науковий співробітник, головний науковий співробітник,

Валентина Жук – кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник

«Діти з кохлеарними імплантами: специфіка освітнього процесу»

Валентина Жук – кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник;

«Посттравматичні стресові розлади

у дітей з порушеннями слуху за умов війни»

Ольга Вовченко – доктор психологічних наук, старший дослідник, старший науковий співробітник.

В обговоренні Круглого столу взяли участь: представники державних установ та громадських організацій Сумщини, батьки дітей із особливими освітніми потребами, представники закладів спеціальної та інклюзивної освіти, здобувачі освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта; фахівці галузі професійної, загальної, передвищої професійної освіти, фахівці галузі охорони здоров’я, соціального захисту населення, представники волонтерського руху (організацій).

Щиро дякуємо організаційному комітету заходу за цікавий, змістовний, практико орієнтований семінар, який засвідчує підтримку найкращих традицій науково-педагогічної співпраці кафедри спеціальної та інклюзивної освіти  Навчально-наукового інституту педагогіки і психології Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка та Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.